پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

افتتاح «دیسکو حلال» در غرب عربستان سعودی

پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 690154
شامگاه چهارشنبه در شهر جده نخستین دیسکو حلال افتتاح شد؛ اقدامی که خشم بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت و از مسئولان سعودی نیز به خاطر این اقدام، به شدت انتقاد کردند.
افتتاح «دیسکو حلال» در غرب عربستان سعودی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، منابع خبری اعلام کردند که مسئولان عربستان سعودی این بار به سبک کشورهای غربی، دست به ایجاد باشگاه‌های شبانه زده‌اند.

شبگه خبری الجزیره گزارش داد که نخستین «دیسکو» یا به گفته کاربران اجتماعی، نخستین «باشگاه شبانه حلال» قرار بوده است توسط مسئولان سعودی شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) در یک ساحل سرپوشیده و مختلط در شهر جده افتتاح شود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که این روزها در عربستان سعودی تحولات بسیار بزرگی رخ می‌دهد که سابقه نداشته و تغییرات رخ داده، بی‌سابقه و بر خلاف آداب و رسوم جامعه عربستان است.
به گفته کاربران، هر گونه تصویربرداری در این باشگاه شبانه سعودی ممنوع خواهد بود و هیچ کس اجازه ندارد تلفن همراه با خود بیاورد.

بر اساس قوانین این باشگاه، ساحل به صورت مختلط است و افراد حاضر در آن، موظف هستند لباسی را در داخل ساحل بپوشند که از قبل معین شده و بر اساس ضوابط آن باشگاه است.شمار زیادی از کاربران اجتماعی، از چنین تحولاتی ابراز خشم و تأکید کردند که این تحولات غیر قابل پذیرش است. آنان هشتگ‌های مانند «دیسکو در جده» را ایجاد کردند که به سرعت ترند شد.

«محمد عید» یکی از کاربران فیسبوک اعلام کرد که «فعل منکر اگر مخفی باشد، تأثیر آن، بر انجام دهنده آن است، ولی اگر عمومیت پیدا کند، بلای آن گریبان همه را خواهد گرفت».
عید در ادامه گفت که هر مسلمانی باید بر حسب توان خود این مسئله را محکوم کند؛ زیرا زمانی خداوند قوم بین اسرائیل را نابود کرد که از انجام منکرات ابایی نداشتند. خداوند می‌فرماید: ( کانوا لایتناهون عن منکر فعلوه).
«نوره الدوسری» دیگر کاربر اجتماعی نیز با بیان اینکه «علما، امرا و شیوخ قبائل» کجا هستند، تأکید کرد که نمی‌توان پذیرفت چنین اتفاقاتی در داخل عربستان سعودی رخ دهد.
الدوسری تصریح کرد که «این چیزی است که در کشور ما، مورد رضایتمان نیست و تمامی اقدامات سالهای خیر را رد می‌کنیم. سعودی قدیم ما را بازگردانید».«سعود خالد بن سعود» نیز یکی دیگر از کاربران فیسبوک است. بن سعود این سؤال را مطرح کرد که هدف مسئولان سعودی از این اقدامات چیست؟
 
وی بر این باور است که پیش از این اقدامات، بهترین زندگی می‌کرده‌اند و از مسئولان سعودی می‌خواهد که «پیش از آنکه خشم خداوند بر شما وارد شود، تقوای خدا پیشه کنید».
بن سعود با بیان اینکه این سرزمین (عربستان) به خاطر وجود قبله مسلمان (مکه) و مدینه منوره با سایر سرزمینها تفاوت دارد، خاطر نشان کرد که اگر در آن قرآن و سنت پیابر (ص) کنار گذاشته شود، به معنای پایان این کشور خواهد بود.

«مروج بنت خالد» از دیگر کاربران فیسبوک، تأکید کرد که این اقدام مسئولان سعودی، تجاهر در گناهان است.
 
بنت خالد با اشاره به تلاش برگزار کنندگان این دیسکو برای حاضر شدن افراد در آن با لباس عریان و به صورت مختلط، تصریح کرد که «این چه پیشرفتی است؟... این چیزی بود که رؤیایش را داشتید».

وی در پایان اعلام کرد که تلاش مسئولان سعودی، افساد فی الارض و ایجاد فسق و فجور است.اینها تنها بخشی از اقدامات موسوم با «اصلاح‌گرایانه» از سوی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی است تا به زعم خود بتواند جامعه سعودی را مدرن کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گامی دیگر به سوی شباهت به یزید!