جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مهلت ۱۰ روزه مقتدی صدر برای تکمیل کابینه عراق

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 690755
رئیس جریان صدر عراق به نخست‌وزیر این کشور ۱۰ روز مهلت داد تا کابینه خود را تکمیل کند.
مهلت ۱۰ روزه مقتدی صدر برای تکمیل کابینه عراق
به گزارش جهان نيوز به نقل ازالعالم، رئیس جریان صدر عراق به عادل عبدالمهدی ۱۰ روز فرصت داد تا تشکیل کابینه خود را تکمیل کند.از سوی دیگر، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق به گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی تا بیستم ماه جاری میلادی مهلت داده است تا اسامی نامزدهای خود برای تصدی چهار پست وزارتی باقی‌مانده را ارائه کنند.

«محمد سالم الغبان» وزیر کشور سابق و نماینده فعلی پارلمان عراق از فراکسیون الفتح روز دوشنبه در این رابطه گفت که اگر گروه‌های سیاسی نتوانند اسامی نامزدهای خود برای تصدی چهار پست باقی‌مانده (شامل وزارتخانه‌های دفاع، کشور، دادگستری و آموزش) ارائه کنند، در آن صورت وی مجبور خواهد شد اسامی که نزد خود دارد را به پارلمان ارائه کند تا به ‌دور از اراده فراکسیون‌ها درباره آن رأی‌گیری شود.

هنوز هم درباره نامزدهایی که نخست‌وزیر عراق برای تکمیل کابینه خود به پارلمان پیشنهاد کرده اختلاف‌هایی وجود دارد. جریان‌های سیاسی درباره فالح الفیاض نامزد وزارت کشور و نامزدهای وزارت دفاع و دادگستری اختلاف دارند.

«نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون چندی پیش گفته بود که جایگزینی برای فیاض برای پست نخست‌وزیری وجود ندارد و درباره دیگر نامزدهایی که برای پست‌های دیگر معرفی شده‌اند، جای چانه زنی وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *