چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

قوچان نژاد: کی‌روش دستور داد زیر توپ بزنیم

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 689790
بازیکن سابق تیم ملی فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی از خاطرات خود در دیدار با کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۱۴ صحبت کرد.
به گزارش جهان نيوز، رضا قوچان نژاد در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند بار گلی که به کره جنوبی در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ به ثمر رسانده را تماشا کرده جواب داد: کی روش دستور داده بود فقط زیر توپ بزنیم. آندو تیموریان همین جوری زیر توپ زد و شانسی آن توپ به پاس گل تبدیل شد.

در آن دیدار کره جنوبی سرتر از ما بود و مدام توپ دست این تیم بود. زیاد آن گل را تماشا می‌کنم و هر بار به آن نگاه می‌کنم خاطره شیرینی برایم زنده می‌شود و خاطراتم را با آن گل مرور می‌کنم. شاید در لحظه اول فکر نمی‌کردم بتوانم توپ را از بازیکن کره بگیرم، اما می‌دانستم به هر حال مدافعان این تیم به هر حال یک بار اشتباه می‌کنند و تمرکزشان را از دست می‌دهند چراکه تیم ایران تحت فشار بود و کره ای‌ها به حدی سر بودند که هر آن احتمال داشت ما را دست کم گرفته و تمرکزشان از بین برود.
 
او ادامه داد: آن‌ها مطمئن بودند به ایران گل می‌زنند و من هم اطمینان داشتم با تعقیب مدافع کره می‌توانم توپ را بدزدم و خدا را شکر این اتفاق رخ داد.

قوچان نژاد درباره اینکه آیا می‌خواهی یک بار خودت این صحنه را گزارش کنی، گفت: من ترجیح می‌دهم این صحنه را ببینم چراکه نمی‌توانم بهتر از مزدک میرزایی گزارش کنم و او خیلی قشنگ صحنه گل من به کره را گزارش کرد.

او درباره گلی که قبل از بازی با کره جنوبی وارد دروازه قطر کرد، گفت: بازی با قطر خیلی حساس بود و کی روش هم به دلیل اخراج مقابل کره جنوبی برای بازی با قطر روی سکو‌ها نشسته بود. باید آن دیدار را می‌بردیم و خدا را شکر می‌کنم چنین گل مهمی به قطر زدم.

در نیمه اول بازی با قطر خیلی تحت فشار بودیم، اما نیمه دوم توپ جلوی پایم آمد و توانستیم آن‌بازی را یک بر صفر ببریم.
قوچان نژاد درباره جشن خیابانی مردم ایران پس از برتری مقابل کره جنوبی اظهار داشت: آن زمان تازه به تیم ملی آمده بودم و پس از بازی هم تیمی هایم می‌گفتند: رضا می‌دانی در ایران پس از بازی با کره چه خبر است. خودم خبر خاصی نداشتم، اما از بچه‌ها می‌شنیدم مردم جشن گرفته و خوشحال هستند. شنیده ام آن‌ها در خیابان‌ها جشن صعود به جام جهانی گرفته اند و پس از اینکه از کره به تهران رسیدیم فهمیدم چه اتفاق مهمی رخ داده است.

هر جای دنیا می‌رفتم، ایرانی‌ها درباره گل، شادی من، اینکه خودشان بازی را کجا دیده اند و خوشحالی خودشان صحبت می‌کردند که برای من بسیار لذت بخش بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *