جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۸۰
یادداشت جدید شریعتمداری//

بروید آن طرف دعوا کنید!

پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 690064
ژاپن اگر برای خون صدها قربانی جنایت آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی احترام قائل است می‌تواند با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا باب بسته شده همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی را بگشاید.
بروید آن طرف دعوا کنید!
به گزارش جهان نيوز، «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

خدای مهربان بر درجات امام راحلمان (ره) بیفزاید، این حکایت از قول ایشان نیز نقل شده است؛

مغازه‌داری صبح زود برای گشودن مغازه خود رفته بود که یکی از اراذل و اوباش با وی درگیر شد. در این میان رهگذری که شاهد ماجرا بود و مظلومیت مغازه‌دار را دیده بود به حمایت از او برخاست و با آن لات باجگیر دست به یقه شد. چند دقیقه‌ای از درگیری آن دو گذشته بود که صاحب مغازه به کسی که در حمایت از وی با آن لات باجگیر درگیر شده بود گفت؛ داداش! اگر می‌خواهی دعوا بکنی برو آن طرف‌تر که مانع کسب و کار ما نباشی!

دیروز و بعد از یک هفته پر سروصدا، آقای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران آمد. ایشان اعلام کرده است که برای میانجیگری بین ایران و آمریکا آمده است و در این سو بر اساس یک برداشت منطقی و حکیمانه تاکید شده است که مواضع جمهوری اسلامی ایران، عالمانه، قانونی، حق‌طلبانه و کاملاً روشن و خالی از ابهام است بنابراین کمترین زمینه‌ای برای میانجیگری ژاپن و یا هیچ کشور دیگری وجود ندارد. آمریکا باید دست از توطئه و باج‌خواهی بردارد و به قول حضرت امام (ره) آدم شود- که تاکنون نشده و بعید است بشود- و تحقق آن نیازی به میانجیگری ندارد بلکه اگر کسانی در پی حل مسئله باشند تنها راه آن است که آمریکا را به آدم شدن ترغیب کنند وگرنه از ایران چه می‌توانند بخواهند؟! و در میدانی با این مختصات، پذیرش میانجیگری از سوی ایران اسلامی غیر از تسلیم چه مفهوم و معنای دیگری خواهد داشت؟!

اما، در این میان سخنی با آقای شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در میان است و آن اینکه آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتمی استفاده کرده و در سال ۱۹۴۵ میلادی صدها هزار انسان بی‌گناه و مظلوم را در بمباران اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به خاک و خون کشیده و قتل عام کرده است. آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که بمباران اتمی این دو شهر به جنگ جهانی دوم پایان داده است ولی تمامی اسناد و شواهد تاریخی نشان می‌دهد که جنگ به پایان رسیده بود. بمباران اتمی در ماه اوت ۱۹۴۵ (ششم و نهم) صورت گرفته و این در حالی بود که از ٣ دولت محور آلمان، ایتالیا و ژاپن که در مقابل متفقین قرار داشتند، دولت‌های آلمان و ایتالیا در ژوئن ۱۹۴۵- خرداد ۱٣۲۴- یعنی نزدیک به ۲ ماه قبل از بمباران هیروشیما و ناکازاکی، بدون قید و شرط تسلیم شده بودند و ژاپن درباره شرایط تسلیم با متفقین در حال رایزنی و گفت‌وگو بود. گفتنی است هیتلر در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵ خودکشی کرده و موسولینی در ۲۸ آوریل ۱۹۴۵ به دست میلیتانت‌ها کشته شده بود. یعنی حدود ۲ماه قبل از بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما.

«جک مدیگان» مشاور وقت وزارت جنگ آمریکا اعتراف می‌کند که «دانشمندان آمریکایی آزمایش‌های اولیه خود را با تزریق پلوتونیوم به بیماران و زندانیان و البته بدون اطلاع آنها آغاز کرده بودند و در ژانویه ۱۹۴۵ پروژه منهتن با تولید بمب هسته‌ای به موفقیت رسیده بود ولی بمب اتمی نیاز به آزمایش میدانی داشت و اگر روی دو شهر ژاپن آزمایش نمی‌شد، فرصت آزمایش به دست نمی‌آمد»!! و...

اکنون این سخن با آقای شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در میان است که کشور شما شاهد هولناک‌ترین جنایت آمریکا بوده است و انتظار از مسئولان ژاپن- از جمله و مخصوصا- جنابعالی آن است که در مبارزه ایران اسلامی با زورگویی‌ها و باج‌خواهی‌های آمریکا درکنار ایران قرار بگیرید. ما در مبارزه بی‌امان خود با آمریکا و مقابله با جنایاتی که مرتکب شده و می‌شود، در حال انتقام‌گیری از آمریکا به خاطر خون صدها هزار تن از مردم ژاپن که قربانی آمریکای جنایتکار و خونریز شده‌اند نیز هستیم. بنابراین انتظار نیست که مانند آن مغازه‌دار کذایی عمل کنید. ژاپن اگر برای خون صدها قربانی جنایت آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی احترام قائل است که باید باشد- و متاسفانه نیست- می‌تواند با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا باب بسته شده همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی را بگشاید. این به نفع هر دو سوی ماجرا یعنی ایران و ژاپن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری:ژاپن خوب میداند چگونه از گاو شیر دهی مثل آمریکا شیر برای مردمش بدوشد بدون آنکه با شاخهایش گلاویز شود.ولی ایران در مواجهه با گاو شیردهی مثل آمریکا ابتدا از روبرو و از سمت شاخهایش حرکت کرده و این مواجهه جز صدمه دیدن ملت و در امان ماندن شماهایی که هیچ دردی ندارید ثمره ای نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
سفر نخست وزیر ژاپن به ایران یک مسیله را بخوبی برای مردم روشن کرد و انهم اینکه تندروهای ایرانی از تمام امکانات خود از صدا و سیما گرفته تا مطبوعات و رسانه هایش برای به شکست کشاندن این سفر استفاده کرده اند. تندروهای ایران و امریکا مانع از ایجاد ارامش و ثبات در روابط بین ایران و امریکا هستند.....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شماغربگرایان بابرجام ننگین چه بلای به سرمملکت آوردیدبعدازژاپن محمدبن سلمان برای وساطت خواهدآمدهمون کسیکه درفتنه ۸۸چه دلارهای به سران فتنه کمک کردند.....،
Iran, Islamic Republic of
بروید اسلحه دست بگیرید و با امریکا بجنگید . شنا جیزی جز جنگ و درگیری نمیدانید.
حسن
Iran, Islamic Republic of
استثنائا در این خصوص مذاکره، مقدمه جنگ است. اتفاقااولین کشوری که خواست این مذاکره به شکست بینجامد خود آمریکا بود چرا که بعد از خروج آبه از آمریکا با پیام میانجیگیری ، آمریکا تحریم صنایع پتروشیمی را صادر کرد. چرا مغلطه می کنی، چرا خود را به کوچه علی چپ زده اید یا اساسا خود کوچه هستید.
Iran, Islamic Republic of
شما در وادادگی خود غوطه ور باشید و کاری به جنگ ما با شیطان نداشته باشید .لازم نیست برای مت تعیین تکلیف کنید
باز هم ما جنگ بلدیم شما جز فراهم آوردن شرایط جنگ کاری بلد نیستید و به وقت جنگ هم ردیابها شما را در اروپا و تایلند نشان می دهد!!!
Iran, Islamic Republic of
جلوگیری از جنگ همیشه با تسلیم نیست! اغلب با نشان دادن اقتدار است. برادر این ویژگی روابط بین الملل است.
Iran, Islamic Republic of
...
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
غربگرایان باید از خسارت محض برجام عبرت بگیرند و بدانند که با عقب نشینی در مسئله هسته ای دشمن گستاخ تر شد و به مباحث موشکی و منطقه ای طمع کرد و تحریم ها را تشدید کرد.
Iran, Islamic Republic of
شما غربگرایان چرا به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران امید دارید ؟!...
با اجازه قیچی جهان نیوز :
Iran, Islamic Republic of
تند رو لفظی اشتباه است که به عزتخواهان یا شجاعان می دهند
و عزت نقطه مقابل ذلت است بعضی دوست دارند همیشه عزت و استقلال و شجاعت داشته باشند و بعضی دوست دارند
ذلت داشته باشند و زندگیشان همچون انگل تغذیه شود انسان ذلیل رسیدن به خواسته به هر قیمتی را می طلبد
و انسان غیرتمند و مستقل یا شجاع در برابر قلدر سر خم نمی کند ولو سرش را قطع کنند
ژاپن و آلمان قانون اساسی بدون تایید امریکا ندارند
ارتشی برای حفظ کشورشان هم ندارند الا پلیس و
مستعمره آمریکا هم هستند
نیرو های نظامی تروریست آمریکایی در کشورشان مسقر و ازجیب آنان هزینه هم می کنند
حال بماند ناموسشان چطور لگد مال می شود گاهی در جراید های محلی شان می توان دید
جهان بجای قیچی نشان دادن تو بگو:
تند روها از پارتی گرفتن سفارت ایتالیا و انگلیس خبیث که دختران ایرانی را در بزمشان وارد کرده اند عصبانی اند یا غیر تند روهای خانه در خارج ؟!
کدام جناح دنبال حفظ غیرت و عزت مردم است ؟
لواسانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ همه جا دلسوزان و مبارزان حق به تندروی و. . متهم شدن آنهم توسط منافقین و نفوذی ها. مثل. امام علی ع .امیرکبیر. پاسداران. شهید بهشتی.
شما کندروها با تسلیم تان تکنولوژی آورده اید؟ اقتصاد را سامان داده اید؟ عزت به ارمغان آورده اید؟ دشمنان میدانی را حذف کرده اید؟ چه کار کرده اید؟ واقعا جای سوال است چکار کرده اید؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ژاپن یکی از ایالت های مستعمره آمریکا است و مسئولین آنها بدون اجازه آمریکا آب هم نمی توانند بخورند. مصداقش هم اتفاقات جزیره اوکیناوا و حضور نخست وزیر ژاپن در ایران با اجازه ترامپ آن هم بعد از 40 سال است.
Iran, Islamic Republic of
معنی استقلال پراید 7تومنی به 53و یا دلار 900به 18000تومن فقط در اقتصاد ما منکر خبیث بودن امریکا نیستیم ولی ایا راهکار ما فقط باید شعار باشد ؟غیر از این است که در عمل مردم مقاومت می کنند و مسئولین درفرنگ ... !!
شاکی
Iran, Islamic Republic of
وضعیت اقتصادی امروز کشور نتیجه مدیریت لیبرال های غربگراست راه حل مشکلات بکار گرفتن جوانان تحصیلکرده و مدیران جهادی است .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این ازبی عملی وشاید هم بی غیرتی برخی مدیران است. والا جوانانی که بادست خالی و بدون کمک غرب انرژی هسته ای وموشک نقطه زن می سازد.آیاهمان جوانان قادر به تولیدخودرو باکیفیت نیستند؟؟؟
2020
Iran, Islamic Republic of
...
به لحاظ اقتصادی مستقل نیستیم چون کسانی علم اقتصاد را درس میدهند و اجرا میکنند که حتی ذهن شان هم تصور استقلال را نمی فهمد.
نظریات علم اقتصاد اسلامی تولید شده است مردان غیرت مند میخواهد که در عرصه عمل آنها را اجرا کنند و مشکلات معیشتی برای همیشه ریشه کن شود.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خواهشا این حرفارو برای با غیرتا بزن نه برای ...
Iran, Islamic Republic of
اونوقت شیر این گاوه کجاست ؟؟؟
یه موردشو بگین حتی زمانی که شاه حکومت میکرد و رفیق گرمابه و گلستان آمریکائیا بود !!!
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
...
لیبرالها، سند2030 و قرارداد پاریس و پالرمو و فتف را برای مردم شیر این گاو توصیف میکنند!!!!
ب س
Iran, Islamic Republic of
بله دیدیم کسانی که رفته بودند شیر بدوشن چی به دستشون اومد!
Iran, Islamic Republic of
شما بلد نیستید شیر بدوشید مشکل مردم چیه.برید از ماهاتمیر محمد یاد بگیرید که چگونه کشورش را از کجا به کجا رسوند.
United States
...
Denmark
اتفاقا ماهاتیر محمد به یکباره از پشتیبانی آمریکه محروم شد و اون موقع تازه به مردمش روی آورد و اقتصاد مقاومتی رو به مردمش معرفی کرد و اونا همکاری کردن.
...
2020
Iran, Islamic Republic of
این "شما" دقیقاً کیه؟ اگه دولت تدبیر و امیده که خود مردم انتخابش کردن. برجام رو هم همین دولت با اختیار تمام به بار آورد.!!!!
بله چون به آمریکا تکیه نکرد و دستش را به سوی مردم مالزی دراز کرد نه آمریکا. برای همین توفیق یافت.
Iran, Islamic Republic of
لطفن الگوگیری از ماهاتیر محمد و گاندی و ... رو شب انتخابات یادتون باشه! !
ب س
Iran, Islamic Republic of
با بی غیرتی و کرنش و سرزیر پوتین دشمن نهادن اگر هم عایدی داشته باشه استخوان پاره ایه که جلوی سگ میندازن.
Iran, Islamic Republic of
سر زیر پوتین را خوب اومدی. تازگیها پوتین گفته ما آتش نشان شما نیستیم
جداَ؟!! کسی از پوتین کمک خواسته؟ پوتین خودش شدیدا نیاز به ایران دارد تا بتواند مقابل آمریکا باستد.
Iran, Islamic Republic of
شماهابابرجام ازگاوشیرده هم بیشتربه آمریکاوارپاشیردادیداین مجاهدان فی سبیل الله بودندکه نگذاشتندبرجام های دیگربه باربیارد.اگرسردارقلم ننویسددرجنایت شیردهی شماهاشریک خواهدشد
Iran, Islamic Republic of
این هم از توهمات شماست که آمریکا را گاو شیرده میپنداری آمریکا سردمدار امپریالستهاست و تا بر گرده کشوری سوار نشود هیچ قدم مثبتی برنمی دارد . والا ما در سال 32 با این کشور رابطه خوبی داشتیم وآمریکا برای مسلط شدن بر منابع کشورمان کودتای 28 مرداد را رقم زد و رژیمی را بر سرکار آورد تا بتواند گاو شیرده را بدوشد نه آنکه دوشیده شود.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آنچه که از شیر مهم تر است شرف و بزرگی است ، که متاسفانه زاپنی ها زیر پای سربازان آمریکایی در حال از دست دادن هستند و به قولی ناموس ، شرف و عزت شان زیر پای سابازان آمریکایی له می شود. و دولت ژاپن جرات حتی اتراض هم ندارد. شما مگر خبرهای تجاوز و هتک حرمت دختران ژاپنی توسط سربازان امریکایی نمیدانید؟؟؟
پاسخ به 09:07
Iran, Islamic Republic of
ژاپن هم مثل عربستان گاو شیرده امریکاست...
Iran, Islamic Republic of
پیشرفت ژاپن بخاطر مستعمره ی آمریکا بودن نیست! بخاطر برنامه ریزی دقیق و تلاش بیست برابریشون نسبت به امثال شمایی که وا دادی هست ... تا امثال تو از توهم بیرون نیامد امید به ثمر نشستن خون هزاران جوون فوق العاده از مرز و بوم یکمی سخت به نظر میاد ..بیدار شو متوهم ..بیدار شو
mohsen
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا .نمیدونم بعضی غربگراها چقدر ساده اند یا خائن!
Iran, Islamic Republic of
...
Denmark
فعلا اونچه که واقعیت داره اینه که ژاپن گاو شیرده شده و آمریکا در حال دوشیدنه! حتی نخست وزیر اون کشورو برای پادویی میفرسته!!
Italy
به نظر شما ژاپن الان خوب میداند وآمریکا در خاک ژاپن جنایت نمیکند؟چشمها را باید شست.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چیزی که ما از وضعیت ژاپن در قبال آمریکا می بینیم طوری دیگه ایه ! جنابعالی فکر کنم گاو نر و ماده رو با هم اشتباه گرفته اید!
Iran, Islamic Republic of
امریکا گاو شیرده نیست برادر,گرگ تیزدندان است
گاوشیرده هواپیمای مسافری باموشک نمیزند
گاوشیرده 200هزارنفررودرلحظه پودر نمیکنه
وهزاران جنایت که فقط از یک گرگ هار برمیاد
Iran, Islamic Republic of
ویژگی شما آقایان همیشه نگاه سطحی به مسائل است. کاش ذره ای نگاه راهبردی به مسائل داشتید. ژاپن از آمریکا به عنوان گاو شیرده استفاده کند! یک جک خنده دار از آدم های ساده دل . بنده خدا کمی فکر کن و بعد نظر بده!
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
تو همونی نیستی که از پایین اومدن قیمت دلار ناراحت شدی
استادی
Iran, Islamic Republic of
آقای آبه برو فکر نون کن که خربزه آبه
Iran, Islamic Republic of
مردم ژاپن بالاترین میانگین عمر را در جهان دارند. یعنی ایثار و شجاعت ژاپنی ها در جنگ با امربکا در جهان نظیر ندارد. کامیکازی های ژاپنی با هواپیما خودشان را به ناوهای امریکا میزدند اما با دو تا بچه بمب نشستن سر جاشون. اما بعد از اون فهمیدن که باید در بهترین شرایط ممکن زندگی کنند و خوش باشند و اگر درآمدی دارند همه از آن استفاده کنند و فضولی و دخالت در دامن زدن به جنگهای دیگر کشورها نداشته باشند. حالا انسان عاقل به جای تکرار تجربه تلخ اونا باید مردم کشورش را نجات بده ولو به قیمت کنار گذاشتن خودش تموم بشه
سرور
Iran, Islamic Republic of
ژاپن هم در حدی که اجازه دارد به صنایع نظامی خودش می رسد اما حد آن را امریکاییها مشخص می کنند. ژاپنی های تحت قیمومیت امروزی دست کمی از امریکا در خونریزی و توحش نداشته اند و اگر ممری بیابند حتما ذات خود را پنهان نمی کنند.
اما مساله مهم این است که چرا ژاپنی ها اجازه داشتن بیش از 50 نیروگاه اتمی و چرخه کامل تهیه سوخت را دارند اما امریکا با علم به اینکه توان هسته ای ایران از بابت جلوگیری از تولید سلاح هسته ای کاملا قابل کنترل است و پلوتونیوم نیروگاه بوشهر نیز کاملا به روسیه عودت می شود بازهم کشور ما را تحت تحریمهای سخت خود قرار داده است.آیا این استاندارد دوگانه نیست؟
مهدي
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع
در ژاپن استانهايي كه سربازان آمريكايي هستند، ميانگين قد مردمشون رفته بالا. .....!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ژاپنی ها بالاترین آمار خودکشی در جهان را دارند و مردم شون افسرده و غمگین هستن .
2020
Iran, Islamic Republic of

اصلاحطلبان هم بدانند از ماس(ت) آلمانی و آب(ه) ژاپنی، دوغی گیرشان نخواهد آمد.!!!!
Iran, Islamic Republic of
بار این بابا حرف زد
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار قلم که حرف حق می زند و قلمش طلاست .
افشاگری برای بعضی ها سنگین میاید.
meysambadiei
Iran, Islamic Republic of
در مورد قسمت اخر مقاله:
جواب به سبک حاج حسین:
یارو با یه سطل ماست میره لب دریا میخواسته دوغ درست کنه مگه نمیشه ولی اگه بشه چیییییییییی میییییییییشه...
Iran, Islamic Republic of
ژاپن بدون اجازه امریکا حتی نمیتواند اب بخورد. هنوز که هنوزه پایگاههای امریکا در ژاپن اسقراردارند وهرکاری دلشان بخواهد در ژاپن ومردم ژاپن انجام میدهند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
تنها کسانی به این رفت و آمدها دل خوش میکنند که ذلت را عین زرنگی میدانند وگرنه امریکا گاو شیر ده نیست ولی یک گاو وحشی با دو شاخ هست که میخواد دنیا را به نفع خودش شخم بزنه.
Iran, Islamic Republic of
جالبه تا حالا ندیدم یک مدیر ارشد اطلاعاتی این همه مقاله بنویسه و تو مطبوعات فعال باشه ... عجب
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
خداوند عمری طولانی همراه با صحت و سلامتی به حاج حسین عزیز عنایت فرماید. راستی یک سئوال کوتاه و خودمانی. اگر جناب ایشان نباشد کی پته برخی از این وطن فروشان به ظاهر وطن دوست رو برملا میکند