کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تدارک آمریکا برای اعمال بسته تحریمی علیه ترکیه

29 خرداد 1398 ساعت 15:38

یک رسانه آمریکایی خبر داد، دولت «دونالد ترامپ» در واکنش به اصرار ترکیه برای اجرایی کردن خرید سامانه روسی اس ۴۰۰، در تدارک اعمال بسته تحریمی علیه این کشور است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه بر سر خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی امروز چهارشنبه طی گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی از تدارک دولت دونالد ترامپ برای اعمال «بسته تحریم‌ها» علیه ترکیه خبر داده است.

بنا بر نوشته «بلومبرگ»، ایالات متحده بر سر خرید اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، در حال ارزیابی و تدارک برای سه بسته تحریمی علیه این کشور است.

این رسانه به نقل از سه منبع مطلع که خواستار عدم افشای نام و هویتشان شده‌اند، گزارش داد، شورای امنیت ملی آمریکا و وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری این کشور همچنان در حال بررسی درباره «گزینه‌های تحریم» علیه ترکیه هستند اما مقام‌های واشنگتن در نظر دارند که از قانون «کاتسا» استفاده کنند.

قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به کاتسا قانونی است که با رأی مجالس نمایندگان و سنای ایالات متحده آمریکا، علیه ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب رسید تا از طریق تحریم با «اقدامات خطرناک و دشمنانه» این کشورها علیه آمریکا و متحدانش، مقابله شود. دونالد ترامپ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ با امضای خودش، رسما مصوبه کنگره را به قانون تبدیل کرد.

بنا بر گزارش شبکه بلومبرگ، در حال حاضر مقام‌های دولت آمریکا با هدف قرار دادن بخش دفاعی ترکیه با توسل به قانون کاتسا موافق هستند.این رسانه همچنین گزارش داد، در صورت هدف قرار دادن ترکیه توسط قانون کاتسا، شرکت‌های دفاعی ترکیه‌ای از خرید تجیهزات از آمریکا و همچنین فروش محصولاتشان به آمریکا منع خواهند شد.

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حاکی است که تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه تا اوایل ماه جولای (نیمه اول تیر) همزمان با موعد مورد توافق آنکارا و مسکو برای تحویل اولین سامانه اس ۴۰۰ اعمال شود.


کد مطلب: 691059

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/691059/تدارک-آمریکا-اعمال-بسته-تحریمی-علیه-ترکیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com