جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حمله دوباره یمنی‌ها به فرودگاه ابها در عربستان

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 690590
نیروهای ارتش یمن باردیگر فرودگاهی در داخل خاک عربستان را هدف حملات خود قرار دادند.
حمله دوباره یمنی‌ها به فرودگاه ابها در عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هواپیمای بدون سرنشین قاصف کا -۲ بامداد دوشنبه فرودگاه ابها را در خاک عربستان هدف قرار داد.این خبر را المسیره در بامداد دوشنبه اعلام کرده، اما جزئیاتی از این خبر هنوز منتشر نشده و مشخص نیست که آیا این حمله تلفاتی در برداشته است یا خیر؟

این چهارمین حمله به فرودگاه أبها در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان طی کمتر از یک هفته گذشته است.
سه رو قبل از این نیز پهپادهای ارتش یمن برای دومین بار فرودگاه أبها در جنوب عربستان را هدف قرار داده بود و روز گذشته نیز برای سومین بار حمله مشابهی از سوی ارتش یمن به فرودگاه ابها گزارش شده بود.

مقامات عربستان با تائید حملات گذشته به فرودگاه ابها از سوی ارتش یمن اعلام کرده بودند که هدف اینپهپادها فرودگاه شهر أبها و پایگاه‌های نظامی شهر خمیس مشیط در نزدیکی آن بوده است.شهر أبها، مرکز استان «عسیر» در جنوب غرب عربستان قرار دارد و مهمترین شهر این استان به شمار می‌رود.

حمله پهپادی به فرودگاه أبها، ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که «ضیف الله الشامی»، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی مستقر در صنعا به کشورهای متجاوز هشدار داد که اگر حملات خود را متوقف نکنند، حمله به اهدفنظامی آنها افزایش خواهد یافت.

ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی از فرودین ۱۳۹۴ تا کنون مشغول جنگ و بمباران یمن است که این جنگ منجر به ایجاد بزرگترین بحران انسانی در تاریخ معاصر یمن شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *