کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با یک برد ویلموتس را به عرش نبرید

19 خرداد 1398 ساعت 8:35

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: مهمترین تفاوت تیم ملی ویلموتس با کی روش فوتبال بی قید و بند بازیکنان تیم ملی بود وگرنه مشخص است این مربی هنوز شناختی از ما ندارد.


به گزارش جهان نیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود با سرمربی جدیدش موفق به شکست ۰-۵ تیم ملی سوریه شد. مارک ویلموتس که از حدود ۱۰ روز پیش قرارداد همکاری اش با تیم ملی کشورمان را با فدراسیون فوتبال مان امضا کرده است در این دیدار تیم مان را با ترکیب همیشگی تیم ملی در دیدارهای اخیر در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا به مصاف سوریه فرستاد و با یک برد پرگل به کار خود پایان داد.
 

جلال طالبی در گفت و گو با مشرق، درباره اولین مصاف تیم ملی به سرمربیگری مارک ویلموتس و نحوه فوتبالی که از سوی تیم کشورمان ارائه شد اظهار داشت:

«آنچه در تیم ملی مان مشخص بود این است که ویلموتس هنوز تیم ما را نمی‌شناسد و حتی اسامی بازیکنان مان را هم از حفظ نیست. برای همین تیم ملی مان در این دیدار از قید و بندهای تاکتیکی که در دوران کارلوس کی روش داشت رها شده و بازیکنانش راحت تر بازی می‌کردند. راحت تر تصمیم می‌گرفتند و هراسی از اشتباه کردن یا احیاناً از دست دادن توپ و یا ترس و وحشت از نیمکت تیم ملی نداشتند و آزادانه فوتبال بازی می کردند».


 
وی ادامه داد: «البته تیم ملی سوریه هم تیمی نبود که بگوییم می‌توانست یک امتحان خیلی مهم برای ویلموتس باشد اما خب نباید تا ۵، ۶ ماه آینده هم منتظر اتفاقات خاص در تیم ملی باشیم چون ویلموتس نیاز دارد با تیم ملی مان ۷، ۸ بازی دیگر برگزار کند تا تیم را بشناسد و اصول تاکتیکی اش را در میدان پیاده کند».

سرمربی تیم ملی مان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تأکید داشت: «ولی آنچه تفاوت بارز تیم ملی مان در این دیدار با روزهای قبل را نشان می‌داد در آزادانه بازی کردن نفرات در ترکیب تیم بود. البته درست است که ما ۱۰ سالی می‌شد که سوریه را نبرده بودیم ولی به هر حال ما قبلاً همیشه در دوران کی روش با این تیم مشکل داشتیم».

طالبی درباره حریف اول تیم ملی با سرمربی جدیدش خاطر نشان کرد: «ولی باز هم سوریه را نمی‌توان آن سوریه اصلی دانست. به ویژه اینکه ۶ بازیکن تیم ملی سوریه همراه این تیم به تهران نیامده بودند».

وی در ارتباط با حضور صیادمنش و ترابی در ترکیب تیم ملی و بهره گیری ویلموتس از جوانان توضیح داد: «امیدوارم ویلموتس بیشتر از قبل به لیگ داخلی مان توجه کند. در این سال‌ها کمترین توجه به لیگ داخلی مان می‌شد و حضور بازیکنانی مانند ترابی و صیادمنش نشان می‌دهد که ویلموتس می‌خواهد به لیگ داخلی مان دقت داشته باشد».


 
وی افزود: «البته در همین تیم ملی مان نیز تعدادی بازیکن هستند که شاید تا جام جهانی بعدی نتوانند در خدمت تیم باشند. برای همین نیاز است ویلموتس انگیزه جوانی را به تیم ملی تزریق کند تا شادابی لازم را در بازی‌های تیم ملی ببینیم. چیزی که ما در جام ملت‌های آسیا ندیدیم و نداشتیم. تیمی نبودیم که حرکتی کند، سرپنجه باشد و یورش ببرد. البته سن و سال نمی‌تواند عاملی برای اینکه بازیکنی از تیم ملی کنار برود باشد اما توجه به جوانان کمک می‌کند که آینده فوتبال مان باثبات تر شود».

طالبی خاطر نشان کرد: «فدراسیون باید در حد توانش آنچه که نیاز کادر فنی تیم ملی است را فراهم کرده و به ویلموتس کمک کند».


 
کارشناس فوتبالی کشورمان درباره رویکرد رسانه‌ها و کارشناسان به اتفاقات جدید در تیم ملی گفت: «متأسفانه ما اخلاق بدی داریم که یک مربی را با یک برد به عرش می بریم و با یک باخت به زمین می‌کوبیم. ما باید احساسی به فوتبال ملی مان نگاه نکنیم. الان که سوریه را با ۵ گل در زمین خودمان با شرایط آب و هوایی خودمان در حالی شکست دادیم که تیم اصلی اش نبود، نباید خیلی روی کار ویلموتس مانور بدهیم».


 
وی اضافه کرد: «شاید دیدار با کره جنوبی محک بهتری برای بچه‌های تیم ملی باشد و هنوز نباید ویلموتس را در دیدار با کره هم قیاس کرد چون او که نمی‌تواند ظرف ۱۰ روز کل تیم را عوض کند. بگذاریم کارش را بکند و قضاوت را بگذاریم برای پس از ۷، ۸ بازی بعدی که او می‌خواهد با تیم داشته باشد».

منبع: مشرق


کد مطلب: 689383

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689383/یک-برد-ویلموتس-عرش-نبرید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com