کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرار صهیونیست‌ها از شهرک‌های مجاور نوار غزه

18 خرداد 1398 ساعت 15:14

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، در پی تنش‌های نظامی اخیر در مرز نوار غزه، تعدادی از صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های مجاور غزه قصد ترک این منطقه را دارند.


به گزارش جهان نیوز، «الموگ بوکر» گزارشگر کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، 10 خانواده صهیونیست که در شهرک‌های مجاور غزه ساکن بوده‌اند، قصد دارند قبل از آغاز تابستان این منطقه را ترک کنند.

بوکر در ادامه اعلام کرد، این صهیونیست‌ها که حدود یک سال پیش در یکی از شهرک‌های شورای منطقه‌ای «شاعر هنیگف» مستقر شده بوده‌اند، به دلیل وضعیت امنیتی متشنج منطقه قصد ترک آن را دارند.
در ادامه این گزارش آمده، این خانواده‌های طی ماه‌های گذشته شاهد چندین دور تنش نظامی میان ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه بوده‌اند و به همین دلیل اعلام کرده‌اند تمایلی به باقی ماندن در این منطقه ندارند.

گزارشگر کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود، بیشترین منبع نگرانی در شورای منطقه‌ای شاعرهنیگف وجود دارد، این است که اقدام شهرک‌نشینان مذکور بر دیگر صهیونیست‌ها نیز تأثیر بگذارد و آنها نیز بخواهند منطقه مذکور را ترک کنند.

آخرین دور درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت مربوط به نیمه ماه گذشته (اردیبهشت) است؛ این جنگ دو روز به طول کشید و در نهایت با میانجی‌گری برخی طرف‌ها مانند مصر آتش‌بس برقرار شد.

در این جنگ دو روزه، ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» دیده می‌شوند.گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند، همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شدند.

گروه‌های مقاومت در غزه اعلام کردند، اگر رژیم صهیونیستی ظرف یک هفته پیشِ رو تفاهم‌های اساسی را نهایی نکند، اوضاع بار دیگر به سمت تنش پیش خواهد رفت.

منبع: فارس


کد مطلب: 689335

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689335/فرار-صهیونیست-ها-شهرک-های-مجاور-نوار-غزه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com