پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۹

مصادره به مطلوب یک سخنرانی رهبرانقلاب

يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 689400
مصادره به مطلوب یک سخنرانی رهبرانقلاب
به گزارش جهان نيوز، در ادامه موج سازی دولت و حامیانش در مورد کمی اختیارات رئیس جمهور، هفته گذشته صفحه اینستاگرام حسن روحانی اقدام به انتشار فیلمی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرانقلاب کرد که در آن رهبری از کمی اختیارات رئیس جمهور گلایه می‌کنند.

این فیلم مربوط به اواخر دوران ریاست جمهوری ایشان و مربوط به ایراد خطبه‌های نماز جمعه توسط آیت‌الله خامنه‌ای است.

انتشار این فیلم در صفحه روحانی به منظور نشان دادن وحدت نظر رهبری و روحانی در موضوع کم بودن اختیارات رئیس جمهور است. اما آنچه در این میان مورد غفلت واقع شده آن است که در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس دولت در واقع نخست وزیر بود و عملاً رئیس جمهور اختیارات بسیار کمی داشت. از همین رو مقامات کشور به فکر تغییر قانون اساسی افتادند که این امر در سال ۶۸ محقق شد و با حذف نخست وزیری، اختیارات او به رئیس جمهور واگذار شد. این تغییر مهم در قانون اساسی باعث افزایش اختیارات رئیس جمهور شد و بدین ترتیب قیاس اعتراض به میزان اختیارات رئیس جمهور، در قبل و بعد تغییر قانون اساسی و حذف نخست وزیری قیاسی نادرست است.
 
منبع:روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در دوران جنگ تحمیلی آلمانی‌ها با دادن سلاح شیمیایی به صدام بسیاری از مردم کشورمان را به شهادت رساندند. در جنگ اقتصادی امروز هم آلمانی‌ها از سوخت‌رسانی به هواپیمایی کشورمان ممانعت می‌کنند. ما 40 سال است در جنگ با مجموعه‌ای از کشورهای عضو جبهه استکبار هستیم و جنگ تمام نشده است.
Iran, Islamic Republic of
چرا با این نوع فریب های توسط دولت برخورد قانونی نمیشود

ایا دولت مصونیت دارد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
....
سخنان مکرون در دیدار با ترامپ تأسف‌آور و ناشیانه بود ظاهرا او با هرکسی ملاقات دارد مطابق میل او رفتار می‌کند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون به همراه ناتو جنایتکارشماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک بیش از 740 میلیارد دلار در جنگ افغانستان برای کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریسم، القاعده، طالبان و دیگر گروهای تروریستی هزینه کرده است وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی درمدت 14 ماه است، مشکلات اقتصادی مردم را فراموش‌کرده است
آقای رئیس‌جمهور! حرف‌تان را اصلاح و از مردم عذرخواهی کنید
Iran, Islamic Republic of
سخنان مکرون نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس فرانسه جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکارشماره یک ناشیانه و تأسف آور بود
فرانسوی ها جنایتکارشماره یک در جایگاهی نیستند که از ایران انتقاد کنند.
Iran, Islamic Republic of
مرتب پیگیری می کنیم ولی ترتیب اثر داده نمی شود چرا؟
آقای رئیس جمهور حل مشکلات اقتصادی چه شد؟
مردم زیرفشارمشکلات اقتصادی هستند.
ولی دولت، دولتمردان، مسولین و نمایندگان مجلس به جای پاسخگویی سکوت کرده اند؟
چرا دولت، دولتمردان، مسئولین ونمایندگان مجلس درمورد دلیل گرانی وافزایش قیمت به مردم توضیح نمی دهند؟ ادامه این رویه موجب نارضایتی مردم شده است!