کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرانترین نقاشی جهان در کشتی تفریحی بن‌سلمان

21 خرداد 1398 ساعت 8:40

نقاشی موسوم به "سالواتور موندی" که گفته می‌شود لئوناردو دا وینچی آن را کشیده است در سال 2017 با قیمت 450 میلیون دلار در یک حراجی لندن به فروش رسید؛ اما محل نگهداری این نقاشی به یکی از بزرگترین رازهای عالم هنر تبدیل شده بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم،‌ خبرگزاری فرانسه- حالا وب‌سایت "آرت نیوز" از ابعاد مختلف این راز سخن گفته است: این نقاشی در کشتی تفریحی غول‌پیکر محمد بن سلمان -- ولی‌عهد عربستان سعودی -- مشاهده شده است.

سالواتور موندی، به‌معنای منجی جهان در لاتین، یک موضوع شمایل‌نگاری است که حضرت عیسی (ع) را در حین عبادت با دست راست خود و نگهداری یک گوی، که معمولاً با یک صلیب روی آن همراه است، با دست چپ خود نشان می‌دهد. بسیاری از کارشناسان معتقدند این نقاشی به لئوناردو دا وینچی تعلق ندارد و کارآموزان وی آن را کشیده اند.

پیش‌تر روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود شاهزاده سعودی بدر بن عبدالله این نقاشی را به نمایندگی از محمد بن سلمان خریداری کرده است؛ اما ریاض هرگز این خبر را تأیید یا رد نکرد.

چندین منبع گفته اند این اثر هنری که رکورد گرانترین نقاشی جهان را یدک می‌کشد نیمه‌شب با هواپیمای محمد بن سلمان به کشتی تفریحی غول‌پیکر ولی‌عهد عربستان منتقل شده است؛ موضوعی که انتقاد گروهی از فعالان حوزه هنر را به همراه داشته است. آن‌ها معتقدند نباید این اثر هنری را در معرض ویرانگر آب و هوای مرطوب دریا قرار داد.


کد مطلب: 689731

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689731/گرانترین-نقاشی-جهان-کشتی-تفریحی-بن-سلمان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com