کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت جعفرزاده ایمن‌آبادی از مافیای داخل دولت

29 خرداد 1398 ساعت 15:18

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به اینکه چرا دولت تخصیص ارز 4200 تومانی را متوقف نکرده و به سمت پرداخت مستقیم یارانه نقدی نمی‌رود، گفت: احتمالا مافیاهایی که در دولت وجود دارند، مانع انجام این کار می‌شوند. دولت باید مدل خود را تغییر دهد.


به گزارش جهان نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت مستقیم ارز ترجیحی کالاهای اساسی به صورت یارانه نقدی به مردم گفت:در قانون بودجه سال 98 به این موضوع پرداخته شده است. مرکز پژوهش‌های مجلس هم گزارشی در این خصوص منتشر کرده است.

در آن گزارش آمده است که ارز ترجیحی (4200) اختصاص داده شده به کالاهای اساسی تاثیری در زندگی مردم نداشته و دولت باید مدل حمایتی خود را تغییر دهد.

 

وی ادامه داد: این موضوع هرچه سریع‌تر باید تعین و تکلیف شود. آنچه که بدیهی است ارز دولتی کالاهای اساسی به مردم نمی‌رسد. اخیراً جلساتی هم در این خصوص در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم.

جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به اینکه چرا دولت مدل فعلی خود را متوقف نکرده و به سمت پرداخت مستقیم یارانه نقدی نمی‌رود، گفت: احتمالاً مافیاهای که در دولت وجود دارد مانع از انجام این کار می‌شوند. دولت باید مدل خود را تغییر دهد.

نماینده مردم رشت درخصوص مزایای پرداخت مستقیم مابه التفاوت ارز ترجیحی کالاهای اساسی با ارز نیما در قالب یارانه نقدی به مردم گفت: پرداخت این منابع مالی به صورت نقدی به مردم، نظام توزیع را شفاف و هدفمند می‌کند. در واقع هدف از این مدل این است که نظام توزیع فعلی دارای نواقصی می‌باشد وتغییر نظام توزیع باید به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: در صوت تحقق این امر، توان مردم برای خرید کالاهای اساسی افزایش پیدا می‌کند. کاهش قیمت هم خواهیم داشت. سفره‌های مردم رنگین و فساد و رانت کمتر می‌شود.

منبع: فارس


کد مطلب: 691055

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/691055/روایت-جعفرزاده-ایمن-آبادی-مافیای-داخل-دولت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com