جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۲

ترامپ: می‌دانم حملات ۱۱سپتامبر کار چه کسی بود

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 690946
رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه عراق نقشی در وقوع حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ نداشته گفته که می‌داند این حملات را چه کسانی انجام دادند.
ترامپ: می‌دانم حملات ۱۱سپتامبر کار چه کسی بود
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» که سه‌شنبه بخش‌هایی از آن منتشر شده گفته می‌داند که چه کسانی عامل انجام حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بوده‌اند. 

ترامپ در این گفت‌وگو با رسانه آمریکایی تصریح کرده عراق دخالتی در حملات ۱۱ سپتامبر نداشته و سپس او بدون ارائه توضیحات بیشتر گفت «افراد دیگر» این حمله را انجام داده‌اند. 

در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ افرادی که گفته می‌شود از اعضای گروه تروریستی القاعده بودند چهار هواپیمای مسافربری را ربوده و به اهدافی در داخل آمریکا حمله کردند. از میان ۱۹ فرد دخیل در این هواپیماربایی ۱۵ نفر تبعه عربستان سعودی بودند.

دو فروند از هواپیماهای مسافربری به ساختمان برج‌های دو قلوی تجارت جهانی برخورد کردند، یکی از آنها به ساختمان پنتاگون در ایالت ویرجینیا برخورد کرد و هواپیمای چهارم بعد از تلاش مسافرها برای مقابله با افراد هواپیماربا در پنسیلوانیا سقوط کرد. نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در این حادثه جان باختند. القاعده مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. 

دولت آمریکا بعد از این حادثه ابتدا به افغانستان و بعد از آن به عراق حمله کرد. دونالد ترامپ در مصاحبه با ای‌بی‌سی مداخله‌های نظامی در این دو کشور بعد از حملات ۱۱ سپتامبر را جزو «بدترین» تصمیم‌هایی دانست که در تاریخ آمریکا گرفته شده است.
 
ترامپ گفت: «تصمیم برای رفتن به خاورمیانه وحشتناک بود. وحشتناک!. الان نزدیک به ۸ تریلیون دلار [در خاورمیانه] هزینه کرده‌ایم. وقتی که می‌خواهیم جاده، بزرگراه، مدرسه یا چیزهای دیگر بسازیم همه دارند همیشه سر پول می‌جنگند. احمقانه است. بنابراین آن تصمیم احمقانه بود.»

وی در ادامه گفت: «به هر حال، عراق برج‌های دو قلوی تجارت جهانی را پایین نیاورد. کار عراق نبود. کار افراد دیگر بود. من فکر می‌کنم می‌دانم کار چه کسانی بود. شما هم احتمالاً می‌دانید. ولی [راه‌اندازی جنگ در خاورمیانه] تصمیم وحشتناکی بود.»

ترامپ این اظهارات را در پاسخ به سوال مجری برنامه مطرح کرد که پرسید چرا او تا این حد از «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی تمجید می‌کند. 

او ابتدا گفت که «درباره خیلی آدم‌ها» با لحن مثبت صحبت می‌کند، بعد گفت که عملکردش در قبال کره شمالی «فوق‌العاده» بوده و بعد گفت که همه بعد از انتخاب شدن او به عنوان رئیس‌جمهور خیال می‌کرده‌اند بین آمریکا و کره شمالی جنگ درخواهد گرفت. 

ترامپ در جریان رقابت‌های درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ نظراتی جنجالی درباره حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مطرح کرد. او «بیل کلینتون» و «جورج دبلیو بوش»، روسای جمهور اسبق آمریکا را به کوتاهی در کشتن «اسامه بن‌لادن»، رهبر القاعده متهم کرد. 

ترامپ در آن زمان گفت: «برج‌های دو قلوی تجارت جهانی به این خاطر پایین آمد که بیل کلینتون فرصت داشت اسامه بن لادن را بکشد ولی این کار را ندارد. جورج دبلیو بوش هم شانس این کار را داشت ولی او هم به توصیه سیا گوش نکرد.»

ترامپ همچنین ادعا کرد بعد از فروپاشی برج‌های دو قلو گروهی فریاد شادی سر داده‌اند. او در یک ادعای دیگر گفت که این فریادهای شادی از حوالی نیوجرسی که «جمعیت عرب‌تبار زیادی دارد» شنیده شده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من هم مي دانم
ترامپ: من نیدونم
Iran, Islamic Republic of
ای شیطون، نگاه کردی قبول نیست.
Iran, Islamic Republic of
زنو نابین
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک تاکنون با عامل اصلی حملات ۱۱سپتامبر همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی و همکاری می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی: می‌دانم حملات رزو پنجشنبه 23 خرداد ماه 98 به نفتکش ها ژاپنی در در دریای عمان کار چه کسی بود؟ آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی!
United States
..
United Arab Emirates
توهین مجدد ترامپ به ملت ایران به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت..مسئولین و نمایندگان مجلس است.
ترامپ فرقی با داعش ندارد.
ترامپ سگ زنجیری رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل متحد درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
باور كنيد برخي از مسولين ما هم با اين صفتي كه به ترامپ دادين فرقي ندارند فقط چون منافقند و در پوسته ظاهري نظامند براي خيلي از مردم قابل شناسايي نيستند.
Iran, Islamic Republic of
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکایی ها، صهیونیست ها، سعودی ها ومزدورانشان و به ویژه دونالد ترامپ حیوان وحشی به اصطلاح رئیس جمهورآمریکا را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.....
Iran, Islamic Republic of
کار اسرائیل بود
2001 یا 2011؟
Iran, Islamic Republic of
...
سعیده
لابد این دفعه میخوای بگی بشار اسد یا حوثی ها بودن و میخوای به سوریه و یمن مستقیم لشکر بکشی!!!!!
پروفسورخان، یه بهونه جدید اختراع کن!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
آگوست سال 1945 آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون 73 سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
ومجامع حقوق بشری ازسال 1945 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از داعشی‌ها سعودی هستند.
بسیاری از تکفیری‌ها سعودی هستند.
Iran, Islamic Republic of
جولان اشغالی گورستان ترامپ‌ خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
«جنگ تعرفه ای» ترامپ علیه چین
سرکوب؛ راهبرد قطعی آل سعود
تکروی آمریکایی و صلحی که قربانی می شود
یمن قربانی معامله های ترامپ با ریاض
تحرکات عربستان، امارات و مصر برای کنترل سودان
فعالیت های هسته ای ایران، هدف‌گذاری جدید کاخ سفیدنشینان
آینده‌ی ناتو عربی ؟
ترامپ صلح جهانی را به مسلخ می‌برد؟
انعکاس سیاست‌های ترامپ در جهان بازگشت جنبش‌های مسلح
نجات برجام و هزینه ای که باید اروپا بپردازد
تروریستی خواندن سپاه؛ اقدامی بی‌سابقه و حربه‌ای جدید
قطع امید کره شمالی از تداوم مذاکرات با آمریکا
کودتای نظامیان در سودان حرکتی برای دور زدن مردم
الجزایر پس از بوتفلیقه به کدام سو می رود؟
استفاده ابزاری آمریکا از تروریسم
ریاض به دنبال گسترش حوزه نفوذ منطقه‌ای
بزرگترین خطر فراروی رژیم صهیونیستی
قمار نفتی بی نتیجه ترامپ
تیغ دو لبه « مولر» بالای سر ترامپ
فتنه انگیزی اسرائیل در لبنان با گسترش تروریسم
Iran, Islamic Republic of
كار مايلي يا غضنفر كه نبود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
ممد
United States
کار قاتلین قاشقچی بود..... البته خود قاشقچی هم آن موقع همدست قاتلان خودش بود!!!