جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

واکنش ظریف به اتهام‌زنی‌ها علیه ایران

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 690200
وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری ضمن رد اتهام زنی‌های بی سند مقام‌های آمریکایی به ایران درباره حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان، درباره تحرکات «تیم ب» هشدار داده است.
واکنش ظریف به اتهام‌زنی‌ها علیه ایران
به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف» با رجوع به توئیتر اتهام‌زنی‌های مقام‌های آمریکایی درباره حمله روز گذشته به دو نفتکش در دریای عمان را به تحرکات ضد ایرانی «جان بولتون»، «بنیامین نتانیاهو»، «محمد بن سلمان» و «محمد بن زاید» مرتبط دانست و درباره این اتهام‌زنی‌های بی‌سند هشدار داده است.

صبح روز پنجشنبه «منابع محلی عمان» اعلام کردند که دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرجم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان سعودی، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بامداد امروز جمعه به حادثه رخ داده برای این دو نفتکش واکنش نشان داد. او روز گذشته این حادثه را «مشکوک» توصیف کرده و در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته بود: «در حالی که آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن در حال ملاقات با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بود، گزارش‌هایی از حملاتی به نفکتش‌های مرتبط با ژاپن منتشر شد.

ظریف در پیامی تازه توئیتری خود به ادعاهای ضد ایرانی آمریکایی‌ها واکنش نشان داد و نوشت:

««ایالات متحده بدون ارائه شواهد واقعی یا ضمنی، فورا اتهام‌هایی علیه ایران زده است؛ موضوعی که روشن می‌کند که تیم ب در حال حرکت به سمت طرح ثانویه خود است: بر هم زدن دیپلماسی شامل اقدامات آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن و لاپوشانی کردن تروریسم اقتصادی خود علیه ایران».

وزیر خارجه ایران افزود: «من چند ماه قبل دقیقا درباره این سناریو هشدار داده بودم البته من غیبگو نیستم اما تیم ب را می‌شناسم».

ظریف در ماه‌های گذشته بارها درباره مواضع «تیم ب» که شامل «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی امارات متحده عربی سخن گفته است.

روز گذشته پس از انتشار خبرها درباره حادثه رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان، مقام‌های آمریکایی از قبیل وزیر خارجه این کشور بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی ایران را مسبب این حادثه خواندند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا و رژیم صهیونیستی 99 درصد عامل اصلی انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان هستند.
مقام‌های آمریکایی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن ومنطقه باید دردادگاه لاهه محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه آلمان در مصاحبه خود وجود تنش‌ها در منطقه را خطرناک دانسته و گفته تنش‌ها را باید کاهش داد. مسئولین کشورمان باید به ایشان پاسخ می‌دادند تنش‌های موجود در منطقه به دلیل حضور و دخالت غربی‌ها در منطقه است.....
Iran, Islamic Republic of
کشورهایی مانند ژاپن و آلمان که غلام حلقه به گوش آمریکا هستند نمی‌توانند در کار واسطه‌گری موفق باشند. آلمانی که اجازه نداشت یک باک بنزین به هواپیمای وزیر خارجه کشورمان برساند چگونه می‌تواند در خصوص مذاکره ایران و آمریکا واسطه‌گری بکند. این کشورها اول باید ننگ کاپیتولاسیون آمریکا در کشورشان را از میان بردارند و صاحب استقلال بشوند سپس ادعای میانجی‌گری داشته باشند.