کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهداف بعدی ارتش یمن مشخص شد

28 خرداد 1398 ساعت 18:41

قائم مقام وزارت اطلاع‌رسانی یمن به امارات هشدار داد تا تجاوزها و حمایت‌های خود از گروه‌های تروریستی در یمن را متوقف کند در غیر این صورت فرودگاه‌ها و بنادر اماراتی اهداف بعدی یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن خواهند بود.


به گزارش جهان نیوز، «نصرالدین عامر» قائم‌مقام وزیر اطلاع رسانی یمن در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره تحولات اخیر یمن و حمله یگان پهپادی ارتش یمن به فرودگاه‌های عربستان سخن گفت.

وی در این مصاحبه گفت: جنگ ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی وارد پنجمین سال خود شده است و این جنگ همچنان در کشتار بی‌گناهان، غیرنظامیان، کودکان و زنان یمنی ادامه دارد و در حال افزایش بوده و متجاوزان نیز محاصره همه‌جانبه‌ای را علیه مردم یمن اعمال کرده‌اند.

وی افزود: «عملیات ارتش یمن در چارچوب حق طبیعی در واکنش به این تجاوزات بوده تا با اعمال فشار، کشورهای متخاصم را مجبور به توقف حملات علیه مردم و پایان محاصره کنند. این حملات ادامه خواهد یافت تا این هدف محقق شود و دستیابی به این هدف به زودی محقق خواهد شد.»

بحران انسانی در یمن وارد مرحله جدیدی شده به گونه‌ای که «مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه شب گذشته هشدار داد که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد و بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند داشته و سازمان ملل به  4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است. 

هفته پیش نیز یونیسف در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفت که هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد یمنی جان خود را از دست می دهند.
 

 
قائم‌مقام وزیر اطلاع رسانی یمن در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره گام بعدی ارتش یمن علیه کشورهای متجاوز گفت: «بدون تردید حملات هوایی یگان پهپادی و یگان موشکی ارتش یمن شاهد افزایش خواهد بود. در عرصه میدانی نیز، ارتش در حال انجام عملیات و حملات منحصر بفردی در مرزها بوده و در داخل نیز به مقابله کامل با مزدوران و افراد مسلح وابسته به ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی کرده است.»

وی تاکید کرد: «در مقابله با کشورهای متجاوز تمامی گزینه‌ها وجود داشته و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند معادلات کشورهای متجاوز را به هم بریزند.»

پیش از این نیز «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن هشدار داد که فرودگاه‌های «أبها، جازان و نجران» در عربستان سعودی به فرودگاه‌های ناامن تبدیل شده‌اند و به‌خاطر ادامه حملات و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن و استفاده از این فرودگاه‌ها برای حملات نظامی، به صورت مرتب هدف قرار خواهند گرفت.

قائم مقام وزیر اطلاع رسانی یمن در ادامه این مصاحبه هشدار داد که تمامی فرودگاه‌های کشورهای متجاوز سعودی و اماراتی می‌توانند هدف حملات یگان‌های پهپادی و موشکی ارتش یمن قرار بگیرند. این فرودگاه‌ها پیشتر نیز هدف حمله قرار گرفته‌اند. حمله به اهداف حیاتی کشورهای متجاوز از جمله بنادر و فرودگاه‌ها از گزینه‌های ارتش یمن است.

وی افزود: «امارات دارای نقش فعالی در تجاوز علیه یمن بوده و تعدادی از جزایر و بنادر یمنی را تحت اشغال خود دارد و در حال شعله ور کردن درگیری‌ها داخل کشور بوده و در حال پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در یمن است. بنابراین امارات از واکنش ارتش یمن در امان نبوده و اگر تجاوزهای خود را متوقف نکند دیر یا زود شاهد واکنش خواهد بود.»


کد مطلب: 690918

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/690918/اهداف-بعدی-ارتش-یمن-مشخص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com