کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکوری راد:

حصر موسوی و کروبی، خلاف نظر مردم و خلاف شرع است!

19 خرداد 1398 ساعت 11:49

مسئله حصر و انزوای این سه ضلع فتنه ۸۸، کاملاً عقلانی و قانونی است و بر خلاف القائات علی شکوری راد؛ یک عمل کاملاً شرعی و بر طبق سیره امام راحل و امیرالمومنین(ع) است.


به گزارش جهان نیوز، «علی شکوری راد»، دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی طی اظهاراتی که در کانال تلگرامی وابسته به این حزب منتشر شد، گفته است: «الان عزیزانی در حصر هستند که این حصر، هم خلاف قانون بوده و هم خلاف نظر مردم است. نه تنها، هواداران محصورین، امروز با این حصر مخالف هستند، بلکه مخالفین محصورین نیز توجیه نیستند که این حصر غیرقانونی، به چه جهت در حال استمرار است. بنا براین، این حصر به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و عمل خلاف قانون و خلاف نظر مردم و در نتیجه حتماً خلاف شرع نیز هست.»

او تصریح می‌کند: به هر حال، اگر امام موضوعی را خلاف نظر و خواست و اراده مردم می‌دیدند، اساساً نسبت به آن اقدام نمی‌کردند. البته رابطه امام با مردم، دوسویه بود و نظر امام نیز مورد قبول مردم قرار می‌گرفت، بر این اساس، اتفاقی از سوی امام، برخلاف نظر مردم رخ نمی‌داد.

بر پایه گزارش مشرق، آقایان موسوی و کروبی و خاتمی، از رجال نامی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند که با اخذ یک مشی دشمنانه و ضد نظام در سال ۸۸؛ طریقی دیگر برگزیدند و در مسیر رویارویی مسلحانه و خیابانی با نظام اسلامی قرار گرفتند.

با اعتنا به همین گذشته ی تاریک نیز هر سه نفر هم اکنون در حصر و انزوا قرار دارند و نظام سیاسی کشور آنها را به رسمیت نمی‌شناسد و اجازه حضور رسمی به آنها نمی‌دهد. زیرا بدیهیست مادام که این سه نفر از گذشته تاریک خود اظهار ندامت رسمی و توبه نداشته باشند؛ محتمل است که در صورت حضور رسمی دوباره شمشیر به کمر ببندند و سبب ساز تباه شدن جان و مال مردم شوند.

بیشتر بخوانید:
دولت روحانی، سایه جنگ را از ایران دور کرد!
درباره مرگ هاشمی احتمال کار عوامل خودسر داخلی وجود دارد!


از همین روست که مسئله حصر و انزوای این سه ضلع فتنه ۸۸، کاملاً عقلانی و قانونی است و بر خلاف القائات علی شکوری راد؛ یک عمل کاملاً شرعی و بر طبق سیره امام راحل و امیرالمومنین (ع) است. (کما اینکه مرحوم منتظری نیز محصور شد و ام المومنین عایشه هم بعد از حضور در جنگ مسلحانه علیه امیرالمومنین در حصر قرار گرفت)

اصرار چپها بر رفع حصر همچنین در حالی است که هنوز هیچ صدای عذرخواهی از حوادث سال ۸۸ از اردوگاه اصلاحات به گوش نرسیده و پر واضح است که هنوز هیچ احتمال خطری هم رفع نشده است.

این در حالی است که برخی محافل تحلیلی معتقدند؛ جریان خاص، طراحی «فتنه اقتصادی» را نیز انجام داده و به دنبال به خیابان کشاندن مردم به خیابان‌ها در اعتراض به مشکلاتی است که با «تَکرار می کنم» ایجاد شد.

آن گفته ها و این تحلیل ها نشان می دهد که جریان خاص به تیموشنکو سازی از میرحسین موسوی و آزادسازی او در صبح روز فتنه اقتصادی بی رغبت نیست. (یولیا تیموشنکو، سرکرده اپوزسیون اوکراین بود که در صبح براندازی حکومت قانونی اوکراین آزاد شد)

اظهارات شکوری راد مبنی بر خلاف نظر مردم بودن حصر نیز در حالی است که تجربه بزرگ راهپیمایی «۹ دی» در ذهن ایرانیان مانده است و امروز همه می‌دانند که هیچیک از مردم طرفدار بروز دوباره ناامنی و جنگ خیابانی نیست.


کد مطلب: 689450

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689450/حصر-موسوی-کروبی-خلاف-نظر-مردم-شرع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com