پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۳۳
یادداشت جدید حسین شریعتمداری//

موسای ما عصا انداخت

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 690230
حضرت آقا با افشای ترس ترامپ در پوشش رجزخوانی علیه ایران اسلامی، آنچه را که امام راحلمان در توصیف ماهیت واقعی آمریکا بیان می‌کردند، به میدان دید و قضاوت جهانیان کشید.
موسای ما عصا انداخت
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری، در یادداشت جدید خود در کیهان نوشت:

صبح پنجشنبه ۲۳ خردادماه ۹۸ در تهران ماجرای مصر دوران فرعون به تکرار نشست. آن روز، در چند هزار سال پیش، فرعون  برای مقابله با موسی علیه‌السلام تمامی ساحران را فرا خوانده بود و ساحران هرچه از سحر و جادو آموخته بودند، به میدان آورده بودند.  فرعون و درباریان از یکسو و مردم مصر از سوی دیگر به صف ایستاده بودند و سرانجام ماجرای آن روز را انتظار می‌کشیدند، موسی به ساحران گفت آنچه در چنته دارید بیرون آورید و ساحران درحالی که از  پیروزی خود اطمینان داشتند، ریسمان‌ها و چوب‌هایی که از قبل به سحر آماده کرده بودند به میانه میدان انداختند. آنچه انداخته بودند در چشم حاضران به صورت مار و عقرب و … نمایان شد و ساحران به شادی فریاد کشیدند؛ «به عزت فرعون سوگند که ما پیروز شدیم»! حالا نوبت به موسی رسیده بود که رسالت خود را بنمایاند.

«و اوحینا الی موسی ان الق عصاک فاذا هی تلقف ما یافکون - و به موسی وحی کردیم که عصایت را بینداز [ انداخت و اژدهایی شد] و به ناگاه همه آنچه به دروغ [سحر] ساخته بودند را بلعید» ( آیه ۱۱۷ سوره مبارکه اعراف). ساحران به سجده افتاده و گفتند «به خدای عالمیان ایمان آوردیم، [همان] خدای موسی و هارون».

اگر ترامپ در دورترین افق ذهن خویش هم احتمال می‌داد که التماسش از رهبر معظم انقلاب برای گشودن باب مذاکره ایران و آمریکا با بی‌اعتنایی و پاسخ دندان‌شکن حضرت آقا روبرو می‌شود که «من شخص ترامپ را شایسته مبادله‌ هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد»، به یقین هرگز آقای شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن را با پیام التماس برای مذاکره نمی‌فرستاد. پاسخ رهبر معظم انقلاب در حالی است که ترامپ طی چند سال گذشته و مخصوصا چند ماه اخیر بارها به تکبر و از موضع به زعم خود بالا، ادعا کرده بود که فشار تحریم‌ها سرانجام ایران را به میز مذاکره می‌کشاند و بار دیگر در مقابل وعده‌های نسیه آمریکا و بی‌آنکه امتیازی بگیرد - نظیر برجام -  امتیازهای تازه‌ای می‌دهد! حضرت آقا با تحقیر ترامپ، هویت واقعی او را بیرون ریخته و به جهانیان  نشان داد که پشت پرده رجزخوانی‌های ترامپ علیه ایران، التماس از ایران نهفته است… این اولین بار نیست که عصای موسای ما سحر و جادوی فرعونیان را بر باد می‌دهد و آخرین بار هم نخواهد بود.

حضرت آقا با افشای ترس ترامپ در پوشش رجزخوانی علیه ایران اسلامی، آنچه را که امام راحلمان (رضوان‌الله تعالی علیه) در توصیف ماهیت واقعی آمریکا بیان می‌کردند، به میدان دید و قضاوت جهانیان کشید. امام خمینی (ره) آمریکا را به شیر پیری تشبیه می‌کردند که کاری از او ساخته نیست و هنگامی که در مقابل دشمن می‌ایستد، نعره می‌کشد که دشمن را بترساند و در همان حال دمش را تکان می‌دهد برای اینکه میانجی پیدا کند تا از مهلکه به سلامت بیرون برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Czech Republic
احسنت
Iran, Islamic Republic of
چه خوب میشد که بعضی از مسئولین که در راس قدرت هستند، همدل ، همفکر و همراه رهبری بودند که مطمئنا آن وقت در دام دشمن گرفتار نمی شدیم.
امیدوارم این آرزویت محقق شود
Iran, Islamic Republic of
اگر برادر رئیسی همت کند این بساط شیاطین جمع انشاا. خواهد شد
لواسانی
Iran, Islamic Republic of
آقای خامنه ای نشان دادند که نایب بر حق امام زمان هستند.
Iran, Islamic Republic of
قطعا ایشان نایب امام عصر هستند و این دستورات را از ایشان میگیرند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
واقعا این حرکت رهبر یکی از سیاسی ترین و برجسته ترین حرکتهای رهبری بود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این بینش عمیق
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
ظریف : تروریسم اقتصادی آمریکا تنها دلیل تنش در منطقه است....همین جمله ظریف به معنای این است که ایران در حال پاسخ دادن به آمریکا در منطقه به طرق اقتصادی هستیم و خواهیم بود مثل نفتکش ها ، خطوط نفت ، فرودگاهها و غیره!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
یعنی حضرتعالی می فرمایید ما اول می رویم به دوتا نفتکش حمله می کنیم و بعد آنها را خاموش می کنیم و ملوانان آنها را نجات می دهیم؟!!!
این کار به راحتی توسط سیستم های الکترونیک قابل رصد است و اگر ایران این کار را کرده بود دیروز امریکا دست خالی از شورای امنیت بر نمی گشت.
Iran, Islamic Republic of
علم غیب داری ..!!
111
Iran, Islamic Republic of
اللهم احفظ قائدنا الخامنه‌ای .
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا هم نقشه ترامپ را به هم ریخت هم نفشه اصلاح طلبان وطن فروش داخلی که دل به ژاپن و آلمان بسته بودن
United Arab Emirates
فرافکنی... ممنوع
Iran, Islamic Republic of
خدا با ماست
در جبهه‌ی حق، ایمان‌ افراد، یکسان نیست؛ امکان دارد در جبهه‌ی حق «پیشمان‌شده»، «از نفس افتاده» و «دل به مال دنیا» هم وجود داشته باشد که در وعده‌ی الهی شک کنند. گاهی «یک عده‌ای میگویند: مگر میشود در مقابل صف به‌هم‌پیوسته‌ی دشمنان مسلح به پول و زور و رسانه و اقتصاد و سیاست ایستاد؟ بله، اگر برای خدا پا در میدان گذاشتید و ایستادگی کردید، پیروزی قطعی است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمت کند عارف زاهد مرحوم ایت الله انصاری شیرازی (ره) را . ایشان میفرمود اینکه امام خمینی (ره) فرمود:"امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند " صرفا از روی رجاء و دعا نبود بلکه خبر از واقع و نفس الامر بود .
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک ایرانی افتخار میکنم که در عصری زندگی میکنم که رهبران روحانی و سیاسی برجسته کشورم مثل امام خمینی و ایت الله خامنه ای به 200 سال وادادگی و نوکری و ظلم پذیری و عقب افتادگی ایران بزرگ برای همیشه تاریخ پایان دادند .با تمام خضوع و فروتنی به شهیدان راه عزت و سربلندی ایران و اسلام و رزمندگان پر شور وشعور سلام و درود میفرستم . زنده باد اسلام پاینده باد ایران .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
برادر گفتن آیه های قرآن در خصوص پیروزی حق بر باطل و مثال های زیبا و حماسی خوب است و احساس غرور به انسان میدهد ولی چیزی از اصل ماجرا کم نمیکند در انجا حضرت موسی پیروز شد و همه به او ایمان آوردند ولی اینجا مردم تحت شدید ترین و وحشیانه ترین تحریم ها هستند و سفره های خالی و خالی تر میشود و در پی آن ایمان ها و اعتقادها کمرنگ تر و کمرنگ تر میشود بیاییم با بازی با کلمات احساس پیروزی کاذب ندهیم!!!
در حرف های بنی اسرائیل هم در اوج قدرت حضرت موسی علیه السلام همین ناامیدی موج می زند؛ قیاس ما با امت موسی علیه السلام بجا و دقیق است با این تفاوت که مردم ما از بنی اسرائیل جدی تر و مطمئن تر و باوفاترند.
به افق های دوردست نگاه کنیم و از ناملایمات نهراسیم؛ امت موسی علیه السلام هم سفره های خالی را تجربه کردند ولی با استقامت پیامبر خدا و پایداری مؤمنان یهود، نهضت او پیروز شد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
قرآن رو کامل نخوندی و گرنه بعدش قوم موسی هم به عافیت نرسیدند بلکه بعد از سختی هایی به عافیت دست پیدا کردند.
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش که با مذاکره با امریکا هیچ مشکلی حل نمیشود و سفره مردم هم پر نمیشود ، مشکل سفره مردم در مدیریت صحیح و کارآمد دولت و همراهی مردم است
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مردم آمریکا هم متوجه این مسائل میشدن
حسین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری واقعا جلوه بارز ولایت و امامت و نبوت هستند. دم مسیحایی هم دارند و این همه سرزندگی و شادابی و رفاه که در ایران است از اثرات دم مسیحایی حضرت خامنه ای کبیر است
رضا
Iran, Islamic Republic of
آفرين دوست عزيز ! منهم با شما موافقم فقط نميدونم چرا بعضى از روى نادونى منفى بهت دادند، من يكى كه از همه شرايط مملكت راضى ام ، به لطف خدا ماهى پنجاه مليون درآمد دارم و همه چى هم برام مهياست، اگه اين رفاه و شادابى و آرامش نيست پس چيه ؟! خدايا شكرت
Denmark
رهبری در هر موضوعی خصوصا قبل از هر انتخاباتی ملاک و معیار انتخاب را بیان می کند اما امان از نفس سرکش ،لجاجت ها و تعصبات جناحی و قومی اگرمطیع محض رهبری بودیم الان وضع ما اینطور نبود.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که چه بخواهیم و چه نخواهیم ما را مطیع حساب میکنند ...
Denmark
بعد از شکست برجام و افتضا پیش آمده رهبری مستقیما وارد میدان شده تا فرق بین رویکرد سازش و رویکرد مبارزه را نشان دهد..
Iran, Islamic Republic of
....
Kardarblash
Iran, Islamic Republic of
صلی الله علی الامام السید علی الخامنه‌ای
صلی الله علی المقاومه
United States
ایکاش این عصا و اژدها خائنین داخلی را می بلعید و به جهنم میفرستاد.