پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

حناچی: هر ماه یک واگن به مترو اضافه می‌شود

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 690868
شهردار تهران از افزودن هر ماه یک واگن به طور مداوم به ناوگان مترو تهران تا مهر ماه خبر داد.
حناچی: هر ماه یک واگن به مترو اضافه می‌شود
به گزارش جهان نيوز، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه آیین بهره‌برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران که امروز (سه‌شنبه بیست و هشتم خرداد ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه امروز در جهت توسعه حمل و نقل عمومی با استفاده از ظرفیت اتوبوسرانی اجرا شد که توانستیم با برنامه‌ریزی مشخص از تمام ظرفیت‌های موجود این بخش استفاده کنیم و در مسیر‌هایی که به علت حجم پایین تردد اتوبوس در آنجا خدمت رسانی می‌شود با استفاده از ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوسی که امروز به بهره‌برداری رسید، اتوبوس‌ها را از خطوط کم تردد خارج و مینی‌بوس‌ها را جایگزین آن‌ها کنیم.

وی افزود: در برنامه امروز ۱۱۷ دستگاه اتوبوس، ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۳ دستگاه اتوبوس دو کابین رونمایی و تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شد که امیدواریم تاثیر بنیادین در حمل و نقل و کاهش ترافیک شهر تهران در کنار مترو داشته باشد تا شرمنده مردم پایتخت در حوزه حمل و نقل و ترافیک نباشیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که سهم پرداختی دولت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به چه میزان است و تا به امروز چه میزان از یارانه پرداختی دولت برای حمل و نقل عمومی محقق شده است، گفت: تا قبل از این دوره شهرداری تهران، نسبت به احقاق حقوق درخصوص یارانه حمل و نقل عمومی از دولت به طور جدی پیگیری صورت نگرفته بود که خوشبختانه در این دوره توانستیم مطالبات خود از دولت را از محل یارانه پرداختی و حمل و نقل عمومی با جدیت دنبال کنیم.

حناچی تاکید کرد: در دوره قبل شهرداری تهران به صورت جدی در راستای احقاق مطالبات خود عمل نمی‌کرد و دولت نیز مطالبات شهرداری تهران را پرداخت نمی‌کرد که در این دوره با همکاری صورت گرفته و مصوبات انجام شده وزارت اقتصاد مکلف شده حسابرسی‌هایی در بخش یارانه پرداختی دولت به توسعه حمل و نقل عمومی را انجام دهد و مقداری از مطالبات شهرداری تهران پرداخت شود و باید بگویم در بحث احقاق حقوق مطالبات شهرداری از دولت ما با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

وی با اشاره به سقف ۱۰ درصدی دولت در پرداخت یارانه گفت: در همه جای دنیا حمل و نقل دارای یارانه است و این میزان یارانه پرداختی ترغیب کننده بخش خصوصی برای ورود به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است و باید اعلام کنم بخش عمده‌ای از منابع برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی منابع ارزی است که بدون کمک دولت امکان پذیر نیست.

حناچی با بیان اینکه امروز از ۱۳ دستگاه اتوبوس دو کابین که از محل تأمین منابع ارزی خریداری شده‌اند، رونمایی شد، تصریح کرد: دولت نقش موثری در این راستا داشت و در ادامه کمک‌هایی که دولت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داد، تحویل ۵۰۰ مخزن گاز به شرکت واحد اتوبوسرانی شهری تهران بود.

شهردار تهران بیان کرد: یکی دیگر از منابع تأمین و تولید اتوبوس بخش دریافت عوارض طرح ترافیک است که ما با تشکیل صندوقی توانستیم از درآمد حاصل از این محل در بخش خرید، نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعدادی از مدیران شهرداری جابجا شده‌اند، گفت: چابک سازی و کوچک کردن سیستم اداری بهتر از آن است که ما سیستم عریض و طویل با ۲۴۰ نیرو داشته باشیم که این افراد رسوب کرده باشند و کاری از دست آن‌ها برنیاید.

حناچی تاکید کرد: اگر بهره‌وری را ما از دفتر خودمان شروع کردیم، به این معناست که دیگران باور کنند ما در جهت چابک و کوچک سازی مدیریت شهری جدیت ویژه‌ای داریم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که پس از دیدار از شرکت واگن سازی تهران به همراه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور چه تصمیماتی گرفته شد، گفت: هفته قبل با آقای جهانگیری از شرکت واگن سازی تهران بازدید کردیم. در شرکت واگن‌سازی تهران یک قطار را به آقای جهانگیری نشان دادیم که به علت مشکلات جزئی توانسته بودیم آن را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم و از سوی ایشان قول مساعدت‌های لازم برای رفع برخی از مشکلات داده شد.

وی تاکید کرد: برنامه ما در بخش مترو این است که تا مهر ماه به صورت مداوم هر ماه یک واگن را به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم و در قسمتی که ۱۰ درصد قطعات به علت بدهی ما به گمرک باقی مانده بود، مشکلات آن بخش را نیز پیگیری کنیم تا بتوانیم ظرفیت حمل و نقل عمومی به وسیله مترو را نسبت به قبل افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صبور
Iran, Islamic Republic of
با توجه به نیاز تهران به هزار دستگاه واگن در حال حاضر، حدود 100 سال طول می کشد که با مدیریت اصلاح طلبان نیاز فعلی تهران به واگنهای مترو برآورده شود. خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان
Iran, Islamic Republic of
واقعا خسته نباشی!
13 تا اتوبوس دوکابین!