جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

ثبات قیمت گوشت گوسفندی در بازار

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 689858
ملکی گفت: قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه در خرده فروشی‌ها ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان است.
ثبات قیمت گوشت گوسفندی در بازار
به گزارش جهان نيوز، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفندی طی هفته‌های اخیر تغییری نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه در خرده فروشی‌ها ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان است.
 
وی از آرامش حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: با توجه به آنکه بازار گوشت گوسفندی نسبت به ایام بعد از ماه مبارک رمضان رونقی نداشته است، بنابراین هیچ افزایش و کاهشی در قیمت‌ها نخواهیم داشت.

ملکی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و احتمال افزایش عرضه دام نمی‌توان پیش بینی خاصی راجع به قیمت گوشت در روز‌های آتی داشت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قاچاق دام کمابیش در حال انجام است، بیان کرد: اگرچه میزان خروج دام از کشور چشمگیر نیست، اما کنترل آن در ثبات قیمت بازار داخل تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده نداریم، اظهار کرد: با وجود عرضه مناسب دام زنده در میادین، اما خریدار چندانی در بازار وجود ندارد که این امر بر رکود بازار دامن زده است.

ملکی با بیان اینکه واردات گوشت برقرار و در حال توزیع به بازار است، گفت: گوشت‌های وارداتی با نرخ مصوب از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به ورود به فصل عرضه دام داخل، کنترل قاچاق تاثیر بسزایی در افزایش عرضه و کاهش قیمت گوشت در بازار داخل دارد. همانگونه که در ایام پایانی سال، افزایش نظارت بر خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور بر کاهش قیمت گوشت تاثیر بسزایی گذاشت.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و پایان ماه رمضان، بسیاری از مردم از خرید گوشت فاصله گرفتند که همین امر موجب شده تا بازار دچار رکود شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اعتراض
Iran, Islamic Republic of
افزایش حقوق‌ها با نرخ تورم همخوانی ندارد
تورم بیش از ۳۴ درصدی در شرایط اقتصاد کنونی کشور و با حقوق اندک اکثر شاغلان و بازنشستگان همخوانی ندارد. به نظر مسئولان چگونه می‌توان با حقوق‌های دریافتی زیر ۲ میلیون تومان، هزینه‌های زندگی و اجاره مسکن را پرداخت کرد؟ متأسفانه بازگوکردن کاهش قدرت خرید مردم و گرانی‌های کمرشکن برای مسئولان بی‌تأثیر شده و گویا تکرار مکرر سختی‌های زندگی مردم برایشان عادی شده است! امیدوارم مسئولان برای برگشت اعتماد مردم و پایداری، اقتدار و همبستگی ملت و دولت تلاش مضاعف کنند.
Iran, Islamic Republic of
گوشت کیلویی 30 هزار تومان به100 هزار تومان رسیده، سکه 800 هزار تومانی به بیش از 4 میلیون رسیده و ... آن وقت بوقچی‌های وابسته به دولت با ذوق‌زدگی خبر می‌دهند که گوشت دیگر گران نخواهد شد و دلاری را که 3 هزار تومان بوده و حالا 13 هزار تومان شده با هیجان بالایی خبر از کاهش 200 تومانی‌اش می‌دهند! این عده یا خودشان را به نادانی زدند یا بابت این کج فهمی‌ها کسب درآمد می‌کنند.