پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۹
آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

این حق ترامپ بود که تحقیر شود/ فضای مجازی کانون فحاشی و بدزبانی شده است/ ترامپ، پمپئو و بولتن محور شرارت هستند

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 690208
آیت الله خاتمی افزود: نکته دوم این بود که آبه میخواست پیام ترامپ را برساند و رهبری فرمودند من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی به او ندارم و نخواهم داد. این سبک پیامبر است که متکبرین را باید تحقیر کرد و این حق ترامپ بود که تحقیر شود.
این حق ترامپ بود که تحقیر شود/ فضای مجازی کانون فحاشی و بدزبانی شده است/ ترامپ، پمپئو و بولتن محور شرارت هستند
به گزارش جهان نيوز، نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله سید احمد خاتمی برگزار شد.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه خطبه اول امروز با محور سبک زندگی قرآنی با آیه ۶ سوره حجرات است، گفت: باید گفت در گذشته و امروز رسانه جزء زندگی و در متن زندگی بوده و این حقیقت است و امروز با گسترش رسانه‌ها به ویژه فصای مجازی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: اینکه در این عرصه چطور زندگی می کنی چهار نکته دارد. اول اینکه صاحبان همه رسانه‌ها باید خدا را در نظر داشته باشند. اینکه فلان رسانه گفته است منبع نیست باید قابل اثبات باشد و مستند باشد. دروغ و شایعات نمی‌تواند زیرمجموعه قول سدید باشد.
نکته دوم این است که کاربران بی‌تحقیق حرفی را نپذیرند.


حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه خطبه اول امروز با محور سبک زندگی قرآنی با آیه ۶ سوره حجرات است، گفت: باید گفت در گذشته و امروز رسانه جزء زندگی و در متن زندگی بوده و این حقیقتیست و امروز با گسترش رسانه‌ها به ویژه فصای مجازی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

در این عرصه چگونه زندگی کنیم این آیه شریفه بخشی از زندگی در این عرصه را بیان می‌کند که چهار نکته دارد. اول اینکه صاحبان همه رسانه‌ها باید خدا را در نظر داشته باشند. اینکه فلان رسانه گفته است منبع نیست باید قابل اثبات باشد و مستند باشد. دروغ و شایعات نمی‌تواند زیرمجموعه قول سدید باشد. نکته دوم این است که کاربران بی‌تحقیق حرفی را نپذیرند.

آیت الله خاتمی در خطبه‌های دوم گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند ایمان نشانه‌هایی دارد که یکی از آن‌ها این است که و وقتی اسم دیگران مطرح می‌شود تقوا داشته باشید و بستری برای بدگویی و غیبت و تهمت نبینید و در حالات بزرگان دیروز و امروز این است که تا اسم افراد مطرح می‌شود بسیار مراقبند که غیبت نکنند.این سبک زندگی این است که گناه دیگران را به دوش نکشید و این با تقوا سازگار نیست.

وی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه گفت: تخریب بقیع جنایتی است که وهابی‌ها کردند و انچه امروز داعش می‌کند زیربنای تفکراتشان همان است یعنی تفکر انحرافی انگلیسی است و این جنایت محکوم بوده و هست و خواهد بود.

وی با اشاره به شهادت عالم فرزانه حاج محمد خرسند در شب‌های قدر گفت: قاتلین به وضع فجیعی او را به شهادت رساندند و امید است که دستگاه قضایی برخورد قاطع با این جنایت داشته باشند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم ترافیک سیاست خارجی بود و وزیرخارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن آمد و ملاقات نخست وزیر ژاپن با رهبری بسیار مورد توجه قرار گرفت که اظهارات رهبری در این دیدار اظهارات یک رهبر خردورز، ظریف، زیرک و هوشیار بود؛ و در حاشیه این دیدار باید به رسم و ادب مهمان‌نوازی اشاره کرد. رسم و ادب مهمان نوازی را رهبر رعایت کرد و فرمودند ما ژاپن را کشوری دوست می‌دانیم و گرچه گلایه‌هایی وجود دارد و این نهایت ادب و مهمان نوازی است.

آیت الله خاتمی افزود: نکته دوم این بود که آبه میخواست پیام ترامپ را برساند و رهبری فرمودند من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی به او ندارم و نخواهم داد. این سبک پیامبر است که متکبرین را باید تحقیر کرد و این حق ترامپ بود که تحقیر شود.

آبه از قول ترامپ گفت: که ترامپ قصد تغییر رژیم را ندارد، اما رهبری فرمودند ترامپ هم مثل سایر رئیس جمهور‌های پیشین آمریکا قصد براندازی دارد، اما نمی‌تواند و این موضع ایشان زیربنای قرآنی دارد و در سوره بقره آمده است.

وی ادامه داد: آبه گفت ترامپ می‌خواهد مذاکره مجدد در مسئله هسته‌ای داشته باشیم رهبری فرمودند پنج سال در حال مذاکره بودیم و به نتیجه رسیدیم، ولی ترامپ زیر آن زد و ما دیگر اشتباه را تکرار نخواهیم کرد. ترامپ صداقت ندارد و دروغگویی ترامپ از بدیهیات سیاست اوست و در یک روزنامه آمریکایی گفته شده که او روزی ۱۲ دروغ می‌گوید.

آیت الله خاتمی تاکید کرد:مثلث ترامپ پمپئو و بولتن محور شرارت است و صداقت ندارند.ترامپ آخر امسال در انتخابات رای می‌خواهد و رای او به این گره خورده است که ایران را پای میز مذاکره مجدد ببرد، اما این آرزو را به گور خواهد برد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
....
France
.....
France
.....
Iran, Islamic Republic of
بهترين خطيب جمعه آيت الله خاتمي هست . اين عزت ، عظمت ، رفاه ، قدرت ، آسايش و امنيت را به بركت اين انقلاب و نيرو هاي انقلابي به دست آورده ايم . خدايا شكر كه در ايران اسلامي متولد شده ايم .
Iran, Islamic Republic of
.....
Turkey
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
ميدونيد چرا فضاى مجازى كانون فحاشى و بدزبونى شده جناب خاتمى ؟! به هر ميزان كه در عرصه سياسى و اجتماعى - فضاى حقيقى - بر مردم فشار وارد كنيم و اونها نتونن آزادانه حرفشونو بزنند و اانتقاد كنند اوضاع در فضاى مجازى بدتر ميشه .
Iran, Islamic Republic of
به به! عجب گلستانی است!
Iran, Islamic Republic of
...