جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۷۲
روحانی در جلسه هیئت دولت:

اگر وزارت بازرگانی تاسیس بشود، هفته بعد زندگی مردم بهتر می‌شود/ توسعه روابط بانکی با دنیا بدون تصویب پالرمو و سی‌اف‌تی حاصل نمی‌شود/ فردا اگر روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شد، مردم نگویند دولت ناکارآمد است

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 691046
اگر مشکلات زندگی دو برابر امروز باشد اما مردم در این کشور رانت، فساد و دلالی‌های نا به جا نبینند، تحمل خواهند کرد.
اگر وزارت بازرگانی تاسیس بشود، هفته بعد زندگی مردم بهتر می‌شود/ توسعه روابط بانکی با دنیا بدون تصویب پالرمو و سی‌اف‌تی حاصل نمی‌شود/ فردا اگر روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شد، مردم نگویند دولت ناکارآمد است
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، تحولات هفته گذشته در منطقه و جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم برشمرد و با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران  و دو اجلاس منطقه ای گفت: در هفته گذشته، مذاکرات بسیار مفید و ارزشمندی با نخست وزیر ژاپن در حوزه روابط دوجانبه، مسایل منطقه ای و بین المللی داشتیم و همچنین دو اجلاس مهم شانگهای و سیکا در کشورهای قرقیزستان و تاجیکستان برگزار شد.

رئیس جمهور  اظهارداشت: در این اجلاس ها و هفت ملاقات دوجانبه حاشیه ای آن، منطق ایران به خوبی تشریح و تبیین شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه آمریکا به دنبال انزوای ایران و ایران هراسی مجدد است و می کوشد در برابر زیرپا گذاشتن معاهدات و تخلفاتش، هزینه ای پرداخت نکند، گفت: به رغم این تلاش ها ، آمریکا امروز در حال پرداخت هزینه بسیار بالایی در برابر این تخلفاتش است و  به استثنای دو سه کشور کوچک که کار آمریکا را تایید می کنند، مقام و یا کشوری نیست که صبر، متانت و اخلاق ایران را منکر شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه معتقدند ایران صبر راهبردی و منطق و استدلال داشته و اقداماتش منطبق با مقررات بین المللی بوده و اقدامات اخیر برای کاستن از تعهداتش ، طبق برجام و بندهای 26 و 36 آن است.

دکتر روحانی با بیان اینکه «روح برجام از طرف آنها و برخی متعهدان مقابل ما متاسفانه صدمه دیده»، گفت: روح برجام روابط تجاری و بازشدن مسیر اقتصاد است. هدف برجام این بود که ایران بتواند به لحاظ روابط تجاری و اقتصادی در یک شرایط مناسب با دنیا تعامل داشته باشد و از آن طرف، نکته اصلی برجام نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی و اثبات  این موضوع است که فعالیت هسته ای ایران، صلح آمیز است.

رئیس جمهور افزود: ایران تعهدات خود را کاملا انجام داده است. آژانس بر عملکرد ما نظارت می کند و ما طبق مقررات پادمان و البته داوطلبانه، حتی طبق مقررات پروتکل الحاقی عمل می کنیم. به عبارتی روح برجام از طرف ما به طور کامل حراست و حفاظت شده اما اساس برجام و روح برجام از طرف دیگر متعهدان، مورد صدمه جدی قرار گرفته است.

دکتر روحانی اظهارداشت: کاری که ما انجام می دهیم علیرغم اینکه برخی از کشورها تبلیغات ناصحیح می کنند، حداقل اقدام ایران است. طرف مقابل نه تنها تعهداتش را انجام نداده بلکه آن را کاهش داده و روح اصلی برجام را که گشایش بخش اقتصادی و  تجارت و روابط اقتصادی مناسب ایران با جهان است، زیر علامت سوال قرار داده  است.

رئیس جمهور تاکید کرد: بنابر این هیچکس نمی تواند به ایران اعتراض کند و یا ما را مورد سرزنش قرار دهد. ما طبق قانون و در چارچوب مقررات عمل می کنیم و البته اگر اهداف ما تامین نشود بعد از 60 روز که از 18 اردیبهشت محاسبه می شود، اقدامات جدیدی را که قبلا اعلام کرده ایم انجام می دهیم. در عین حال چنانچه آنها در این دوره به تعهدات خود عمل کنند، همه اقداماتی که در 60 روز اول و یا احتمالا 60 روز دوم  انجام گرفته، به نقطه اول برمی گردد و مشکلی ایجاد نمی شود، این منطق صریح ایران است.

دکتر روحانی با بیان اینکه اقدامات امروز آمریکایی ها علیه ملت ایران صرفا تحریم نیست، گفت: کسی نگوید که امریکا ما را تحریم کرده است، چرا که این تحریم نیست بلکه یک جنایت علیه بشریت است. اگر آنها برخی صنایع حساس ما را تحریم می کردند می شد اسم آن را تحریم گذاشت اما وقتی زندگی مردم، مواد غذایی و نیازمندی های مردم را مورد تحریم قرار می دهند، نام آن «جنایت علیه بشریت و تروریسم اقتصادی است».

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمریکا به تروریسم اقتصادی دست زده و باید در پیشگاه افکار عمومی جهان و مردم ایران در تاریخ پاسخگو باشد، گفت: لازم است منطق خود را تبیین کنیم و خوشبختانه در ملاقات های دو جانبه ای که در این سفر داشتیم یکی از تجلیل هایی که توسط رهبران بزرگ از ایران می شد، صبر راهبردی و اخلاقی ایران بود که به تعهدات خود پایبند مانده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های ایران در دشمن ایجاد یاس کرده است، اظهارداشت: یک نکته بسیار مهمی که تقریبا همه سران در ملاقات ها اذعان داشتند این بود که ایران طرف مقابل را مایوس کرده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز هیچکس تردید ندارد که برنامه آمریکا که در اردیبهشت پارسال با تحریم ها آغاز شد و فکر می کرد به این طریق، اساس نظام را متزلزل می کند و مردم را از نظام بر می گرداند، صد درصد شکست خورده است.

 دکتر روحانی با بیان اینکه خود آمریکایی ها در جلسات خصوصی به این موضوع اعتراف می کنند، گفت: براساس برخی گزارش ها که به طور رسمی به دست ما رسیده ، آمریکایی ها در جلسات مهم با رهبران دنیا گفته اند که ما شکست خوردیم و مسیری که انتخاب کردیم نادرست بوده است و حتی رئیس جمهور آمریکا در یکی از جلسات مهم سیاسی به یکی از رهبران دنیا گفته که همه این کارها را این آقا  ( اشاره می کند به بولتون) کرده و او فکر می کرد که ما اگر به ایران فشار بیاوریم، می توانیم این کشور را به زانو در آوریم و حالا خودش هم فهمیده که اشتباه کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این مسئله بسیار مهمی است و جمهوری اسلامی کار بزرگی را انجام داده است، تصریح کرد: یک وقتی طرف مقابل در خانه خصوصی و درجمع مشاوران نزدیکش می گوید که شکست خوردیم اما یک وقتی در جمع دیگر رهبران دنیا به شکست خود اعتراف می کند که این بسیار مهم است.

 دکتر روحانی با اشاره به اینکه حداقل دو نفر از آن رهبران اعتراف به شکست آمریکا را اعلام کرده اند  اظهار داشت: البته ما نیازی به اعتراف آنها نداریم که آمریکا دچار شکست شده است زیرا مردم ما  برغم اینکه در زندگی خود سختی را احساس می کنند اما مطمئن هستند که نظام جمهوری اسلامی ایران عاقلانه، بدون عجله و حساب شده و منطقی کار را انجام می دهد.

 رئیس جمهور ادامه داد: هم مردم ایران و هم مردم دنیا معترف هستند که در این ماجرا ایران مظلوم است و طرف مقابل یعنی آمریکا دست به عمل نامعقولی زده و این موفقیت بسیار بزرگی است.

 دکتر روحانی با تاکید بر اینکه آمریکا نتوانست ما را منزوی کند بلکه خودش منزوی شد و در ایجاد ایران هراسی نیز موفق نشد، گفت: امروز همه دنیا از امریکا هراس دارند و این جمله را می گویند که ما با یکجانبه گرایی مخالف هستیم.

رئیس جمهور گفت: یکجانبه گرایی آمریکا همانی است که برای افکار عمومی دنیا، قدرتها و دولت ها هراس و نگرانی ایجاد کرده است چون به طور مداوم مقررات بین المللی و تعهدات دوجانبه و چند جانبه را زیر پا می گذارد.

 دکتر روحانی با اشاره به زیر پا گذاشتن تعهدات بین المللی و چند جانبه همچون شرایط اقلیمی، پاسیفیک و نفتا و مقررات چند جانبه و بین المللی از سوی آمریکا، افزود: این اقدامات آمریکا است که نگرانی ایجاد کرده و دنیا این نگرانی را تحت کلمه یکجانبه گرایی تبیین و بیان می کند.

 رئیس جمهور تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند که این مسیر آنها به نتیجه نخواهد رسید و موفقیت را بدست نخواهند آورد.

 دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه در مذاکراتی که با رهبران چین و روسیه در سفر اخیر داشتیم مطالب بسیار مهمی مطرح شد، اظهار داشت: در این دیدارها درخصوص مسائل مهمی رایزنی و گفت و گو کردیم و نظرات ما با چین و روسیه در مسائل منطقه ای و جهانی بسیار نزدیک است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رهبران دو کشوربه صراحت این مسئله را قبول دارند که تحریم آمریکا علیه ایران یک اقدام ناپسند و غیر قانونی است، تاکید کرد: آنها همچنین تاکید کردند که ما روابط اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، منطقه ای و بین المللی خود را همچنان ادامه می دهیم.

دکتر روحانی همچنین اظهار داشت: در ملاقات های اخیر با آقایان شی جین پینگ و  ولادیمیر پوتین لحن حمایت آنها از ایران جدی تر از گذشته بود. البته در گذشته نیز آنها حمایت خود را از ایران بیان می کردند اما در ملاقات های اخیر لحن روشن تر و جدی تری از آنها دیدم.

 رئیس جمهور با بیان اینکه چین و روسیه دو کشوری هستند که امروز با ما روابط راهبردی دارند و ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم، گفت: روابط نزدیک ما با آسیا، ژاپن و چین باعث شده که عده ای در همان روز که نخست وزیر ژاپن میهمان ما در تهران است به دو کشتی نفتکش حمله کنند.

دکتر روحانی افزود: همه دیدند که جمهوری اسلامی ایران در این حادثه همه توان خود را بکار برد تا ملوانان و خدمه کشتی را نجات دهد و سازمان بنادر و کشتیرانی و سایر نیروهای ما در منطقه همه تلاش خود را انجام داده و خدمه کشتی را نجات دادند و بعد از پذیرایی با پرواز مناسب آنها از کشور خارج شدند.

 رئیس جمهور افزود: به جای اینکه از اقدام انسان دوستانه ما تجلیل و از ایران و میهمان ایران عذرخواهی کنند، یک بازی سیاسی و تبلیغاتی را در دنیا آغاز کردند، که البته کسی جز آمریکا، انگلیس و اذنابشان  یعنی یکی دو کشور کوچک منطقه، کسی این حرفها و بازی را باور نکرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ و برای هزاران سال از این آبراه حراست و حفاظت کرده و بحث امروز و دیروز و یکماه و دوماه نیست»، گفت:

امروز که کشتی های ارتش جمهوری اسلامی نه تنها در دریای عمان بلکه در دیگر مناطق و آبراه ها هم حضور دارند، برای کمک به آزادی کشتیرانی و مبارزه با تروریسم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز کسی که در دنیا خود تروریست اقتصادی است، می خواهد علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شود، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده یک نگرانی نسبت به ایران بیشتر ندارد و آن سلاح هسته ای است که البته این هم از زبان رئیس جمهور آمریکا کمی عجیب است زیرا تنها کسی که در دنیا از سلاح هسته ای علیه انسان های بی گناه استفاده کرده، آمریکا بوده است.

دکتر روحانی افزود: اگر برفرض چنین هدفی هم داشته باشند باز بهترین راه برای رسیدن به آن برجام است؛ برجام بهترین راه برای حراست از این مسئله بوده است؛ و اگر همه اینها هم نباشد و مقررات بین المللی هم نبود، فتوایی داریم که در برابر آن شرعا متعهد هستیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه از یک طرف فشار اقتصادی بر ما وارد کنند و از یک طرف دعوت به مذاکره کنند، نزد هیچ سیاستمدار و انسان عاقلی معقول به نظر نمی آید.

دکتر روحانی با بیان اینکه دعوت به مذاکره با اعمال فشار به معنای تسلیم است، گفت: نشستن پای میز مذاکره با کسی که اعمال فشار بر ملت ایران را ادامه می دهد، جز تسلیم معنای دیگری ندارد؛ اگر آنها مذاکره می خواهند و صداقت دارند باید زمینه مذاکره را فراهم کنند و آن داشتن صداقت، برداشتن همه تحریم های ظالمانه، احترام به ملت ایران و قبول نظامی است که با رای مردم به وجود آمده است.

رئیس جمهور ادامه داد: اینکه با فشار به دنبال مذاکره باشند و تصور کنند که از این طریق می توانند افکار عمومی مردم ایران و جهان را تحت تاثیر قرار دهند مسیری نادرست و اشتباه است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال در آغاز بهار ضمن بارش باران رحمت و نعمت خدا به خاطر فشاری که به واسطه سیل بر زندگی مردم وارد شد سختی هایی داشتیم، گفت: باید هرچه زودتر مشکلات زندگی مردم در مناطق سیل زده را ترمیم کنیم و به آنان رسیدگی کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: پایان بهار روزهای خوشی است؛ در روزهای پایانی بهار شاهد رشد در کشاورزی، تولید، محصولات باغی و زراعی و تحرکات مثبتی در دامپروری و تولید صنعتی و معدن و صادرات هستیم به گونه ای که در دوماه اول امسال صادرات کشور از لحاظ وزنی 8 درصد بیش از دو ماه پایانی سال گذشته است و این نشان می‌دهد کشور در مسیر تحرک است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: هیچ تردیدی ندارم که اگر همه اعم از دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و همه ارکان کشور تحت هدایت مقام معظم رهبری دست به دست هم بدهیم امسال به خوبی می توانیم از مشکلات عبور کنیم و حتی شاخص ها در پایان سال حتما از شاخص های پایان سال قبل بهتر خواهد بود و همه علائم این را نشان می دهد که شرایط بهتر خواهد بود.

رئیس جمهور بهره برداری از طرح ها و پروژه های بزرگ و مهمی مانند افتتاح ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی(ره) را  نشانه قرارگرفتن کشور در مسیر تحرک عنوان کرد و گفت: مردم در همه ماههای سال جاری شاهد افتتاح های بزرگ در کشور خواهند بود.

دکتر روحانی با تقدیر از تلاش های همه بازرگانان، کارآفرینان و صادرکنندگان کشور، اظهار داشت: آنها در این دوسه ماه اول سال جاری بهتر از سال گذشته عمل کرده و همکاری و هماهنگی بیشتری با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارائی و گمرکات و دستگاه های دولتی داشتند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر همه بازرگانان، تجار و کارآفرینان بر اساس توافقاتی که انجام شده ارز خود را به چرخه اقتصاد برگردانند، کشور به خوبی حرکت خود را انجام می دهد و هیچ مشکلی نخواهیم داشت و امروز خود بازرگانان، تولیدکنندگان و کارآفرینان متوجه هستند که باید در راستای منافع ملت و کشور با هم همکاری و حرکت کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید مدیریت و نظارت‎ها را بر توزیع کالاها و رسیدن اجناس و اقلام به دست مردم افزایش دهیم، افزود: البته دو سال است که از مجلس شورای اسلامی خواستار مجوز برای تشکیل وزارت بازرگانی هستیم؛ چرا که وزارت بازرگانی صادرات کشور را رونق داده، واردات را به درستی کنترل و بازار را به خوبی نظارت خواهد کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز یک وزارت خانه تولید کشاورزی و یک وزارت خانه هم تولید صنعتی و معدنی می‌کند و در کار خود هم فعال هستند؛ اما نمی‌توانند بازرگانی را بچرخانند چراکه تخصص و قدرت این کار را ندارند و نمی شود میان آنها هماهنگی ایجاد کرد.

دکتر روحانی افزود: اگر وزارت بازرگانی تاسیس بشود، هفته بعد زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود و این مسئولیت مجلس شورای اسلامی است که البته همیشه در روزهای سخت در کنار دولت بوده و همکاری کرده است و امروز هم حتما در کنار دولت است و امیدوارم این قدم مهم از سوی آنان به خاطر زندگی مردم و کنترل به موقع صادرات و واردات و قیمت اجناس، برداشته شود.

رئیس جمهور افزود: معمولا جنسی را صادر می کنیم و وقتی بازار داخلی با مشکل مواجه شد و قیمت اجناس بالا رفت به فکر کنترل قیمت و تامین بازار می افتیم و این نمی شود؛ چراکه قیمت ها هنگام  بالا رفتن، بسیار سریع و در بازگشت به قیمت های قبل، بسیار کند است و این روند به خاطر عدم برنامه ریزی و وجود متولی کار است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه باید روابط بانکی را با دنیا توسعه دهیم، گفت: این روابط بدون تصویب دو لایحه ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده، به راه نمی افتد و دچار مشکل می شویم.

رئیس جمهور ادامه داد: به خاطر بحثهای جزیی و منافع بسیار ناچیز، منافع بسیار کلان را از دست می دهیم؛ این معامله خسارت بار است که ارزنی را بگیرید و کوهی را از دست بدهید؛ امروز داریم ارزن می گیریم و کوه منافع ملی را از می دهیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: فردا اگر روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شد، مردم نگویند دولت ناکارآمد است؛ دولت کارآمد است؛ چرا که به موقع لوایح را تهیه و به مجلس فرستاده و خوشبختانه مجلس نیز همکاری کرده و مجلس و دولت در این زمینه سرافراز هستند؛ اما در عین حال مردم توقعاتی دارند که همه نهادها و بخشها باید در این زمینه تلاش کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: منافع ملی برای ما اهمیت دارد؛ شعار مهم نیست؛ ما باید منافع ملی و زندگی مردم را تضمین کنیم تا در آینده تاریخ نسبت به ما درست قضاوت کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ذخایر کالاهای اساسی کشور امروز از همیشه بیشتر است، گفت: بر اساس آمار کالاهای اساسی که امروز و طی سه ماهه گذشته در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد، نسبت به سال گذشته در همین مدت 78 درصد افزایش داشته است؛ این به معنای آنست که مردم هیچ نگرانی برای تامین کالاهای اساسی نباید داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سال گذشته تا این موقع 3 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی پرداخت شد و تا به امروز 4.5 میلیارد امسال برای کالاهای اساسی پرداخت شده است؛ پس دولت کاملا به فکر بوده و آنچه مورد نیاز جامعه است خریداری و وارد می شود و این علی رغم عدم وجود وزارت بازرگانی است و دولت تلاش می کند که مردم زندگی خوبی داشته باشند.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مسئله مبارزه با فساد بسیار دولت بسیار حائز اهمیت است، افزود: دولت با برنامه ریزی دقیق و درست خود و جلوگیری از رانت ها، قوه قضائیه با اقدامات دقیق قضایی خود و مجلس با قانون گذاری به موقع و درست و همه ارکان کشور  باید در این راستا تلاش کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر مشکلات زندگی دو برابر امروز باشد اما مردم در این کشور رانت، فساد و دلالی‌های نا به جا نبینند، تحمل خواهند کرد؛ آنچه برای مردم غیرقابل تحمل است اینست که عده ای بخواهند با سختی زندگی کرده و عده ای دیگر اموال مردم را تاراج کنند.

دکتر روحانی با اشاره به سوء استفاده هایی که برخی با دریافت ارز 4200 تومانی و ارز نیمایی در واردات کالا داشته و پرفورم های نادرست ایجاد کردند، گفت: آنها به ظاهر تصور می کنند که با این اقدامات سردولت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت کشاورزی یا گمرکات کلاه می گذارند اما در حقیقت سر خودشان و ملتشان کلاه گذاشته اند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید همه توان خود را برای مقابله با فساد به کار بگیریم و دولت خوشبختانه در اقدامی مهم لایحه شفافیت را در این راستا  تهیه و به مجلس فرستاد و امیدواریم نمایندگان محترم به موقع این لایحه را تصویب کنند تا دولت بتواند آن را به اجرا برساند و مردم بتوانند شاهد فضای آرام تر، اخلاقی تر و شرایطی باشند که اطمینان بیشتری به آینده خود داشته باشند.

دکتر روحانی افزود: معتقدیم بهترین راه برای جلوگیری از مفاسد شفافیت است؛ اگر همه چیز آشکار، روشن و شفاف باشدو مردم بر آن اشراف داشته باشند، هیچ نظارتی بالاتر از نظارت مردم نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
اگر برجام اجرا شود همه تحریمها بالمره لغو می شود و...
Iran, Islamic Republic of
یاد وعده های برجامیان افتادم. یارو نمی توانست و بلد نبود کار کند تقصیر را به گردن این و آن می انداخت. دو سال دیگر اینها را باید تحمل کرد. چاره ای نیست
Iran, Islamic Republic of
مگه روحانی بی اختیاری نداشت؟ پس چرا اصرار به تصویب لوایح CFT و FATFدارد؟
Iran, Islamic Republic of
...,
امیر
Iran, Islamic Republic of
با FATF حتی واردات چمدانی دلار هم ممنوع خواهد شد و نرخ تورم و ارز افزایشی می شود.
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور محترم هر از چند گاهی افاضاتی می فرمایند که حاکی از راهبردهای جدید ایشان است: آمریکا روح برجام را نقض کرده است!!! یعنی کل برجام هنوز نقض نشده است؟!!! . تاسیس وزارت بازرگانی! مشکلات را سوق دادن به اینکه وزارت بازرگانی نداریم!!! خواستار تصویب لوایح FATF در مجمع شده اند و در غیر این صورت مشکلات را به گردن مجمع انداختن و دولت را کارآمدن نشان دادن!!! با فساد مبارزه کردن!!!! در حالی که خواستگاه بسیاری از مفاسد، اقدامات مدیران ارشد است!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
98
Iran, Islamic Republic of
.....
.....
Iran, Islamic Republic of
اونقدر اختیار داره که حالا به جای ""100روزه درستش میکنم ""رسیده به ""یه هفته ای با وزرات بازرگانی مشکل حل میکنم """!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
من اگر جای آقای روحانی بودم به جای اینکه وعده بدهم که یک هفته بعد از تاسیس وزارت بازرگانی وضع مردم بهتر میشود میگفتم بعد از صد روز مردم به ارزانی میرسند آقای روحانی توی این شش سال که حاکمیت داری هر سال گفتی امسال سال رونق اقتصادی خواهد بود برای سال 98 چیزی نگفتی نکند امسال از رونق اقتصادی نا امید باشی.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تصویب لوایح استعماری به صلاح کشور نیست زیرا باعث لو رفتن راههای دور زدن تحریم ها می شود.
Iran, Islamic Republic of
لو رفت داداش تموم شد
Iran, Islamic Republic of



اول وعده های برجام و صد روزه و ..... رو عملی کن
Iran, Islamic Republic of
شما چه تضمینی میدهید که با تصویب سی‌اف‌تی و پالرمو، زندگی مردم بهتر بشود
یادآوری: تصویب برجام با لجاجت دولت و بر خلاف توصیه‌های دلسوزان نظام چه نفعی برای ملت داشت!!!!!
آیا جز خسارت محض چیز دیگری بود

Iran, Islamic Republic of
تضمین کتبی بده اقای روحانی که اگه با اف ای تی اف مشکل حل نشد ،ضمن استعفا ،خسارت وارده به کشور رو هم جبران کنی !!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
ایراد از ماست، چوپان دروغگو را با پترس فداکار اشتباه گرفتیم-1
24 دی 1392: "می‌دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم شدن قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران."
ایراد از ماست، چوپان دروغگو را با پترس فداکار اشتباه گرفتیم-2
عراقچی (فروردین ۹۴): با برجام تمام تحریم‌ها لغو می‌شود و نه تعلیق/ عراقچی (اسفند ۹۷): برای عبور از تحریم‌ها باید به FATF بپیوندیم
ایرا از ماست که چوپان دروغگو را با پترس فداکار عوضی گرفتیم-3
«روحانی» - تیر ۹۴ : «تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل‌ونقل، پتروشیمی، فلزات سنگین و تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق...امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم تمام تحریم‌ها حتی تحریم‌های موشکی، تسلیحاتی و اشاعه‌ای به صورتی که در قطعنامه بوده لغو می‌شود».
.....
....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی !
مگر مردم بعد از شش سال در ناکار آمدی دولت شک دارند ؟
مگر احمدی نژاد که این همه به مردم خدمت کرد ( البته به استثنای دو سال آخر ) پالرمو و cft وجود داشت ؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد تا روزهای آخر، حتی بعد از انتخابات 92 و قبل از تنفیذ روحانی داشت مسکن مهر افتتاح می کرد.!!!

علت خرابی های 91 به بعد (که تا الآن هم ادامه دارد)، جریانی بود که برای مقدمه چینی تصویب برجام و غیره مشکلات اقتصادی در کشور ایجاد کردند و متأسفانه بعضی از سیاسیون هم به دلیل رقابت با احمدی نژاد از این جریان حمایت کردند و یا آن را آزاد گذاشتند که الآن شر آن گریبان خودشان را هم گرفته است.!!!!!

Iran, Islamic Republic of
ممنون از انتشار نظر ولی این علامت تعجب ها را چرا اضافه کردید؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تنها وقتی انتخابات جدید بشه وضع ایران درست میشه ما مجبوریم تا ۱۴۰۰ تحمل کنیم!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
ققنوس
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی اگه پالرمو وهر چیز دیگه ای که شما مد نظرتونه تصویب شد ولی بازم مثل برجام هیچ تاثیری نداشت چی
شما که پاسخگو نیستی مثل برجام که هر چی رو گفته بودی انکار کردی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
مردم منتظر خیار چمبرهای پالرمو باشید ...گلابی برجام که گیرتون نیامد...
Iran, Islamic Republic of
ناامید نباشید گلابیهاش تازه شکوفه کرده ولی خب خیار چمبر پالرمو زودتر بار میده.
Iran, Islamic Republic of
گفته بود برجام را که ما نیاوردیم برجام را خدا آورد از کجا معلوم بعدا نفرمایید fatf را ما نیاوردیم بلکه خدا آورد بروید مدعی خدا شوید.!!!!!
United Arab Emirates
فردا نمی‌گوییم دولت ناکارامد هست، ۶ سال هست ک ناکارآمدی دولت را می‌بینیم و دم بر نمیاریم
محمد
United Arab Emirates
بابا کارامدی دولت توی این چند سال مردمو کشته. کارامدیتو با پوست وگوشت وخونمون حس کردیم....!!!
Iran, Islamic Republic of
وزارت بازرگانی(واردات)عین برجام عمل می کند؟!
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام روابط بانکی ما با دنیا برقرار شود و مشکلات اقتصادی حل بشود پس چی شد ؟!
Iran, Islamic Republic of
خوب چه اشکالی دارد؟ا...
Iran, Islamic Republic of
من عاشق آن«یک هفته»ای هستم که فرمودند.
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمههور راجع به برجام هم همین حرفها رو زدی ولی وضع مردم بدتر شد، ما خسته ایم ازت اینو بفهم که به کشور خدمت نکردی و از این فرصتی که خدا بهت داد استفاده نکردی.
Iran, Islamic Republic of
صدقه سر همین برجامه که 4 تا اروپایی میان اینجا و میرن
Iran, Islamic Republic of
بقیه شو نگفتی...
Iran, Islamic Republic of
......
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
تنها فایده برجام نافرجام این بود که به مذاکرات بی حاصل بین ایران و غرب پایان داد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Denmark
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دیدگاه اصلاح طلبی بهتر از این نمیشه!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ببرشون خونتون!!!!
g
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اگر اینقدر تشنه خفت و خواری هستی برو پیش همونها
M.sh
Romania
هرگز نباشن که بیان و برن! این رفت وامدها جز هزینه چه چیزی عائد ما کرده. میان اینجا برمی گردن کشورشون و ایران رو متهم میکنن.!
Iran, Islamic Republic of
صدقه سر انرژی هسته ای است که با حمایت رهبری عزیز در دولت آقای احمدی نژاد پیشرفت کرد و آقایان روحانی و ظریف اجازه یافتند با چند مسوول اروپایی و آمریکایی در یک جلسه بنشینند....!!
Iran, Islamic Republic of
......
البته میان اینجا برای عیاشی با دختران و زنان ایرانی در سفارتخانه های شان
الفاتحه
Iran, Islamic Republic of
این طوری که شما می فرمایید برجام معبری باز کرده تا غارتگران فاسدی که به قیمت خون شهدایمان بیرون کردیم دوباره برگردن و قصه پر غصه استعمار نوین تکرار شود
Iran, Islamic Republic of
...
حقوق بیت المال
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
شاکی
Iran, Islamic Republic of
ابتدا خسارات برجام نافرجام را تسویه کنید بعدا"درباره پالرمو و FATF بحث می کنیم !
امیرحسام
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها مربوط نیست .
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
...ه
Denmark
....
مگه قرار نبود با برجام همه چی درست بشه؟؟؟
برجام قدم اول بود تا انقلاب را از درون تهی کنند و در دهکده تعریفی آمریکا هضم کنند که البته با لطف الهی در همان قدم اول پنچر شد.
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام همه چیز درست شود ولی نشد که بالمره همه تحریم ها لغو بشود و.. لذا قرار است این بار با تصویب پالرمو و CfT اطلاعات پولی و مالی ایران را به همان تحریم کنندگان بدهیم تا«یک هفته ای» همه چیز درست بشود.باور کنید این بار کدخدا راضی خواهد شد،حالا کدخدا راجع به موشک ها و حضور ما در منطقه و مابقی مطالب حرف هایی دارد که اگر بعدا لازم شد؛خوب بعدا قرار می شود.چه عجله ای داریم؟!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی از این اگرها در جریان تصویب برجام خیلی شنیدیم ولی متاسفانه برعکس آن را دیدیم ...
مریم
Iran, Islamic Republic of
یک بارتجربه برجام شد ودیدیم وضع مردم بدترشد اقای روحانی...
Iran, Islamic Republic of
هر چی فکر میکنم میبینم این کارها ربطی به بی تدبیری.... ندارد.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره دولت روحانی با آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک، مردم ایران را گرفتار کرده است....
Iran, Islamic Republic of
وعده وعده وعده وعده...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وزارت بازرگانی یعنی وزارت واردات با ارز 4200 برای نورچشمی ها مثلا پدر داماد!!!
Iran, Islamic Republic of
يعني الان كه وزارت بازرگاني نداريم اين كار انجام نميشه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
ب
Iran, Islamic Republic of
همان طور که آب خوردن مان هم ربط به .
بر جام داشت این هم مثل او هست؟؟!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: فقط رئیس‌جمهور مخالف اجرای کوپن الکترونیک است.
به نظر شما چه دلیلی داره؟
منصور
Iran, Islamic Republic of
مردم توان خرید گوشت و شکر و لبنیات گران را ندارند کوپن الکترونیک بهترین کمک به مردم است .
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار شماره یک و اردوپا جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک خاک یمن را اشغال کرده و از تروریسم، القاعده و داعش حمایت ‌می‌کند و همچنان نیزادامه می دهد...
Iran, Islamic Republic of
Fatfوپالرمو تصویب بشه که دیگه تو خوشبختی خفه میشیم. مثل برجام که میوه نداشت ولی سایه که داره...
Iran, Islamic Republic of
ما هیچ از ناکارامدی نمیگیم. ما فعلا با دنیای ازاد وبازار ازاد و مجازی ازاد قیمت ها ازاد سرگرمیم ..!!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
............
Iran, Islamic Republic of
به جای تصویب پالرموباید قانونی تصویب بکنیم که آمریکا را از منطقه بیرون بندازیم ....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 1332 تاکنون با اقدامات خود علیه ملت ایران، به جنایت علیه بشریت و تروریسم اقتصادی دست زده است....
مجید
Iran, Islamic Republic of
روحانی بس است .تمام کن .مردم خسته شدند.وضع مسکن را نگاه کن .
Iran, Islamic Republic of
توهین مجدد ترامپ به ملت ایران به داخواست دشمنان داخلی بوده است.
یه آدم عادی
Iran, Islamic Republic of

بعد از افتضاح برجام، هنوز دل خوش کردید به قراردادهای دیگه ؟!!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
آمریکا کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد ....
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مذاکره دولت روحانی با آمریکا و کشورهای اروپایی گوشت 100 هزارتومان است.
نتیجه مذاکره دولت روحانی با آمریکا و کشورهای اروپایی پژو پارس 104 میلیون شد+ جدول
نتیجه مذاکره دولت روحانی با آمریکا و کشورهای اروپایی پراید 43 میلیون است.
Iran, Islamic Republic of
هدف اصلی آمریکا و کشورهای اروپایی ازابتدا مذاکره با ایران توافق هسته ای نبوده است و هدف آنها دخالت و مداخله به امور داخلی ایران بوده استت.
....
Iran, Islamic Republic of
این حرف رئیس‌جمهور همان حرف سال۹۲ است که ۱۰۰ روزه همه مشکل را وعده حلش را داده؟ خوب حرف بزن پخته حرف بزن......!!!!!
United Arab Emirates
محمد جواد ظریف در مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی، مردم ایران را گرفتار کرده است!!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
حسین
Iran, Islamic Republic of
.....
فف
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بعد چند سال از وعده حل صد روزه مشکلات که فیلمش هم هست گفت مگر آدم دیوانه باشه وعده صدروزه حل مشکلات رو بده ولی حالا دوباره وعده یک هفته ای داده!!!!!!! من که نتونستم تحلیل بکنم... شما چی!!...................
Romania
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
در اینکه دولت شما ناکارآمد است که شکی نیست..
Iran, Islamic Republic of
وزارت بازرگانی هم راه بندازی کاری پیش نمیبری ...
....!!!!!!
محمد
United Arab Emirates
مردم مدتهاست که فهمیدند .....!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما اب خوردن مردم را به برجام ربط دادید این شد نتیجش .
Iran, Islamic Republic of
......
...
Czech Republic
با تمام احترام واقعا این سوال برایم مطرح است مگرما تحریم نیستیم یعنی اصلا اینها از هرگونه ارتباط اقتصادی با ما پرهیز میکنند خوب چه چیزی را باید شفاف سازی کرد
نمی دانم یا ما نمی فهمیم یا اینا خیلی می فهمند یا نعوذ بالله ......
Iran, Islamic Republic of
اینارو ول کن. فقط برجام. تا آخر عمر... فقط بگو برجام بالام.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
کیوان
Iran, Islamic Republic of
.....
ممد
United States
بدون تصویب FATF با وجود تحریمهای سفت و سخت بانکی و مالی آمریکا کدامیک از روابط مالی و بانکی ما با جهان امکان ناپذیر میشود؟؟مگر با جهان روابط بانکی آزادی هم باقی مانده؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مگر برجام تصویب شد اوضاع اقتصادی بهتر شد؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
United Arab Emirates
چی میگه این؟دقیقا با کیه؟!.....
Iran, Islamic Republic of
همین وعده ها رو زمان برجام هم داد ولی دیدیم چه شد؟!!!!
حميد
Iran, Islamic Republic of
مثل همان وعده صد روزه معروف!!!
....
United States
......
United States
روحانی باز هم شروع کردی به ترسوندن مردم!!!!؟.
خ
Iran, Islamic Republic of
با تصویب این اف ای تی اف و سی اف تی بازم فردا روحانی پشت تریبون می رود و می گوید(( درب باغ باز شده است عده ای از مردم به درب باغ آمده اند و می گویند سیب و گلابی کجاست) و می گوید باید صبر داشته باشید چون ما هنوز فقط درب باغ را باز کرده ایم و با ید منتظر باشیم تا سیب و گلابی ها برسند!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
یه دردمند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
وضع مملکت به یمن تدبیر شما همین الان هم خوبه نیازی به تصویب و تاسیس نیست زیاد خودتان را به زحمت نیاندازید
امیر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
درست مثل برجام که بلافاصله بعد از امضای آن، ایران تبدیل به بزرگترین صادرکننده سیب و گلابی در دنیا شد....،،،،،
وفا
Iran, Islamic Republic of
باسلام قبلا هم وزارت بازرگانی داشتیم ولی اوضاع اقتصادی ووضع زندگی مردم روز به روز بدتر می شد
عمار
Iran, Islamic Republic of
-چند سال قبل .... اگر برجام امضاءشود آب خوردن،شغل،تخم مرغ،گوشت،ووووووهمگی حل میشود.!!!!
-ازپارسال...... اگراف ای تی اف تصویب شود جنگ نمیشود،روابط مالی برقرار میشود .برای زندگی مردم تسهیلات ایجاد میشود.!!!!!
-امسال وزارت بازرگانی ایجاد شود وپسر خاله وزیر شود از یک هفته بعد قیمتها شکسته میشود وارزانی میشود!!!!!
-سال99اگر وزارت ورزش وجوانان تفکیک شود گوشت ارزان میشود....!!!!!
....
-واین رویا ادامه دارد..........
Iran, Islamic Republic of

دکتر روحانی افزود: اگر وزارت بازرگانی تاسیس بشود، هفته بعد زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود
Iran, Islamic Republic of
در مورد برجام هم همین حرف ها رو می زدید!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی مثل اینکه از بانک های ایران هیچ خبری ندارد .انگار گل و بل بل اند
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
ایراندوست
Iran, Islamic Republic of
خدا نصیب هیچ کشوری نکنه ...!!!!
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
....
جواد
امان از دست این مجلس شورای اسلامی ...!!!!
اصغر
Mozambique
......
United States
خیلی بد شد حناتون دیگه رنگ نداره.شما که اب خوردن مردم رو وصل برجام کرد دید !!! مگه شما نگفتی کاسبان تحریم !!!از رفع تحریمها (بانکی)با مسخره کردن و شو تبلیغاتی ناراحت هستید ؟!!!!!خدا جای حق نشسته
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
بوسجين
Denmark
اقاي عزيز چرا اصرار مي كنيد مگر قبلا وزارت بازرگاني بود چه گلي به سر مردم زده بود كه حتي سنگ پا و بيل و كلنگ را از خارج وارد مي كرديم مشكل ما مشكل ان نيست مشكل ما مديريت و ايجاد ساختار ها مناسب براي انجام ان است تازه كشور ها ساختار هاي ستادي كوچك دارند و درست كار مي كنند در كشور ساختار ها بزرك و غلط با مديران نجومي بگير بي تدبير دايما براي حل مشكل هي ساختار ها اضافه مي كنند نظارت بر نظارت و اخرش هيچ و ضمن اينكه وظيفه خود را هم انجام مي دهند بلكه هزينه سنگيني هم بر كشور با موجوديت خود تحميل مي كنند و اصطكاك و انفعال در اثر نهاد ها و قسمت موازي ايجاد شده بيشتر مي شود اقا عزيز درد كشور درد بي تدبيري و مديريت است هزاران نهاد هم ايجاد كني باز نتيجه عايد نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
... علی برکت الله .
Iran, Islamic Republic of
.....
یزدان
Iran, Islamic Republic of
.....
یزدان
Iran, Islamic Republic of
نظر سنجی کرده تو ماشین گفته یه هفته دیگه وضع مردم خیلی خوب میشه نظر سنجی جدید کرده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
لطفا یک نفر از دولت پاسخ دهد و یا مناظره برگزار کنید.1-تکلیف دو لایحه ای که قبلا تصویب شده است و FATF آن را نپذیرفته چه می شود؟2-تحریم های ثانویه امریکا که سالهاست امریکا به خود حق می دهد کشور و شرکت ثالث معامله کننده با ایران را تحریم و جریمه کند! 3-و چه تضمینی وجود دارد که تصویب لوایح مورد نظر دولت و پیوستن بهFATF(که البته حتما مضر به حال ایران است)به سرنوشت برجام هسته ای بی حاصل دچار نشود. اینها می توانند محورهای مناظره بین دولت و یکی از مخالفین غیر دولتی باشند.
United States
در یک هفته که کاری نمی شود کرد که زندگی مردم بهتر شود....!!!*
اعوانی
Iran, Islamic Republic of
...
اعوانی
Iran, Islamic Republic of
...
اعوانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...