کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز رقابت محافظه‌کاران برای جانشینی «ترزا می»

20 خرداد 1398 ساعت 15:24

امروز با اعلام فهرست نامزد‌های حزب محافظه‌کار برای جانشینی نخست‌وزیر مستعفی انگلیس، این حزب رسما رقابت در این زمینه را آغاز می‌کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، یازده چهره سیاسی در تلاش هستند تا ریاست قدیمی‌ترین حزب سیاسی انگلیس را بر عهده بگیرند و به تبع آن نخست وزیر این کشور شوند.

بنابر گزارش شبکه خبری دویچه‌وله، اعضای محافظه‌کار پارلمان انگلیس امروز ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، فهرست تائید شده از محافظه‌کارانی را که می خواهند ریاست حزب را به دست بگیرند را مشاهده خواهند کرد.

در پی استعفای «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، ۱۱ نفر برای جانشینی وی اعلام آمادگی کردند. «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه پیشین، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه کنونی و  «مایکل گوو» وزیر محیط‌زیست انگلیس از مهمترین گزینه‌های تصدی این سمت هستند.

با توجه به شمار بالای درخواست‌ها، چندین دور از رای‌گیری در میان ۳۱۳ نفر از قانون‌گذاران برگزار می‌شود تا افرادی که از حمایت کمتری برخوردارند، کنار گذاشته شوند. دو نفری که بیشترین رای را به دست آورند باید آرای اعضای حزب که شمار آنها  ۱۵۰ هزار نفر برآورد شده است را هم کسب کنند. 

ترزا می به مدت ۳ سال، از سال ۲۰۱۶ و بعد از استعفای «جیمز کامرون»، نخست‌وزیری دولت انگلیس و رهبری حزب محافظه‌کار را برعهده داشت. وی چندی پیش و به دنبال ناکامی در حل بن‌بست برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) استعفا کرد.

بریتانیا اولین کشور در اتحادیه اروپاست که قصد خروج از آن را دارد. از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است. در همه‌پرسی ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ در بریتانیا، ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان انگلیس رای به خروج داده بودند.


کد مطلب: 689674

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689674/آغاز-رقابت-محافظه-کاران-جانشینی-ترزا-می

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com