جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳۷

جهانگیری ‌خطاب به آمریکا: چه اتفاقی افتا‌د از برجام کنار کشیدید‌؟

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 690926
تسنیم نوشت: معاون اول رئیس جمهور خطاب به آمریکا گفت: طبق ادعای آمریکا برجام وسیله‌ای برای حل مشکلات و مسایل جهانی بود و مشکلات را می‌توان با زبان دیپلماسی حل کرد حالا چه اتفاقی افتاده است که کنار کشیدید.
جهانگیری ‌خطاب به آمریکا: چه اتفاقی افتا‌د از برجام کنار کشیدید‌؟
به گزارش جهان نيوز، اسحاق جهانگیری امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان گفت: هدف آمریکا از هم پاشاندن اقتصاد ایران این بود که زندگی مردم را سخت کند تا مردم دست به حرکات اعتصابی بزنند و به تعبیر خود نظام را از داخل از هم متلاشی کنند.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین منبع درآمد کشور اتکا به نفت است و بودجه کشور از نظر ریالی حدود ۳۰ درصد به نفت وابسته است.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص میزان بودجه عمومی کشور عنوان کرد: ۴۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور هست که از این مقدار حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از فروش نفت در آن پیش بینی شده که در حقیقت ارز مورد نیاز کشور از طریق نفت تامین می‌شده است.

وی در ارتباط با صادرات کشور گفت: در پتروشیمی حدود ۱۲ میلیارد دلار و گاهی تا ۱۵ میلیارد دلار، بخش فلزات و صنایع معدنی حدود ۱۰ میلیارد دلار و میعانات گازی در حد بالایی صادرات صورت گرفته است.

جهانگیری با اشاره به اینکه پیش از برگزاری این جلسه مراسمی جهت افتتاح سه طرح صنعتی اجرا شد، افزود: این واحدهای صنعتی که در بخش شوینده و بخش ماشین آلات مدرن تولید می‌کنند تولیدات بسیار با کیفیتی دارند و می‌تواند برای عرضه در بازار داخل یا حتی بین‌الملل به رقابت بپردازد.

وی در خصوص اهمیت حمایت‌های مردمی عنوان کرد: هر زمان که لازم باشد با دشمنان جدی و گردن کلفت از موضعی قوی صحبت کنیم این امر به پشتوانه چنین مردمی صورت می‌گیرد.

معاون اول رئیس جمهور ضمن خطاب کردن مردم زنجان به عنوان مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت به ویژه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: چنین مردمی هستند که صبوری می‌کنند تا مشکلات مملکت حل شود و واقعا باید قدردان و دست بوس چنین مردمی بود.

وی با بیان اینکه افتخار نوکری مردم افتخاری بس بزرگ است، افزود: این سخن به هیچ وجه تبلیغاتی نیست بلکه این توفیقی است که خدا به مسئولان داده است.

جهانگیری تصریح کرد: باید جدی وارد صحنه شد و اقدام کرد چرا که شرایط کشور شرایطی بسیار ویژه است و باید شرایط در این جلسه جهت آگاهی مدیران تشریح شود.

وی در زمینه مشکلات و حل آنها در کشور عنوان کرد: همه مسئولین در جریان مشکلات هستند و اطلاعات کافی در این زمینه‌ها دارند اما گاهی در حل این مشکلات نیاز به اخذ تصمیماتی است که در آنها پیش نیازهایی مطرح است.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به مسئولین استان زنجان در زمینه اداره استان گفت: شما اداره استان بزرگی همچون زنجان که بیش از یک میلیون نفر جمعیت را دارا است بر عهده دارید و باید به شرایط کشور کاملا اشراف داشته باشید.

وی در ارتباط با جریان‌های اخیر مرتبط با آمریکا بیان کرد: دولت ایران در این جریانات اخیر با آمریکا کاملا بی‌تقصیر است چرا که با آمریکا مذاکره صورت گرفته و توافق شده بود و دولت ایران به تعهدات خود جامه عمل پوشاند و اقدامات مشخص شده را در اراک و نطنز و جاهای دیگر انجام داد.

جهانگیری افزود: با اینکه از طرف داخل کشور نسبت به اقدامات مذکور که طبق توافق کشورها بود و توسط دولت ایران انجام می‌شد اعتراضاتی وارد می‌شد اما همه اقدامات توسط دولت ایران انجام شد.

وی بیان کرد: این همان اوج زور و ظلم است که مذاکره انجام شده باشد و توافق صورت گرفته باشد یک طرف توافق به تعهدات خود عمل کرده باشد و طرف دیگر از توافقنامه خارج می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به آمریکا افزود: طبق ادعای آمریکا برجام وسیله‌ای برای حل مشکلات و مسایل جهانی بود و مشکلات را می‌توان با زبان دیپلماسی حل کرد حالا چه اتفاقی افتاده است که کنار کشیدید.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری بزرگ و قدرتمند و با ظرفیت‌های فراوان جهت حل مشکلات خود است، افزود: ایران کشوری است که بی‌هویت و کوچک نیست و در تاریخ هویت و تمدن داشته است حق نیست که این سابقه تاریخی و ایستادگی ملت ایران را تضعیف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
از همون اول برجام وسیله ایی برای هدف دیگری بود که خوب ازش خبر داری! که اگر بی خبر بودی، هیچ تفاوتی در دروغگویی و بی اعتباری آمریکای قبل از برجام و بعد از برجام قائل نمی شدی!
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری ‌خطاب به آمریکا: چه اتفاقی افتا‌د از برجام کنار کشیدید‌؟
..
Iran, Islamic Republic of
💎 نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۹۷پایین تر از سوریه جنگ زده! این است نتیجه ""تَکرار"" شما .
با وجو د دولت تبخیر امید نیازی به دشمن نداریم!
Iran, Islamic Republic of
📊 دولت دوازدهم عنوان "ضعیف‌ترین عملکرد را در کاهش ارزش پول ملی " به دست آورد

💶 بر اساس آمار بانک مرکزی، از ابتدای دولت دوازدهم تا خردادماه ۱۳۹۸ ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا در بازار آزاد ۷۲ درصد کاهش پیدا کرده است تا رکورد تضعیف واحد پول ملی در دولت‌های اخیر شکسته شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری بعید است ترامپ سؤال شما را جواب دهد چون دشمن زیرک است و دست خود را رو نمیکند ولی بنده جواب سوال شما را خواهم داد چون آمریکا روده امثال شما را وجب کرد و متوجه شده که میتواند بیش از اینها امتیاز بگیرد ...
Iran, Islamic Republic of
ای شیطونا
یارانه‌تون رو ریختم، برید باهاش ۶ کیلو سیب زمینی بخرید، سرخ کنید بخورید حالشو ببرید، دولت رو هم دعا کنید!!!!
Iran, Islamic Republic of
باکدوم روغن؟؟؟؟ ؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درخت برجام گلابی نداد ، خب گزاشتن رفتن
رضا
Iran, Islamic Republic of
هر زمان که لازم باشد با دشمنان جدی و گردن کلفت از موضعی قوی صحبت کنیم این امر به پشتوانه چنین مردمی صورت می‌گیرد . !!!
به لطف تکرار تا 1400 ..موضع شما همینه که هست !!!
Iran, Islamic Republic of
جمله اش غلط داره یا اشتباه متوجه شده !!!
Denmark
...
دیگه ۹۲ تا ۹۶ برنمی گررررده!!!
Iran, Islamic Republic of
..
United States
جناب معاون، یعنی لطف بی حد و حصر به ملت ایران بخاطر اشتباه محاسباتی دولت طمعکار امریکابود...!!
Iran, Islamic Republic of
کوشکی در برنامه ثریا:

مقاومت به معنای این نیست که در حالی که بعضی از مردم نمی‌توانند تا چند ماه گوشت بخورند، رئیس‌جمهور در خانه چندهزار متری ولنجک زندگی کند، خرج روزانه چند میلیونی داشته باشد و به مردم بگوید مقاومت کنید. این مقاومت نیست بلکه ظلم به مردم است

مردم از مسئولانی که می‌گویند سختی‌ها را تحمل کنید اما از بیت‌المال برای خودشان همه چیز فراهم کرده‌اند پشتشان می‌لرزد
Iran, Islamic Republic of
چرا نباید یک بار مردم ایران ببینند که مسئولین رده بالای آنها در چه خانه ای و با چه وسایلی زندگی میکنند دوربین صدا و سیما مشکل فنی پیدا کرده یا مطلب چیز دیگری است شما را به خدا یک نفر که مطلع هست ما را ارشاد کنه.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حالا که رهبری جلوی فتنه را گرفته و مردم نقشه ی اصلاح طلبان برای فروپاشی از درون را فهمیده اند خودشان را به کوچه ی علی چپ زده اند و میگویند این کار دشمن بوده . خب شما گرا داده بودید چه کنند!!!
Iran, Islamic Republic of
▪️مرگ محمد_مرسی اثبات کرد که سرهنگ باشی یا حقوق‌دان، اسمت اسلام‌گرا باشد یا نباشد؛ اگر به آمریکا اعتماد کنی نه تنها خسر الدنیا و الاخره می‌شوی، بلکه ملتی را نیز به اسارت می‌کِشی...

💬 توئیت از: جواد نیکی ملکی
Denmark
قبل از مرگ مرسی، مرگ برجام بود که ثابت کرد به دشمن نباید اعتماد کرد!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جناب جهانگيري! از همون ابتدا هم قرار نبوده آمريكا تا آخر كار در برجام بماند. برجامي كه از همان ابتدا هم يك طرفه به اجرا گذاشته شد...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً قرار بود بمونه، قول و قرار شفاهی گذاشته بودن که اقلام آمریکائی مثل ماشین شورولت تولید کره جنوبی رو وارد ایران کنن که آمریکا هم از برجام سود ببره . ولی یه نفر بد موقع دهنشو باز کرد و لو داد و ...!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
United States

تازه فهمیدی آمریکا در اومد ازبرجام!!!!؟
عبداله
France
...
سعیده
دیدن میتونن راحت بزنن زیرش طوری هم نمیشه پس به راحتی این کارو کردن!!!!!!!!!!!!!
عبداله
France
...
Romania
هیچ اتفاقی نیفتاده. تیم خودتون با اتمام توانایی های کشور، گرای پایان برجام رو داد.!!!!
Iran, Islamic Republic of
از ترس زهره ترك شدند دادش مرگ من يواش جمع كنيد اين بساط را!!!!
Denmark
جهانگیری: چه اتفاقی افتاد کنار کشیدید؟!
آمریکا: اتفاقا چون دیدیم هرچی تحریم می کنیم و خلاف قرار به هیچ تعهدی پایبند نیستیم و شما هیچ اعتراضی ندارید، گفتیم پس میتونیم بزنیم زیر همه چی!!
و امیدوار بودیم در مذاکره بعدی موشک شما و مقاومت منطقه ای را نابود کنیم که متاسفانه رهبر ایران اجازه مذاکره و قدم زدن نداد.
Iran, Islamic Republic of
جناب شما خودتان را زیاد ناراحت نکنید...
Iran, Islamic Republic of
.....
reza rezai
Germany
.....
.....
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
امریکا چی شد رفتی بیرون تورو خدا برگرد. هرچی بخوای میدیم موشکی. سپاه. سوریه عراق. بابا این ایران. ما که خودمون داریم کاری میکنیم مردم بریزن توخیابون. چه کنیم دیگه اینا نمیان. بیچارشون کردیم همه چیزو ازشون گرفتیم باب گوجه چیه اونم هروز یه قیمتی میدیم تازه مسخره شونم می کنیم میگیم ازتو ماشین شیشه دودی 90درصدی ازتون نظرسنجی میکنیم. باوجود داداشم من رییس مبارزه با فسادم. شهردارمونم که دیدی دیگه چه کار کنیم اینارو بیاریم توخیابون نمیان دیگه. به قول اون خواننده که میخوند. نمیان تو خیابون. زندگی بدون تو برای اصلاح طلبا یه زندونه.