کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از شکایت شفر تا حضور استراماچونی

19 خرداد 1398 ساعت 13:56

ابهامات در خصوص نیمکت استقلال تمامی ندارد، آن‌هم در حالی که درست در روز‌هایی که همه نگاه‌ها به داستان استراماچونی است، طرح شکایت شفر استقلال را در معرض خطری جدی قرار داده است!


به گزارش جهان  نیوز، با وجود آنکه تصور می‌شد بعد از کنار گذاشتن غیرمنتظره شفر نیمکت استقلال تحت سلطه مجیدی خواهد بود، کادر مدیریتی باشگاه خیلی زود از حضور یک مربی ایتالیایی در این تیم خبر داد. استراماچونی، جوانی که حضور احتمالی او در استقلال با واکنش شدید فرهاد مجیدی مواجه شد و کاپیتان سابق آبی‌پوشان که حضور در کنار شفر هم برایش چندان خوشایند نبود از همان روز‌های نخست تأکید کرد که حاضر به همکاری با مربی جوان ایتالیایی به‌عنوان دستیار نیست. واکنشی که نشان می‌داد مجیدی جز به سرمربیگری نمی‌اندیشد و حالا با توجه به اخباری که روز گذشته منتشر شد، او باید چمدان‌هایش را برای ترک استقلال ببندد.
 

آمدن یا نیامدن استراماچونی به ایران طی روز‌های گذشته به نقل محافل ورزشی و رسانه‌ها تبدیل شده بود. مربی‌ای که چند روز بعد از مطرح شدن حضور احتمالی‌اش روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت بود که گفته شد عده‌ای سعی در مخدوش کردن ذهن همسر او نسبت به ایران داشتند که همین مسئله گویا باعث تردید طرفین در ادامه روند مذاکرات شده بود، به طوری که به نظر می‌رسید پرونده این مربی ایتالیایی برای همیشه بسته شده باشد.

با وجود این هر روز اخبار ضد و نقیضی از سوی اعضای هیئت مدیره و مسئولان باشگاه استقلال در این زمینه منتشر می‌شد. اخباری که باعث سردرگمی هواداران استقلال شده بود، چراکه یک روز آقایان با گذاشتن عکسی از دست دادن از پایان موفقیت‌آمیز مذاکره با استراماچونی می‌گفتند و روز بعد این خبر از سوی یکی دیگر از اعضای مدیریت باشگاه تکذیب می‌شد تا نتوان جمع‌بندی درستی از اوضاع نیمکت استقلال داشت.

روز گذشته، اما با وجود همه تأیید‌ها و تکذیب‌ها گفته شد که بالاخره بعد از حرف‌وحدیث‌های فراوان آندره آ. استراماچونی با حضور در استقلال موافقت کرده و قرار است قرارداد خود را به‌صورت الکترونیکی امضا و ایمیل کند. طبق اخبار مخابره شده از باشگاه استقلال پیش از شروع جلسه هیئت مدیره، استراماچونی امضای قرارداد خود را از طریق ایمیل به امیرحسین فتحی تحویل داده تا مدیرعامل آبی‌ها بتواند در جلسه موافقت اعضای هیئت مدیره را بگیرد و با توجه به موافقت اعضا حالا فقط امضای نهایی قرارداد مانده است که با حضور این مربی ایتالیایی در ایران طی روز‌های آینده انجام خواهد شد.

در حالی با تأیید ضمنی توافق با استراماچونی به نظر می‌رسد آرامش به استقلال بازگشته و این تیم می‌تواند خود را برای فصل جدید مهیا کند که طرح شکایت شفر که با تصمیمی غیرمنتظره در چند هفته پایانی لیگ و با وجود داشتن قرارداد با آبی‌پوشان اخراج شد، این تیم را در آستانه خطری جدی قرار داده است. خطری که می‌تواند برای استقلال گران تمام شود.

شفر آلمانی که در دومین فصل حضورش در جمع آبی‌پوشان نتوانست نتایج قابل قبولی کسب کند و سرانجام به‌رغم اینکه تا ۲۰۲۰ با استقلال قرارداد داشت از این تیم کنار گذاشته شد، در گفت‌وگویی که با ایسنا داشته تأکید کرده که با مدیران باشگاه استقلال برای دریافت مطالباتش به مشکل خورده و چاره‌ای جز شکایت به فیفا ندارد.

تصمیمی که خوراک رسانه‌های عربی شده، به طوری که سایت عربی کوره با انتشار این خبر بدون ذکر منبع می‌نویسد: «بحران شفر با استقلال جدی‌تر شد و این مربی تأکید کرد که با توجه به تعلل مدیران استقلال به‌رغم فرصتی که داده، چاره‌ای جز شکایت برای دریافت مطالباتش ندارد.»

شفر در حالی استقلال را تهدید به شکایت کرده که در پستی از حمایت هواداران این تیم تشکر کرده است، اما همانطور که در صحبت‌های خود با سایت ایسنا نیز اشاره کرده، چاره‌ای جز شکایت برای دریافت مطالباتش ندارد. حال آنکه با وجود جدی بودن مرد آلمانی، استقلال در شرایطی نیست که بتواند مطالبات او را پرداخت کند و همین مسئله می‌تواند دردسر بزرگی برای آبی‌پوشان تهرانی به وجود آورد، خصوصاً که پرتعداد بودن پرونده‌های شکایت از تیم‌های باشگاهی ایران در فیفا، فدراسیون جهانی را نیز حساس کرده است.

با وجود این به نظر می‌رسد این روز‌ها همه حواس مدیران باشگاه استقلال به حضور استراماچونی در استقلال است، نه ماجرای شفری که با اخراج غیرمنتظره‌اش هزینه و بدهی هنگفتی روی دست باشگاه گذاشته است. این در حالی است که شاید آبی‌پوشان پایتخت می‌توانستند به شکلی دوستانه‌تر به ادامه همکاری با این مربی آلمانی پایان دهند تا امروز با خطر جدی شکایت شفر مواجه نشوند، آن‌هم در روز‌هایی که تمام تمرکز این تیم باید روی آماده‌سازی برای جبران ناکامی‌های فصول گذشته باشد.

منبع: جوان


کد مطلب: 689493

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689493/شکایت-شفر-حضور-استراماچونی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com