جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روسیه از یک نیروگاه هسته‌ای شناور رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 691043
شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه از یک نیروگاه هسته‌ای شناور برای تولید انرژی برق رونمایی کرد.
روسیه از یک نیروگاه هسته‌ای شناور رونمایی کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه از یک نیروگاه هسته‌ای شناور برای تولید انرژی برق رونمایی کرد که می‌تواند برق مورد نیاز بیش از هزار نفر را تامین کند.

بر اساس این گزارش، شرکت «روس اتم» به عنوان طراح این نیروگاه هسته‌ای شناور بر روی آب اعلام کرد این نیروگاه را با هدف تامین برق موردنیاز مناطق دورافتاده در منطقه قطب و شرق دور روسیه طراحی کرده است.

این نیروگاه هسته‌ای شناور قابل جابجایی با قایق‌های کوچک است. این نیروگاه شامل دو رآکتور است که هر کدام می‌تواند بیش از سی و پنج مگاوات انرژی برق تولید کند.گروه‌های بین‌المللی حمایت از محیط‌زیست درباره خطرات بالقوه این نیروگاه بر محیط زیست و یا حملات گروه‌های تروریستی به این نیروگاه هسته‌ای شناور هشدار داده‌اند.

این نیروگاه شناور با سوخت هسته‌ای سوختگیری شده و قرار است تا پایان سال جاری در بندر منطقه قطب بنام پیواک فعالیت خود را برای تولید انرژی برق شروع کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *