سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

یونان: اتحادیه اروپا ترکیه را تحریم کند

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 690618
نخست‌وزیر یونان می‎گوید در برخورد با اقدام ترکیه مبنی بر حفاری در شرق مدیترانه، زمینه اتخاذ اقدامات تنبیهی از سوی اتحادیه اروپا از جمله اعمال تحریم فراهم است.
یونان: اتحادیه اروپا ترکیه را تحریم کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر ، «الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان می‌گوید در همراهی با قبرس، دیگر همتایان خود از اتحادیه اروپا را به اتخاذ اقدامات تنبیهی علیه ترکیه از جمله تحریم ترغیب خواهد کرد.

وی افزود: اگر مشخص شود که ترکیه مشغول استخراج گاز از منطقه اقتصادی ویژه واقع در غرب قبرس است، آمادگی اتخاذ اقدامات لازم طی هفته‌های پیش‎رو را داریم.

این در حالی است که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز روز شنبه از ترکیه خواسته بود تا فعالیت‌های این کشور در خصوص حفاری در منطقه ویژه اقتصادی قبرس به منظور یافتن گاز طبیعی را متوقف کند.وی گفته بود اتحادیه اروپا در این خصوص ضعف نشان نخواهد داد.

اما رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه واکنشی تهدید‎آمیز به هشدار مقامات اروپایی داشته است. وی دیروز یکشنبه تهدید کرد: اگر کسی سر بجُنباند، هواپیماهای ما نیز در صورت لزوم کنار کشتی‌هایمان قرار خواهند گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *