جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جذب ۴۵ هزار دانشجو معلم در سال جدید

يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 689373
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جذب ۴۵ هزار دانشجو معلم در سال تحصیلی جدید، از اجرای طرح جامع دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، علاوه بر مراکز و پردیس‌های موجود، ۳۱ دانشگاه جامع در مراکز استان‌ها ایجاد خواهیم کرد.
جذب ۴۵ هزار دانشجو معلم در سال جدید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین خنیفر با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان، به عنوان یکی از مراکز تربیت معلم در کنار دانشگاه شهید رجایی، در سال گذشته حدوداً ۴۰ هزار دانشجو به صورت پیوسته و مهارت آموز جذب کرده است، اظهار کرد: طبق تصمیم‌هایی که تاکنون اتخاذ شده در سال ۹۸ حدود ۲۵ هزار دانشجوی پیوسته را در ۲۶ رشته اصلی جذب خواهیم کرد؛ همچنین در چند هفته آتی منتظر اعلام نتایج ردیف ماده ۲۸ برای دانشجوی مهارت آموز هستیم. احتمالاً در سال ۹۸، ۴۵ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی در ادامه به توضیح شرایط دانشجویان مهارت آموز پرداخت و گفت: علاقه مندان به معلمی که زیر ۳۰ سال هستند و در رشته‌های مورد نیاز ما فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند در آزمونی که در اواخر خرداد و تیر توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود شرکت کنند، در صورت قبول شدن وارد مصاحبه‌ای می‌شوند که ویژگی‌های عمومی آنها مورد سنجش قرار می‌گیرد، بعد از قبولی در مصاحبه‌ها به عنوان مهارت آموز ماده‌ی ۲۸، وارد سیستم آموزشی می‌شوند و پس از یک سال آموزش در نهایت به صورت رسمی_آزمایشی استخدام می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به سوالی مبنی اینکه آیا امکانات و ظرفیت دانشگاه‌ها مطابق با تعداد پذیرش دانشجویان است، گفت: با توجه به اینکه امسال ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل خواهیم داشت، فضا برای ورود دانشجوهای جدید فراهم می‌شود علاوه بر آن در بسیاری از استان بهسازی و ترمیم مراکز را شروع کردیم کرده‌ایم، همچنین طبق صحبت‌های انجام شده دانشگاه‌هایی که تعداد دانشجوهای آنها کم شده است میزان مشخصی از فضای آموزشی را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می‌دهند.

وی افزود: دانشجویان مهارت آموز نیز معمولاً آخر هفته (پنج شنبه و جمعه) در دانشگاه حضور دارند و هر فرد معمولاً در استان خودش مشغول مهارت آموزی بنابراین این دانشجویان با مشکل خاصی رو برو نمی‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان از تصویب و اجرای طرح جامع دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در این طرح علاوه مراکز و پردیس‌های موجود، ۳۱ دانشگاه جامع در مراکز استان‌ها ایجاد خواهیم کرد.

دکتر خنیفر با تاکید بر اینکه بیشتر دانشجو معلم‌ها "ترددی" هستند، اظهار کرد: با توجه به وجود ۹۸ مرکز پردیس در کل کشور شیوه جذب ما اغلب به روش جذب بومی است و هر دانشجو در استان خودش مشغول تحصیل می‌شود. امیدواریم با ترددی بودن و عدم بیتوته دانشجویان وضع موجود را بهتر مدیریت کنیم.

وی در ادامه افزود: دانشگاه فرهنگیان هیچ استانی را مجبور نمی‌کند که در صورت عدم ظرفیت دانشجو بپذیرد، درواقع اولویت ما استان‌هایی مانند مثل کردستان و خوزستان هستند که اعلام جای خالی می‌کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در رابطه با نحوه نظارت پردیس‌ها توضیح داد: علاوه بر واحد نظارت ارزیابی، که با مسئولیت دکتر کچوئیان فعالیت می‌کند، دکتر معصومه علی نژاد معاون دانشجویی نیز به طور پیوسته در استان‌ها بر کیفیت پردیس‌ها نظارت می‌کند.

دکتر خنیفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دانشجو معلمان باید درصدی از حقوق خود را به دانشگاه دهند، گفت: به دلیل شبانه روزی بودن دانشگاه، هزینه‌های کلاس داری، حق‌التدریس اساتید، تسهیلات بهداشتی، تغذیه و فضا و امکانات به همراه شهریه حساب می‌شود و طبق قانون تصویب شده هم دانشجویان خوابگاهی و هم ترددی باید بخشی از حقوقشان را تحت عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: طبق فرمول جدیدی که در چند هفته آینده اعلام می‌شود، دانشجویان ترددی درصد کمتری شهریه نسبت به دانشجویان خوابگاهی پرداخت خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *