جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۱

تل‌آویو خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 690730
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با درخواست اعمال تحریم‌های هرچه بیشتر بر ایران، ادعا کرد که اجازه نمی‌دهد ایران تسلیحات اتمی بسازد.
تل‌آویو خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در واکنش به هشدار سازمان انرژی اتمی ایران درباره گذشتن از سقف ذخایر 300 کیلوگرمی اورانیوم غنی‌شده طی 10 روز آینده، خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست از جامعه جهانی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تل‌آویو هرگز اجازه نخواهد داد تهران به سلاح اتمی دست یابد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» نتانیاهو در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره کاهش یا توقف اجرای تعهدات برجامی، گفت: «امروز ایران تهدید کرد که اورانیوم را بیشتر از محدودیت‌های توافق هسته‌ای غنی‌سازی خواهد کرد. این ما را شگفت‌زده نکرد... اسرائیل اجازه نمی‌دهد که ایران اتمی بسازد».
وی همچنین افزود: «در زمانی که (ایران) به تهدیداتش جامعه عمل پوشانده و توافق هسته‌ای را نقض می‌کند، جامعه بین‌المللی باید فورا تحریم‌هایی را که قبلا (لغو کرده بود)، مجددا اعمال کند».

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفته بود که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده 3.67 درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف 300 کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درفلسطین اشغالی باید محاکمه شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درنوارغزه باید محاکه شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درلبنان باید محاکمه شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درسوریه باید محاکمه شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درعراق باید محاکمه شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی دریمن باید محاکمه شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درمیانمارباید محاکمه شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درمنطقه خاورمیانه باید محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
جنایت ها و تجاوزهای رژیم کودک کش صهیونیستی به نوارغزه، لبنان، سوریه، یمن ومنطقه نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای کاملآ درست است.
ساخت بمب اتمی دربرابر جنایت ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی گزینهای درست است.
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل اجازه نمی‌دهد که ایران اتمی بسازد
درپاسخ به بنیامین نتانیاهو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر جنایتکار شماره یک
جنایت ها و تجاوزهای رژیم کودک کش صهیونیستی به نوارغزه، لبنان، سوریه، یمن ومنطقه نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای کاملآ درست است.
ساخت بمب اتمی دربرابر جنایت ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی گزینهای درست است.
Iran, Islamic Republic of
اجازه نمی دهیم هیچ کشوری پایش را ازگلیمش خود درازترکند.
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو دربرابرحماس ناتوان است.
زمان خلح سلاح اتمی اسرائیل فرار رسیده است.
ترامپ بی ادب باید نگران تسلیحات هسته ای اسرائیل جنایتکار شماره یک باشد.
Iran, Islamic Republic of
نباید درقبال جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی سکوت کرد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سازمان های بین المللی تاکنون درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، یمن و منطقه با جنایتکاران جنگی و حامیان اصلی تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و گروه های تروریستی مانند آمریکا و متحدانش همکاری می کنند.
Iran, Islamic Republic of
تجاوز اسرائیل به نوارغزه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی متاسفانه مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون درک نمی کنند، نمی فهمند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
تجاوز اسرائیل به سوریه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی متاسفانه مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون درک نمی کنند، نمی فهمند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
موسسه صلح استکهلم: اسرائیل 90 بمب هسته‌ای در اختیار دارد
Iran, Islamic Republic of
موسسه صلح استکهلم: اسرائیل 90 بمب هسته‌ای در اختیار دارد
موسسه بین‌المللی صلح استکهلم (سیپری) در جدیدترین گزارش خود، از به روز شدن زرادخانه‌های هسته‌ای جهان خبر داد و در‌باره رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این رژِیم 90 بمب هسته‌ای در اختیار دارد.

تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵



گزارش جدید موسسه بین‌المللی صلح استکهلم حاکی است، ۹ قدرت هسته‌ای جهان از جمله آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، رژیم صهیونیستی و کره شمالی در مجموع دارای ۱۳ هزار و ۸۶۵ سلاح هسته‌ای هستند. طبق گزارش فوق، رژیم صهیونیستی به تنهایی 90 بمب هسته‌ای در اختیار دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هر چند این میزان ۶۰۰ فقره کمتر از سلاح‌های هسته‌ای سال ۲۰۱۸ (۱۴ هزار و ۴۶۵ بمب) است، اما گزارش مذکور حاکی است که دارندگان این سلاح‌ها در یک سال گذشته به تجهیز و به ‌روزرسانی زرادخانه‌های خود پرداخته‌اند.
Iran, Islamic Republic of
صهیونیست ها تعداد کلاهک های هسته ای خود را افزایش دادند
صهیونیست ها تعداد کلاهک های هسته ای خود را افزایش دادند
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 18:40

یک مرکز مطالعاتی در گزارشی با بررسی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در جهان نوشت که رژیم صهیونیستی سال گذشته با افزایش 10 کلاهک هسته‌ای به زرادخانه خود تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را به 90 رسانده است.


بر اساس گزارشی که مرکز مطالعات بین‌المللی «استکهلم» در گزارش سالانه خود درباره تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در جهان منتشر کرده، طی سال گذشته تعداد کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی سال گذشته 10 کلاهک هسته‌ای به زرادخانه خود افزوده به گونه‌ای که در حال حاضر بین 80 تا 90 بمب هسته‌ای و هیدوروژنی دارد.

رژیم صهیونیستی این قابلیت را دارد که این بمب‌ها را از طریق جنگنده‌های خود یا از طریق موشک‌های بالستیک «اریحا» یا از طریق زیردریایی‌های هسته‌ای خود شلیک کند.

بر اساس این گزارش، تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در جهان طی سال جاری میلادی به 13 هزار و 865 عدد رسیده که بخش عمده‌ای از آن در اختیار آمریکا و روسیه قرار دارد. فرانسه 300 کلاهک هسته‌ای، انگلیس 215، چین 280، هند 140، پاکستان 150، رژیم صهیونیستی 90 و کره شمالی 30 کلاهک هسته‌ای دارند.

رژیم صهیونیستی درباره توانایی هسته‌ای خود از سیاست ابهام استفاده می‌کند و از دادن هرگونه اطلاعات درباره این موضوع خودداری می‌کند.

«زئیف سنیر» مدیر سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی در سپتامبر 2018 گفته بود که این رژیم در پاسخ به تهدیدات ایران به توسعه و تقویت نیروگاه‌های هسته‌ای خود خواهد پرداخت.