پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ایران۳-کانادا ۰/ کولاک سرو قامتان در ارومیه

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب: 690226
تیم‌های ملی والیبال ایران و کانادا امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در شهر ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند.
ایران۳-کانادا ۰/ کولاک سرو قامتان در ارومیه
به گزارش جهان نيوز، تیم های ملی والیبال ایران و کانادا در دومین دیدار هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن غدیر ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند. دو تیم پیش از این هم سابقه ۴ رویارویی داشتند که سهم کانادایی‌ها ۳ برد و سهم ایران هم تنها یک برد بود.  

تاریخچه دیدار‌های تیم‌های ملی والیبال  ایران و کانادا

انتخابی المپیک ۲۰۰۴، ایران صفر – کانادا ۳ 
جام جهانی ۲۰۱۵، ایران صفر – کانادا ۳ 
انتخابی المپیک ۲۰۱۶، ایران ۳ – کانادا ۲ 
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸: ایران ۱ - کانادا ۳

والیبالیست‌های ایران و کانادایی در حالی در این هفته به مصاف یکدیگر رفتند که اختلاف دو تیم در جدول زیاد نبود و به نوعی این بازی برای هر کدام از اهمیت زیادی برخوردار بود. ایران با ۵ برد از ۶ دیدار و کسب ۱۶ امتیازدر جایگاه دوم قرار داشت و کانادا هم با ۴ برد از ۶ بازی و کسب ۱۲ امتیاز در جایگاه ششم جدول بود.  

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال / گزارش لحظه به لحظه ایران - کانادا
 
ست نخست /  ایران ۲۵ - کانادا ۱۵ 
ملی پوشان کشورمان در ست نخست بازی بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند. شاگردان کولاکوویچ در ابتدای بازی نتوانستند دریافت خوبی انجام دهند تا نخستین امتیاز برای کانادایی‌ها باشد. اما ملی پوشان کشورمان که این روز‌ها آماده‌تر از همیشه هستند توانستند خیلی راحت و از همان ابتدا جریان بازی را به دست بگیرند و رفته رفته اختلافشان را با کانادا زیاد کنند.  

سرو قامتان ایرانی نخستین تیمی ودند که به امتیاز ۸ رسیدند و در ادامه هم زمانی که اختلافشان به با حریف قدرتمندشان به امتیاز ۷ رسید وقت دوم استراحت را به دست آوردند. سرویس‌های قدرتمند امیر غفور و عملکرد تیمی خوب ایرانی‌ها در ست نخست باعث شد تا کانادایی‌ها چاره‌ای جز تسلیم نداشته باشند.  

تیم ملی والیبال کشورمان در ست نخست با نتیجه  ۲۵ - ۱۵ به پیروزی رسید.  

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال / گزارش لحظه به لحظه / ایران ۱ - کانادا ۰

ست دوم / ایران ۲۶ - کانادا  ۲۴ 
تیم‌های ملی والیبال ایران و کانادا در ست دوم این دیدار جذاب بازی متفاوتی را به نمایش گذاشتند، کانادایی‌ها که در ست نخست بازی خوبی انجام ندادند از همان ابتدا عملکرد متفاوتیی را به نمایش گذاشتند و کار را برای سرو قامتان ایرانی سخت کردند. بازی پایاپای دو تیم در تمام لحظات بازی ادامه داشت، اما پس از امتیاز شانزدهم که برای کانادایی‌ها به دست آمد جریان بازی کمی متفاوت شد و آن‌ها توانستند از تیم ملی کشورمان پیشی بگیرند.

شاگردان کولاکوویچ، اما خیلی زود به بازی برگشتند و با دقت در سرویس‌ها و دریاف از حریفشان پیشی گرفتند با این حال هیچکدام از دو تیم قصد تسلیم نداشتند و کار دو تیم در امتیاز ۲۴ به تساوی کشیده شد . عملکرد خوب ایرانی ها اما دامه دار بودت و نهایت باز هم این تیم ملی کشورمان بود که توانست این بار با نتیجه ۲۶ - ۲۴ حریفش را شکست دهد.

ایران ۳ - کانادا ۰ / کولاک سرو قامتان در ارومیه / شاگردان کولاکوویچ صدر نشین شدند

ست سوم / ایران ۲۵ - کانادا ۱۶ 
دیدار دو تیم در ست سوم هم شاهد یک رقابت تمام عیار بود. کانادایی‌ها که در دو ست گذشته شکست خورده بودند تلاش کردند تا با تغییراتی نتیجه این ست را به سود خودشان رقم بزنند.  

تلاش آن‌ها در ابتدای کار هم تا حدودی جوابگو بود و بازی دو تیم پایاپای دنبال می‌شد، اما بازهم این ملی پوشان ایرانی بودند که بازی رادر دست گرفتند و رفته رفته از حریفشان پیشی گرفتند. سرو قامتان در پایان این ست موفق شدند با نتیجه ۲۵ - ۲۶ به پیروزی برسند تا به برد شیرین ۳- ۰ دست پیدا کنند و صدر نشین رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ شوند.

کانادا با این شکست با همان ۴ برد در رتبه ششم جدول باقی ماندند.
 
لازم به ذکر است که این برای نخستین بار بود که تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با نتیجه ۳ - ۰ کانادا را شکست دهد. 

ایران ۳ - کانادا ۰ / کولاک سرو قامتان در ارومیه / شاگردان کولاکوویچ صدر نشین شدند

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
...