جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جلوگیری از واردات ۵۰۰ میلیون دلاری دارو به کشور

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 690866
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: با ایجاد بزرگ‌ترین شهرک تخصصی دارویی منطقه از واردات 500 میلیون دلاری دارو به کشور جلوگیری خواهد شد.
جلوگیری از واردات ۵۰۰ میلیون دلاری دارو به کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمد مخبر در آئین بهره‌برداری از طرح ملی شهرک صنعتی دارویی برکت به عنوان بزرگ‌ترین شرکت دارویی تخصصی منطقه که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی برگزار شده بود، اظهار داشت: ما در یک جنگ وسیع‌تر از جنگ تحمیلی قرار داریم و حتی مردم عادی نیز این جنگ را حفظ کرده‌اند.

وی بیان داشت: جنگ تحمیلی ما سه مؤلفه موفقیت داشت که یکی از آن فرماندهی امام بود که در قضیه شکست حصر آبادان و پاوه بسیار تأثیرگذار بودند و گفتند باید این حصر شکسته شود و شکسته شد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: در زمان جنگ تحمیلی ما ارتش منسجمی نداشتیم و سپاه هم به خوبی شکل نگرفته بود ولی این فرمانبری مردم و جوانان از امام بود که نهایتاً‌ منجر به این شد که جنگ تحمیلی را بردیم.

مخبر گفت:‌ امروز در جنگی که قرار داریم جنگی وسیع‌تر و عمیق‌تر از جنگ تحمیلی است و جغرافیای کشور و همین طور 80 میلیون نفر درگیر این جنگ هستند.
وی افزود: ولی در حال حاضر نفوذ بین‌المللی و توان دفاعی کشور قابل قیاس با جنگ تحمیلی نیست و اینکه عده‌ای فکر می‌کنند جنگی در کشور اتفاق خواهد افتاد یک شوخی است، ولی فشار معیشتی و اقتصادی نقطه آسیب ماست و 12 سال است که مقام معظم رهبری پیام‌های سالیانه خود را به اهمیت موضوع تولید و اقتصاد اختصاص داده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأکید کرد: ما رهبری آگاه و دانا داریم و مردم نیز پا رکاب‌تر از زمان جنگ در صحنه حضور دارند.مخبر افزود: سرداران جنگ اقتصادی امروز همان فعالان اقتصادی در کشور هستند و اگر این افراد پای کار بیایند قطعاً معضلات اقتصادی نیز بدون هیچ آسیبی پشت سر خواهیم گذاشت.
وی یادآور شد: شهرکی که امروز مورد بهره‌‌برداری قرار گرفته است در حالی بود که در اوج تحریم‌ها قرار داشتیم و یکی از اقداماتی که باید شکل بگیرد، اتحاد بین بخش خصوصی، عمومی و دولتی است که اگر ایجاد شود قطعاً‌ از این مبدأ هم عبور خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: ما هیچ چیزی برای عبور از این مقطع کم نداریم و اگر نتوانیم مدیریت کنیم به مشکل برخواهیم خورد.مخبر با اشاره به اینکه تولید و رونق تولید یکی از راهبردی‌ترین اقداماتی است که می‌تواند ما را از این شرایط عبور دهد، گفت:‌ یکی از راهبردهای ستاد اجرایی کمک به بخش دارویی کشور است و ما در ستاد به دنبال انتفاع  از این بخش نیستیم. بنده ورود سود بخش دارویی به ستاد را ممنوع کرده‌ام و در سال گذشته توانستیم از تولیدات شرکت دارویی سبحان 120 میلیارد تومان از جیب بیماران سرطانی کم کنیم.

وی افزود: شهرک دارویی که امروز به بهره‌برداری رسید 400 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و اولویت اصلی ما واگذاری زمین‌های این شهرک به بخش خصوصی و خارجی است.رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت:‌در حادثه سیل اخیر بیش از 1800 میلیارد تومان کالا برای سیل زدگان تهیه و توزیع شد.
مخبر گفت: در آینده تا 500 میلیون دلار جلوی واردات دارو را باید بگیریم و این داروها باید در داخل کشور تولید شود چرا که ظرفیت لازم در این خصوص وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *