کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پمپئو: خواهان جنگ با ایران نیستیم

27 خرداد 1398 ساعت 0:12

وزیر خارجه آمریکا به موضع گیری جدید درباره ایران پرداخت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از النشره، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به موضع گیری جدید درباره ایران پرداخت.

وی گفت: آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست. تمام تلاش رئیس جمهور آمریکا پرهیز از جنگ است.رئیس‌جمهور ترامپ هرچه در توان داشت برای اجتناب از جنگ انجام داده است. ما خواستار جنگ نیستیم و آنچه در توان داشتیم برای ایجاد بازدارندگی انجام داده ایم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: تلاش‌های دیپلماتیک جریان دارد. واشنگتن آزادی کشتی رانی در آبراه‌های حیاتی را تضمین خواهد کرد. آمریکا از همه اقدامات ضروری دیپلماسی و غیر دیپلماتیک برای تحقق این نتیجه مطمئن خواهد شد.

وی در عین حال مدعی شد: ایران دست به حملات در دریای عمان زده است تا مانع عبور و مرور (کشتی‌ها) از تنگه هرمز شود. هیچ تردیدی درباره آنچه اتفاق افتاده است، وجود ندارد. اینها، حملاتِ ایران به کشتیرانی تجاری و آزادی تردد بود که مقصودی روشن داشت: ممانعت از تردد از تنگه (هرمز).این حمله در سوی دریای عمانِ تنگه هرمز انجام شد. هیچ تردیدی وجود ندارد؛ جامعه اطلاعاتی، داده‌ها و شواهد زیادی وجود دارد که جهان شاهد بخش زیادی از آن خواهد بود.مردم آمریکا باید مطمئن باشند که ما در خصوص اینکه چه کسی مرتکب این حملات شده است، اطمینان بالایی داریم. سازمان‌های اطلاعاتی شواهد و مدارک زیادی درباره دست داشتن ایران در این حملات در دست دارند که جهان از بیشتر آنها مطلع خواهد شد.

پمپئو ادعا کرد: کارزار فشار حداکثری بر ایران ادامه داشته و ما هفته گذشته چندین کارخانه تولید محصولات پتروشیمی را تحریم کردیم. ایرانی ها باید بدانند که ما به اقدامات خود برای بازداشتن چنین رفتاری، ادامه خواهیم داد.اطمینان دارم زمانی که آنها شاهد ریسک برای اقتصاد خود و مردم شان باشند و رفتار خشونت بار جمهوری اسلامی ایران را ببینند، در این موضوع به ما خواهند پیوست!

وی افزود: رئیس‌جمهور ترامپ بدون هرگونه ابهامی گفته است که ایران به سلاح اتمی دست نخواهد یافت، این هدف تمامی کارزار ما در ارتباط با ایران است و ایجاد ثبات در منطقه، بخشی از این تلاش است. نمی خواهم درباره گزینه های موجود صحبت کنم؛ اما رئیس جمهور ترامپ گفته است که ما به این هدف می‌رسیم. ما مرتباً مجموعه گزینه‌ها را برای رئیس‌جمهور به روز رسانی می کنیم، ما از برخی از آنها استفاده کرده ایم تا ایران را متقاعد کنیم که این اقدامات به نفع آن‌ها نیست.

وزیر خارجه آمریکا ضمن حمایت قوی از فروش تسلیحات به سعودی ها، اعلام کرد: عربستان سعودی حق دفاع دارد و ایالات متحده می خواهد اطمینان یابد که می تواند از شریک دفاعی مهم خود در منطقه دفاع کند. فکر می کنم فروش این تسلیحات کاملاً معقول است و ما همچنان برای انجام آن، فشار خواهیم آورد.

پمپئو در ادامه اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موضوع هنگ کنگ را با شیء جین پینگ در گروه بیست مورد رایزنی قرار خواهد داد.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا ۲۳ خرداد ماه با طرح اتهامات تکراری خود، ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

پمپئو مدعی شده بود که ارزیابی دولت آمریکا این است که جمهوری اسلامی ایران مسئول حملاتی می‌باشد که امروز در دریای عمان اتفاق افتاد.

وزیرخارجه آمریکا همچنین بدون ارائه اسناد و مدارکی افزود که این ارزیابی، مبتنی بر داده‌های اطلاعاتی، سلاح‌های مورد استفاده، سطح تخصص مورد نیاز برای انجام این عملیات، حملات اخیر ایران به کشتی‌ها و این واقعیت است که هیچ گروه نیابتی از منابع و مهارت کافی برای انجام عملیاتی با این سطح از پیچیدگی نیست.

به ادعای پمپئو، حملات اخیر بخشی از کارزار ایران برای افزایش تنش در منطقه و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و آمریکا از منافع و نیروهای خود در منطقه دفاع خواهد کرد.


کد مطلب: 690583

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/690583/پمپئو-خواهان-جنگ-ایران-نیستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com