کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش آتش‌سوزی در تهران با همکاری آلمانی‌ها

28 خرداد 1398 ساعت 15:47

اعضای هیأت آلمانی در دیدار با رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره همکاری های این کشور برای اجرای طرح های مشترک در حوزه مدیریت بحران های ناشی از سوانح طبیعی، کاهش خطرپذیری و ریسک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی گفت‌وگو کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این دیدار با اشاره به زمینه همکاری های مشترک از طریق دو سازمان مدیریت بحران تهران و آتش نشانی به نقش کمیته تاب آوری در مجموعه کشورهای آسیایی برای برقراری ارتباط موثر در این زمینه اشاره و ابراز امیدواری کرد این همکاری ها از طریق این کمیته تداوم پیدا کند.

وی بر اهمیت توجه به موضوع کاهش ریسک در پایتخت اشاره کرد و یادآور شد باید بتوانیم موضوع کاهش ریسک را در تمامی محلات شهر تهران بخوبی پیگیری نماییم.

کرمی محمدی با اشاره به سابقه همکاری های دو کشور ایران و آلمان از نیروی انسانی ، توانایی علمی و تکنیکی به عنوان فاکتورهای موفق سازمان مدیریت بحران نام برد و از افزایش همکاری ها در زمینه دانش روز، توسعه و پایدار سازی نیروهای داوطلب، توسعه سامانه های شتاب نگاری و انتقال تجربه در خصوص کاهش خطرپذیری بهمراه بروز رسانی تجهیزات آتش نشانی به عنوان زمینه های مشترک همکاری یاد کرد.

در ادامه ژاکلین بگرو نماینده آژانس توسعه همکاری سوئیس GIZ  آلمان، با اشاره به اینکه پروژه همکاری دو جانبه ابتدا به صورت پایلوت در تهران و سپس در کل کشور به منظور تقویت مدیریت ریسک و ارزیابی آن انجام خواهد شد گفت: روش های متنوعی برای برنامه ریزی اطفای حریق مبتنی بر ریسک طراحی کرده ایم که همزمان در تهران و در کشورهای مکزیک، چین و هند نیز در حال پیاده سازی است.

وی مدل طراحی شده در مدیریت بحران تهران و سامانه های بکار رفته در آن را پیشرفته خواند و بر افزایش همکارهای مشترک در این حوزه تاکید کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با آتش سوزی ها

همچنین کارگاه آموزشی برنامه ریزی مبتنی بر ریسک و الزامات مورد نیاز جهت مقابله در آتش سوزی ها با حضور معاونان ، مدیران و کارشناسان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش نشانی برگزار شد.

پرفسور اشمیتشن رئیس ایمنی و مدیریت اضطراری یکی از شرکت‌های آلمانی نیز در این کارگاه آموزشی گفت: با توجه به چالش های سازمان های آتش نشانی در شهرهای پر مخاطره مانند تهران موضوع تامین تجهیزات بروز که موجب ارزیابی و کاهش ریسک شود از اهمیت زیادی برخوردار است به ویژه آنکه تهران با ریسک های متعددی از جمله زلزله ، سیل و آتش سوزی و سوانح رانندگی روبروهست و به این ترتیب مخاطرات جدید برای بازه زمانی 4 تا5  سال آینده را می توان شناسایی کرد.

وی ایجاد زیرساخت های حیاتی و پایدار را از جمله الزامات هوشمند سازی شهرها خواند و گفت: در حال حاضر برنامه مشابهی از سوی بخش دولتی و خصوصی آلمان در 3 شهر پر ریسک کشورهای هند، مکزیک و چین در حال اجراست.

این کارشناس آلمانی گفت: تامین ایمنی شهروندان در گرو ارزیابی ریسک های موجود به ویژه با توجه به توسعه شهرنشینی است. تهران نیز از زیرساخت های متفاوت و تراکم جمعیتی برخوردار است که حل مشکلات آن نیاز به کاربست دانش و تخصص و استفاده از فناوری های جدید برای کاهش ریسک دارد.

وی تاکید کرد که برنامه های مدیریت بحران باید با رویکرد چند مخاطره ای طراحی شود و هدف آن کاهش ریسک و مخاطره باشد.

 اشمیتشن همچنین طرح های اجرا شده در تهران در حوزه مدیریت بحران را قابل قبول و مطابق با استاندارهای جهانی توصیف کرد و گفت: آلمان از دانش و تجربه بالایی در حوزه مدیریت حوادث و سوانح به ویژه کاهش مخاطرات ناشی از سیل و طغیان رودخانه ها برخوردار است و آمادگی دارد دانش و تجربیات خود را در قالب طرح های مطالعاتی در اختیار ایران قرار دهد.


کد مطلب: 690903

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/690903/کاهش-آتش-سوزی-تهران-همکاری-آلمانی-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com