کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لبنان: در نشست منامه بحرین شرکت نمی‌کنیم

22 خرداد 1398 ساعت 8:48

منابعی در وزارت خارجه لبنان به المیادین گفتند که این کشور در نشست اقتصادی منامه بحرین شرکت نخواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز، شبکه المیادین به نقل از این منابع شامگاه سه‌شنبه (۲۱ خرداد) اعلام کرد که لبنان هرگز هیچگونه دعوتی برای حضور در نشست اقتصادی منامه را استجابت نخواهد کرد.پایتخت بحرین روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر ماه) میزبان نشست اقتصادی بزرگی خواهد بود که از آن به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» یاد می‌شود.

ساعتی بعد «جبران باسیل»، وزیر خارجه لبنان به رسانه گفت که از آنجایی که فلسطینی‌ها در نشست مذکور شرکت نمی‌کنند ما نیز در آن شرکت نخواهیم کرد.«جارد کوشنر»، داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه (امروز) گفت که مصر و اردن و مغرب در این نشست ضد فلسطینی شرکت خواهند کرد.

طرح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

منبع:العالم


کد مطلب: 689907

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689907/لبنان-نشست-منامه-بحرین-شرکت-نمی-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com