چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

کارد که به استخوان رسید به فکر حمایت می‌افتند

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 690727
یک عضو انجمن تولیدکنندگان صنعت پوشاک ایران با اعلام اینکه متأسفانه هیچ کدام از تولیدکنندگان پوشاک نتوانستند ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ارز دولتی دریافت کنند، گفت: مسئولان وقتی کارد به استخوان می‌رسد تازه به فکر حمایت از تولید داخل می‌افتند.
کارد که به استخوان رسید به فکر حمایت می‌افتند
به گزارش جهان نيوز، رحیم چگنی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در شرایط  فعلی فعالیت برای تولیدکنندگان پوشاک بسیار سخت شده است، اظهارداشت: با حمایت دولت ما می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان باید 4 برابر سرمایه در گردش سال‌های گذشته  برای فعالیت اقتصادی خود هزینه کنند، افزود: با این حال توانمندی‌های تولید داخلی به نحوی است که حتی برخی تولیدکنندگان ایرانی به کشورهای اروپایی نیز صادرات انجام می دهند؛ اما هدف ما این است که در بازارهایی مثل عراق، روسیه و سوریه حضور داشته باشیم ولی در مسیر صادرات با مشکلات متعددی روبه رو هستیم.

به اعتقاد این تولیدکننده پوشاک، در صورت تأمین مواد اولیه بویژه تأمین ارز، تأمین سرمایه در گردش و کاهش هر چه بیشتر هزینه‌ها، کیفیت محصولات ایرانی به گونه‌ای است که می‌توانند در بازارهای کشورهای منطقه بویژه عراق حضور پر رنگ تری داشته باشند.

چگنی با بیان اینکه امروز با وجود همه تلاش‌های سیاسی و نظامی در عراق، در عمل فعالان پوشاک ترکیه که از حمایت‌های دولت شأن برخوردار بوده و بازار عراق را در اختیار گرفته‌اند، گفت: آنها به توسعه فروشگاه‌های خود پرداخته‌اند اما ایرانی‌ها سهم ناچیزی دارند. به نوعی با وجود تلاش های ایران در تامین امنیت عراق، اما در عمل به جاده صاف کن ترکیه در بازار پوشاک این کشور تبدیل شده ایم و بیشترین بهره برداری را فعالان اقتصادی این کشور می برند.

وی تصریح کرد: در این زمینه لازم است تا علاوه بر اصلاح قوانین و مقررات بویژه در نرخ سودهای بانکی، تأمین سرمایه در گردش، رفع عقب ماندگی فناوری و ارتقای بهره وری نیروی کار، دولت نیز با لابی‌های سیاسی نقش پر رنگ تری ایفا کند.

چگنی با اعلام اینکه متأسفانه هیچ کدام از تولیدکنندگان پوشاک نتوانستند ارز 4200 تومانی یا ارز دولتی دریافت کنند، گفت: مسئولان وقتی کارد به استخوان می‌رسد تازه به فکر حمایت از تولید داخل می‌افتند؛ هرچند تلاش‌هایی انجام می‌دهند اما در عمل باید کمک بیشتری کنند.

عضو انجمن تولیدکنندگان صنعت پوشاک ایران تاکید کرد: ای کاش 20 سال قبل به صنعت مد و پوشاک مان توجه می‌کردیم که در این صورت حتی می‌توانست جایگزینی برای نفت مان باشد.صنعت پوشاک از ارزآوری، اشتغالزایی و ارزش افزوده خوبی برخوردار است و امروز با 50 میلیون تومان می‌توان به ایجاد اشتغال در این صنعت پرداخت.

وی در ادامه از تشکیل تعاونی تأمین نیاز پوشاک کشور خبر داد و گفت: این تعاونی قصد دارد تا به صورت منسجم، علاوه بر ارتقای کیفیت پوشاک تولیدی، در بازارهای هدف صادراتی نیز حضور یابد. البته همه هدف ما این است که سطح حضور ایران را در عراق و سوریه بالا ببریم، بر این اساس تلاش داریم با استفاده از برخی برندهای مطرح خود، فروشگاه‌هایی را در کشور عراق راه اندازی نمائیم. در این میان البته نیاز به مواد اولیه باکیفیت داریم و بنابراین باید دولت این مسیر را تسهیل کند.

چگنی اضافه کرد: تلاش این تعاونی تبدیل تهدید تحریم‌ها به فرصت است و این روزها با خروج برندهای خارجی از کشورمان و همچنین کاهش سطح درآمدی ایرانیان، تولیدات داخلی توانسته‌اند سهم بیشتری از بازار داخل را به خود اختصاص دهند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
بفرما بعد کشتن سهراب می گردن کجا.
دفن کنندش؟؟؟