سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

افشای طرح امارات برای اشغال شهر عدن

يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 690512
یک نوار صوتی ابعادی از طرح امارات برای اشغالگری این کشور در شهر عدن را فاش کرد.
افشای طرح امارات برای اشغال شهر عدن
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یک نوار صوتی منتسب به نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن از وجود طرحی اماراتی برای کنترل شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت ابو ظبی به عدن پایتخت نیروهای فراری عبد ربه منصور هادی خبر داد.

مهران قباطی فرمانده تیپ زرهی چهارم گارد ریاست جمهوری یمن گفت: شورای انتقالی جنوب، اقداماتی برای تسلط بر بانک مرکزی، وزارتخانه های دولتی و کاخ ریاست جمهوری عدن انجام داده است.

وی در این فایل صوتی که به رسانه‌ها درز پیدا کرده، گفت: نشستی با ریاست احمد المیسری وزیر کشور یمن با حضور فرماندهان نظامی و امنیتی برای بررسی طرح شورای انتقالی برگزار شد.

گفتنی است فرماندهان این جنبش جنوبی حضور امارات در عدن و دیگر استان های یمنی را نوعی اشغالگری می‌دانند که باید بدان پایان داد.«علی محمد سعدی» یکی از فرماندهان این جنبش در ماه مه حمله شدیدی به امارات کرد و ابوظبی را به تشکیل شبه نظامیان منطقه‌ای متهم کرد که تهدیدی برای وحدت و ثبات یمن هستند.

السعدی در صفحه خود در فیس بوک نوشت: برخی خیالات خامی می‌پرورانند و می‌گویند امارات ارتش جنوبی تشکیل داده و با پول و سلاح آن را تغذیه کرده، اما حقیقت این است که حتی تا این لحظه ارتشی وجود ندارد و این نیروها فقط شبه نظامیان منطقه ای هستند. این شبه نظامیان بمب ساعتی هستند که امارات هر زمان که حس کند دیگر به صلاحش نیست، آن را منفجر می‌کند.

«فادی باعوم» رئیس دفتر سیاسی این جنبش جنوبی نیز از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن نیز خواست امارات را از این ائتلاف عربی بیرون کند. وی حضور امارات در یمن را اشغالگری دانست، زیرا کانونی را برای تسلط شبه نظامیان بر سقطری، حضرموت، عدن، شبوه، المهره، ابین، میون و باب المندب در جنوب ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: اماراتی‌ها برای منافع و تحقق اهداف خود در جنوب و نه برای مردم یمن آمده‌اند، آنها هر جا که پای گذاشته‌اند از بنادر و منابع نفتی را تحت سیطره خود درآورده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *