چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۷۶

برخورد اسنپ با راننده قانون مدار؟/ دلجویی از مسافر هنجارشکن!

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب: 689360
ادعای یک اکانت توییتری که مدعی شده بود راننده اسنپ به دلیل بدحجابی او را وسط بزرگراه پیاده‌کرده‌ است واکنش‌های مجازی زیادی داشت. اما اصل ماجرا چه بود؟
برخورد اسنپ با راننده قانون مدار؟/ دلجویی از مسافر هنجارشکن!
به گزارش جهان نيوز، سه روز پیش دخترى جوان در صفحه توییتر خود اعلام کرد که یک راننده اسنپ او را به دلیل بدحجابی در بزرگراه پیاده‌کرده‌ است. این اکانت در کنار این ادعا، عکس و مشحصات کامل راننده اسنپ را در شبکه مجازى خود منتشر کرد تا بقیه نیز او را بشناسند. توییتی که با واکنش زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی مواجه شد. تعداد زیادی از کاربران معتقد بودند انتشار عکس راننده اسنپ، نقض حریم شخصی راننده و غیرقانونی است. برخی نیز صحت ماجرا را زیر سوال بردند و منتظر واکنش اسنپ شدند. همه این‌ها در حالی بود که چندی بعد این دختر اعلام کرد که اسنپ با او تماس گرفته و بابت رفتار راننده‌ مذکور از خانم عذرخواهی کرده‌ است.

راننده: اسنپ بايد از قوق راننده‌اش دفاع كند
«سعید عابد» راننده 54 ساله اسنپ که بازنشسته است و این روزها برای کسب درآمد بیشتر در اسنپ مشغول است به خبرنگار فارس درباره این اتفاق گفت: «روز 16 خرداد برای من تقاضایی از سمت این خانم در شهرک قائم تهران آمد که من آن را پذیرفتم. وقتی رسیدم، این خانم همان ابتدا در خیابان بدون روسری بود و من به خودم گفتم طبق روال گذشته وقتی سوار ماشین شد از ایشان تقاضا می‌کنم که به خاطر جریمه نقدى که برای ماشین‌هایی که چنین تخلفی دارند انجام می‌شود، روسری‌اش را سر کند. هنوز 150 متر از محل سوار شدن خانم فاصله نگرفته بودیم که من از ایشان تقاضا کردم که روسری خود را سر کنند. اما ایشان با لحن تندی گفتند که شما بهتر است در کار دیگران دخالت نکنید و رانندگی‌تان را بکنید. بعد از شنیدن این جمله من نگه‌ داشتم و گفتم که با این حساب من نمی‌توانم شما را برسانم و دقیقا همان بلوار قائم و در حالى که تنها 150 متر از مبدا فاصله گرفته بودیم، نگه داشتم که خود خانم از ماشین پیاده شدند و من از ایشان نخواستم از ماشین پیاده شوند. حتى گفتم که مى‌توانم ایشان را به مبدا برگردانم.»

آقای عابد درباره ادامه برخورد این خانم درباره تقاضای سرکردن روسری اضافه کرد:«بعد از پیاده شدن این خانم به من گفت که من با اسنپ تماس می‌گیرم و شکایت می‌کنم. من هم گفتم که حتما این کار را بکنید و من هم این کار را انجام می‌دهم. اما بعد از آن با پلیس 110 تماس گرفت و به پلیس گفت که یک نفر در بلوار قائم با این شماره پلاک مزاحم من شده است. من هم همان موقع به پلیس زنگ زدم و ماجرا را شرح دادم که پلیس گفت همانجا بمانید تا مامور بیاید. اما خانم بعد از این تماس سوار یکی از ماشین‌های عبوری شد و رفت. من هم نیم‌ساعت منتظر ماندم و وقتی دیدم پلیس نمی‌آید به ناچار رفتم. همان لحظه با پشیبانی اسنپ تماس گرفتم و اپراتور پشتیبانى به من گفت شما کار درستى انجام دادید و طبق قوانین رفتار کردید»

این راننده اسنپ درباره منتشر شدن اسم و مشخصاتش ادامه داد:«تا پیش از انتشار این توییت توسط رفتار این خانم به جز خانواده، هیچ‌کس از اقوام و آشانایان نمی‌دانست که من در اسنپ هستم و الان همه از این موضوع با خبر شدند و تماس‌های متعددی در این باره میان دوست و آشنا داشتم. من در طول این مدت که در اسنپ مشغول بودم حتی درخواست افرادی که در نزدیکی محل سکونت اقوام و دوستانم زندگی می‌کردند را قبول نمی‌کردم اما حالا این خانم با این کار همه را با خبر کرد. البته من شرمنده نیستم. من بازنشسته هستم و مثل خیلی‌های دیگر که در این شرایط اقتصادی نیازمند درآمد بیشتر هستند، در اسنپ مشغول شدم.»
 
آقای عابد درباره ادعای خانم مسافر مبنی بر معذرت‌خواهی اسنپ نیز پاسخ داد:« من دقیقا قانون کشورم و حتی قانون اسنپ را به ایشان تذکر دادم اما این خانم حریم شخصی مرا فاش کرده‌ است. اگر این خانم برای تمام شدن ماجرا این حرف را زده که هیچ، اما اگر واقعا اسنپ از ایشان عذرخواهى کرده باشد که نمی‌دانم باید چه بگویم. اتفاقا اسنپ باید از حقوق راننده‌اش دفاع کند که یک مسافر  حقوق راننده را نقض کرده‌ است.»

واکنش دو پهلوی اسنپ به اعتراضات مردمی
روز گذشته یکی از رانندگان اسنپ، مسافر خود را به دلیل رعایت نکردن حجاب از ماشینش پیاده کرد. راننده از مسافر خود خواسته بود تا حجاب را رعایت کند که با واکنش منفی مواجه شده بود. پس از چند ساعت مسافر مذکور با انتشار تصاویر و مشخصات راننده در صفحه شخصی خود در توییتر از مسولان اسنپ خواست تا این راننده را اخراج کنند.

این توییت با ‌واکنش های موافق و‌ مخالف کاربران مواجه شد. بیشتر کاربران معتقد بودند که راننده اسنپ نباید تاوان رعایت نکردن قانون توسط این خانم را بدهند و تهدید کردند که در صورت اخراج این راننده، اسنپ را تحریم می کنیم. چند ساعت بعد مسافر اسنپ در توئیت جدیدی مدعی شد که مسولان اسنپ در تماس با وی، از او دلجویی کردند.

در همین راستا، با پیگیری خبرنگار فارس اسنپ در اطلاعیه ای به این اتفاقات واکنش نشان داد. در اطلاعیه اسنپ آمده است: طبق قوانین اسنپ، کاربران متعهد به رعایت قوانین اسلامی، اخلاقی و اجتماعی هستند. همچنین حفظ حریم خصوصی کاربران و عدم انتشار اطلاعات شخصی هر یک از طرفین از دغدغه‌های مهم اسنپ محسوب می‌شود.

در صورت بروز اختلاف بین هر یک از کاربران مسافر و راننده، اسنپ با تمام امکانات خود (از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجی‌گری) نهایت تلاشش را در جهت حفظ رضایت هر دو طرف و رفع اختلافات ایجاد شده به کار می‌گیرد.

بر همین اساس، در این مورد نیز صحبت‌های لازم با هر یک از طرفین انجام شده است. از کاربر راننده بابت انتشار اطلاعات شخصی‌شان دلجویی به عمل آورده‌ایم و ایشان با رضایت شخصی‌شان در ناوگان اسنپ به فعالیت خود ادامه می‌دهند. علاوه بر آن، رعایت اصل مشتری‌مداری اقتضا می‌کرد که پس از ذکر شرایط و قوانین اسنپ، از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفرشان دلجویی شود.
https://jahannews.com/vdcjmhemyuqeotz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmhemyuqeotz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
استپ از ترس تحریم... از این خانم دلجویییییی کرده است! ....!!!!
Iran, Islamic Republic of
آفرین به راننده متعهد
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
منم به خاطر این راننده متعهد تا وقتی اسنپ از این راننده دلجویی نکنه از اسنپ استفاده نمیکنم
Iran, Islamic Republic of
هرچند با قانون حجاب اجباری مخالف هستم، ولی رفتار این خانم (اگر روایت راننده کاملا صحیح باشد) غیراخلاقی بوده است یعنی هم حریم شخصی راننده را نقض کرده است و هم با دروغ سعی کرده است دیگران را با خود همراه کند. ....!!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
بنده هم با جمله اول شما مخالفم.اما بقیه سخن از لحاظ اخلاقی و شرعی و از دیدگاه قانونی کاملا درست است.
Iran, Islamic Republic of
منظور از حجاب اجباری چیه ؟؟!!!
حجاب قانونه
انگار بگید من با بستن اجباری کمربند ایمنی مخالفم
Iran, Islamic Republic of
بستن کمر بند ایمنی قانونی است که در تمامی کشورهای جهان با هر آیین و مذهب و دینی به یک شکل انجام میشود ولی حجاب قانونی نیست که در هر دین و مذهبی و هر کشوری به یک شکل متحد مثل کمر بند ایمنی بصورت یک قانون اجرا شود مثال دیگر ایا قانون روزه گرفتن که در ایران مثل قانون حجاب است طبق مثال شما در همه کشورهای مسلمان دیگر به یک شکل متحد مثل همان قانون کمر بند شما اجرا میشود چرا مثالهای دیگری بزنم ایا قانون حجاب مسلمانان در کشورهای مسلمان جهان مثل قانون کمر بند به یک شکل واحد اجرا میشود؟ اصلا فقط ایران کشوری مسلمان واقعی در جهان است که باید قوانین اسلامی مثل حجاب رعایت شود تا کشورهای جهان به اسلامی بودن ایران ایمان بیاورند؟ ایا فقط با رعایت قانون حجاب کشور ایران اسلامی باقی می ماند و احتیاجی به رعایت دیگر قوانین اسلامی مثل دروغ گفتن افترا زدن غیبت کردن ایروی مسلمان بردن و ...... نباید مثل قانون کمربند اجرا شوند؟
Iran, Islamic Republic of
قانون هر کشوری مختص همون کشوره،
مگر قانون حمل سلاح در تمام کشورها یکسانه؟
مگر استفاده از خودروهای خاص و موتورهای سنگین در تمام دنیا یکسانه؟
مگه قوانین ازدواج در تمام دنیا یکسانه؟
دروغ گفتن و افترا زدن بده ، بی حجابی هم بده، آبرو بردن هم بده
در کشور امارات هم با وجود بی حجابی و بی بند و باری، روزه خواری عقوبت بسیار سنگینی داره
United States
مخالفت من با حجاب اجباری به معنی این است که به نظر من این قانون، قانون منطقی و دارای کارکرد درست نیست. الان این قانون فقط باعث شده پوشش خانم‌های بی اعتقاد به این قانون به نوعی دهن کجی به حجاب باشد و باعث ایجاد عقده و نارضایتی شده است.
Iran, Islamic Republic of
....
دکتر طالقانی، استاد دانشگاه
با قانون منع استعمال مواد مخدر اجباری هم مخالف هستید؟ با قانون منع اجباری زنا هم مخالف هستید؟ با قانون راهنمایی و رانندگی اجباری هم مخالف هستید؟ بی حجابی و بدحجابی، تعرض به اخلاق اجتماعی است. بی حجابی و بدحجابی، اعلان صریح به نافرمانی خداست. 17 آیه قرآن، حجاب را واجب اعلام کرده. قانون در همه جای دنیا، الزام آور است و فرهنگمداری را در پیروی از قانون می دانند. هیچ جای دنیا، در برابر قانون از لفظ اجبار استفاده نمی کنند. قوانین در جمهوری اسلامی، ناشی از نمایندگان و وکلای مردم است. مخالفت با قانون، عین توحش و بی فرهنگی و در تعارض تام با مدنیت است.
United States
نه عزیزم، هر انسانی حق دارد یک قانون را قبول نداشته باشد، البته تا وقتی به ساختارهای نظام معتقد است در "عمل" قانون را رعایت می‌کند ولی لزومی ندارد در "نظر" هم این قانون را قبول داشته باشد. بنابراین نیازی به این همه توهین و بداخلاقی نیست. درضمن من هم اگر خدا قبول کند مثل شما "دکتر" هستم و "استاد دانشگاه".
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای دکتر شما درست میفرمایید هر شخصی میتواند با قانونی مخالف باشد حتی اگر قانون خدا باشد اما حق ندارد با قوانین الهی مخالف باشد چون قانون خداست و مخالف قوانین الهی موجب عذاب الهی در دنیا و آخرت می شود . حجاب قانون خداست چون نص صریح آن در قرآن کریم آمده حالا بعضی استناد می کنند که مثلا در فلان کشور به ظاهر اسلامی حجاب رعایت نمی شود پس این حجاب اجباری است یک برداشت غلط و یک کج فهمی و یا از روی نا آگاهی ودر بیشتر موارد از سر لجاجت با دین و انقلاب اسلامی است که بیشتر گروه ها معاند واشخاصی که قیدی نسبت به احکام شرع مقدس اسلام ندارند.و عاقبت از آن متقین است .وسلام
United Arab Emirates
شما نمیتوانید و حق ندارید برداشت خود رآ تنها برداشت صحیح قلمداد نموده و آن را به دیگران تحمیل کنید. همین بینش غیر دموکراتیک، خودخواهانه و اشتباه موجب مشکلات عدیده جامعه ما شده است.
Iran, Islamic Republic of
سلب آزادی های مدنی، فردی و اجتماعی مطابق با منشور حقوق بشر و آنچه در جهان متمدن امروز متعارف است، توحش محسوب میشود. فراموش نکنید استاد ما ساکنان زمینی هستیم.
Iran, Islamic Republic of
منم مثل شما مخالف حجاب اجباری و موافق حیای اجباری هستم
Iran, Islamic Republic of
بگو با احکام دین مبین اسلام وبا نص صریح قرآن کریم و دستور خداوند باریتعالی مخالفم ...نه قانون حجاب اجباری
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تحریم اسنپ
من تا حالا تپسی نداشتم، ولی الان برنامه اش رو میریزم
حمید
تپسی بهتر از اسنپه. کسانی که تهران هستن تا پاکدشت هم می تونن مسیرشون رو انتخاب کنن. ( از تهران تا پاکدشت) ولی اسنپ خیر. هر چند همین تپسی تو یکی از کلیپ های تبلیغاتیش حاج کاظم بازیگر فیلم آژانس شیشه ای رو مسخره کرده بود. اما در کل اسنپ بهتر و امن تره.
Iran, Islamic Republic of
کار راننده اسنپ درست بوده و باید از خانم در مراجع قضایی و انتظامی به دلیل کشف حجاب ، توهین و تهمت شکایت کند.
ممد
United States
اعتراض راننده وارد است.... مسافر هم درست میگوید.... مقصر قوانین است.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
ماذا فازا !!؟؟
Iran, Islamic Republic of
پلیس مراقب باشد تحت تاثیر فشارها از این قانون خوب جریمه ماشین های بی حجابها عقب نشینی نکند. می خواهند با شایعه و چیزهای دیگر از ا ین قبیل این قانون هم مانند قانون گشت ارشاد تعطیل کنند و از کار بیندازند
ما از نیروی انتظامی خواهانیم اقتدار خودش رو حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
کار فرهنگی هم که برای بی فرهنگ ها جواب نمی ده.
اوضاع حجاب تو جامعه از کشورهای غربی بدتر شده.
Iran, Islamic Republic of
حق با من است
حق با ممد است
حق با راننده است
حق اا خانم هنجار شکن است !!!!
😃😃😃😎😎😎😃😃
زینب
Iran, Islamic Republic of
اسنپ باز رفتار دوگانه ای داشته است
Iran, Islamic Republic of
وقتی خود دخترک اعتراف به قانون شکنی کرده و اینقدر جری بوده که اونو در فضای عمومی منتشر کرده و علیه رعایت قانون راننده موضع گیری عمومی و ضدیت و تعاند داشته چرا باهاش برخورد قانونی توسط دادستانی قضایی نمیشه؟! آیا اینها رو هم باید به حساب افراد جاهل زیر سیبیلی رد کرد؟!حداقل برای اینکه پررو نشن و جای مجرم و قانونمدار عوض نشه باید برخورد قانونی توسط مراجع قانونی بشه . شماره تماس خانم هم که توسط راننده احتمالا موجوده .
Iran, Islamic Republic of
سماعیلی گفت: ‌باید ماهیت قصه روشن شود که دقیقاً ماجرا چه بوده و پس از آنچه در ارتباط با حادثه رخ داده در اسنپ و همچنین در مورد موضوعی که متولیان اسنپ چه تصمیمی نسبت به راننده گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هنوز اطلاع دقیقی به دست ما نرسیده است تا ما متناسب با آن اظهارنظر کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بر اساس این مستندات است که می توانیم بفهمیم واقعیت چه بوده است. تا این لحظه، بر اساس برخی مطالبی که در فضای مجازی منتشر شده می‌بینیم که با واقعیت انطباق ندارد بنابر این ابتدا باید وضعیت را بررسی می‌کنیم و سپس اقدام لازم صورت گیرد.(فارس)
Iran, Islamic Republic of
بايد به اين راننده نازنين آفرين گفت.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
مرسي كه اسمشو نوشتين. اگه اسنپ گرفتيم اين آدم باشه رد ميكنيم.خخخخخ
سارا
Iran, Islamic Republic of
غیرت و حیا را خدا بهت ارزانی کنه!!!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
شما نميخواد حرف از غيرت بزنيد ....!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سر پل صراط منتظر شماست.
Iran, Islamic Republic of
چطوری میشه حساب اسنپ رو پاک کرد؟
Iran, Islamic Republic of
من این راننده را پیدا کنم سه بار در روز برای رفت و آمد خودم و بچه هام بهش نیاز دارم
حسن
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم ای راننده باغیرت
جواد
Iran, Islamic Republic of
وقتی جای مجرم و شاکی عوض میشود!!!!!
این خانم قانون خدایی و کشورش را زیر پا گذاشته و مجرم است
بعد باید بخاطر مشتری مداری و لوس بازی از اون دلجویی شود؟
اینقدر مجرمان را پر رو نکنید . در لبرخورد با خلاف کمی قاطع باشید
منیژه
Iran, Islamic Republic of
دختر لوس بی نمک!!!!!
جواد
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرموئدند : در آخرالزمان زمانی برسد که معروف منکر و منکر معروف شود!!! اما نمی دانستیم چگونه این امر اتفاق می افتد اما اکنون متوجه شدم که چگونه منکر معروف می شود و معروف منکر.به گفته اسنپ رعایت اصل مشتری‌مداری اقتضا می‌کرد که پس از ذکر شرایط و قوانین اسنپ، از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفرشان دلجویی شود. اما به دلیل رعایت نکردن اصل مسلم حجاب الهی و اسلامی هیچ گفتگویی نشد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
کار راننده درست بوده. چه بخاطر جریمه نشدن و چه به هر دلیل دیگه ای این کار رو کرده باشه، بهترین کار رو کرده.
البته تحریم اسنپ کار درستی نیست. خیلی ها از این راه پول درمیارن و راننده های محترمی هستن. منتهی عده ای مسافر تصور میکنن راننده ی باباشون اومده دنبالشون. اونهایی باید اسنپ رو تحریم کنن که از این دختر خانوم حمایت میکنن. محک خوبیه ببینیم جمعیتشون چقدره؟! اصلا تاثیری داره.
Iran, Islamic Republic of
به خاطر اظهارات دروغ و تهمت مزاحمت به راننده مسلمان باید مورد بازخواست قرار بگیرد.
محسن
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید از بی قانونی حمایت بشود؟
این فرهنگ ما و نحوه رفتار در مقابل قانون تا اصلاح نشود چیزی درست نمی شود.
پیشرفت و بی قانونی مگر با هم امکان دارد؟!؟!؟
شرکت ها نباید برای حفظ منافع اقتصادی فرهنگ و قانون را زیر سوال ببرند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آفرین به راننده قانون مدار
Iran, Islamic Republic of
آفرین به راننده قانون مدار
Iran, Islamic Republic of
من در فروشگاهی بودم و خانمی جوان در جدال لفظی با فروشنده با لجاجت و قلدری سعی در به کرسی نشاندن حرف خود داشت و وقتی موفق نشد به راهروی پاساژ رفت و فریاد کشان مدعی شد که فروشنده جوان متعرض و مزاحمش شده و دیگران نیز در ابتدا گریبان فروشنده را گرفتند.
یک زمانی صحبت از همسرآزاری و ظلم به زنان بود و البته کماکان این مسائل وجود دارد اما نکته مغفول بروز پدیده زنان پرده دریده در جامعه است که اگر خدایی نکرده برخوردی با زنان و مردان جامعه داشته باشند خوی توحش خود را با شدت عرضه میکنند و نکته عجیب اینکه کسی نمیداند در برخورد با آن پدیده سرکش چه کند حتی جناب پلیس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
(نظریه شما بدون مدرک قابلیت انتشار ندارد)
بیهقی
Iran, Islamic Republic of
فصل الخطاب قانون است
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
باید اول دید که خود اسنپ موافق حجابه یا مخالف حجاب!
بعدا ازش توقع داشت !
من خودم برای دریافت وسیله جا مونده در ماشین به محل دفتر اسنپ مراجعه کردم، خانمهایی که مجریان رسیدگی به کارهای مشتریان اسنپ بودند بد حجاب بودن، بنابراین اگه اسنپ به حجاب اعتقاد داشت، کارمندان موجه تری را استخدام می کرد.
سهراب
برخی از شرکت ها که معمولا صبغه مذهبی ندارن و دغدغه اونا فقط درآمده، طبق برخی از اصول مزخرف بازاریابی و تجاری غربی زن رو استخدام می کنن( معمولا بدحجاب و زیبا) تا به واسطه اون بتونن مشتری جذب کنن. یعنی زن رو به عنوان یه کالا به کار می گیرن تا افراد چشم چرون رو جذب کنن و اسم اینو هم بذارن بازاریابی نوین و مطابق با استانداردهای بین المللی! زن بدحجاب با هزار جور آرایش!
Iran, Islamic Republic of
آفرین به غیرتت
Iran, Islamic Republic of
تشکر از این راننده متعهد
تأسف به حال اسنپ
امان از وقاحت مسافر و سکوت مرگبار جامعه
حسن
Iran, Islamic Republic of
باور بفرما این خانم آقازاده می باشد!!
Iran, Islamic Republic of
اگه آقازاده بود که اسنپ سوار نمیشد، راننده مخصوص داشت و با حفظ ظاهر با غنائم به چنگ آمده حال میکرد
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اسنپ فقط تحریم از سوی مردم سالم و دور از فساد اخلاقی ...
saman
United States
در این کشور به وجود قوانین اشتباه و دور از واقعیت جامعه عادت داریم. کسانی که یکبار در ماه پاشونو تو خیابون و بازار و مغازه نمیذارن و از وضع اعتقادی و فرهنگی جامعه اگاه نیستن میشینن برای مردم قانون مینیویسن.
Iran, Islamic Republic of
ابتدا از زیر پرچم امریکا خارج شوید.ضمنا حجاب قانون بشری نیست؛به حکم دین و عقل حجاب برای زنان و مردان لازم است.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شرمنده ایم که قوانین خداوند با دیدگاه امثال شما تطابق ندارد. سوال این است که آیا خداوند باید قوانینش را با نظر بندگانش تطابق دهد یا بندگان باید تابع قوانین خدا باشند؟
سوره احزاب آیه 59
يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً
ای پیامبر ، به همسران و دخترانت و زن های مؤمنان بگو روسری ها و چادرهای خود را بر خویش بیفکنند ( که گردن و سینه و بازوان و ساق ها پوشیده شود ) این ( کار ) نزدیکتر است به آنکه ( به حجاب و عفت ) شناخته شوند تا مورد تعرض و آزار ( فاجران ) قرار نگیرند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است.
saman
Iran, Islamic Republic of
کسی با حجاب مخالف نیست. اجبار کردن اون و نحوه قوانینی که در جامعه برای اجرا کردن اون گذاشته میشه مشکل داره. شما یک مورد در صدر اسلام نمونه بیارید که پیامبر یا فلان امام با کسی که روسری سرش نبوده برخورد خاصی کرده یا جریمه ای کرده اون شخصو
Iran, Islamic Republic of
رعایت اصل مشتری‌مداری اقتضا می‌کرد که پس از ذکر شرایط و قوانین اسنپ، از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفرشان دلجویی شود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دستش درد نکند دمش گرم
علی احمدیان
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر راننده با غیرت
و مرگ ننگین بر بی حجابها که دوست دارن خودشونو عرضه میکنن
saman
Iran, Islamic Republic of
پس از نظر شما بی حجابها باید بمیرن......!!!!
Iran, Islamic Republic of
حجاب قانون دین است و منطبق با عقل؛کاری به اسنپ و غیر اسنپ ندارد...÷
علی
عجوزه پر رو. اصلا نباید سوارش می کرد و پلیس خیالی باید طبق قانون مجازات با وی برخورد می کرد. زنه کشف حجاب کرده یه چیز هم طلبکاره. وقتی چند تا برخورد جدی صورت بگیره دیگه از این کارا صورت نمی گیره. اسنپ هم دنبال پول جیب خودشه. دغدغه اسلامی نداره.
Iran, Islamic Republic of
من مخالف حجاب اجباری هستم اما باید به این خانم مسافر بگم اگه خیلی شجاعی وقتی از ماشین مردم پیاده شدی روسریتو در بیار. چرا تو ماشین مردم شجاع میشی و روسریتو در میاری بعد که پیاده میشی روسریت را سرت میکنی؟
عیسی
Iran, Islamic Republic of
بی حجابی در ملا عام نمونه ای از عدم رعایت حقوق دیگران است و باید با بی حجابی برخورد کرد. افرین به راننده اسنپ ضمنا بنظرم اگه اسنپ ار خانم دلجویی کرده باید اسنپ را تحریم کرد.
saman
Iran, Islamic Republic of
چه حقوق دیگرانی؟ میشه توضیح بدین دوست من؟ اینطوری باشه خیلی مسائل تو جامعه رو میشه ربط داد به حقوق دیگران. اینکه شما لباس شاد نپوشی و با لباس بی رنگ و رو بیای بیرون و من شمارو ببینم و روحیه ام بیاد پایین هم میشه حقوق دیگران در ملا عام. این یک نمونه بود. و هزاران مورد شبیه به این. آیا تو این جور موارد باید اجباری باشه که حتما مثلا لباس شاد بپوشید؟ یا نهایتا توصیه میکنن که بهتره اگر فلان لباس پوشیده بشه؟ یه ذره با ذهن باز به قضیه نگاه کنید!!!!!!
محمد حسین
با سلام. منظور اینه که بی حجابی و بدحجابی جوان های مختلف رو که چشمشون رو کنترل نمی کنن رو به گناه میندازه....
Iran, Islamic Republic of
اسنپ زیر قرضه با این سلیطه ها برخورد کنین
الف.نباتی
Iran, Islamic Republic of
علت واقعی این رفتار اسنپ، فروختن دین و ارزش های دینی، به دنیای فانی و بی ارزش هستش. علت واقعی این رفتار، بی اهمیتی به ره اوردهای انبیای الهی و گرفتار شدن در تفکر نیهیلیستی و عوام فریبانه غرب هستش که انسان را به جای خدا نشانده اند و در کنار بی احترامی به مقدسات و ارزش های توحیدی انسان پرستی رو شیوۀ خود کرده اند.!
اگر این به اصطلاح اقایان در زمان پیامبران الهی هم بودند، حتما پیامبران الهی را هم که در مقابل گناه و عقاید سخیف می ایستادند مجرم می دانستند و از گناه کاران و تبه کاران عذرخواهی می کردند.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
درود برغیرت این راننده
Iran, Islamic Republic of
راننده از اول نباید این شخص را که بدون روسری بوده سوار می کرد. از اول بهش می گفت روسرستونو سر کنید بعد سوار شید و اگر سر می کرد هیچ اتفاقی نمی افتاد و اگر سر نمی کرد راننده باید می رفت.