کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات کوهکن، عضو فراکسیون ولایی:

صددرصد ویژگی‌های احمدی‌نژاد که منفی نبود/ خاتمی اهل ادب و تواضع بود!/ دوستان ما راه تعامل با لاریجانی را بلد نیستند و از او انتقاد می‌کنند

18 خرداد 1398 ساعت 14:11

صددرصد ویژگی‌های احمدی‌نژاد که منفی نبود ما حتی نمی‌گوییم صفر تا صد خاتمی هم منفی بوده به هر حال آقای خاتمی یک ویژگی داشته که شاید بعضی از دیگران نداشتند که از جمله آن ادب و احترام و تواضع ایشان است.


گروه سیاسی جهان نیوز: محسن کوهکن، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس و نایب رئیس‌جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا گفته است: «صددرصد ویژگی‌های آقای احمدی‌نژاد که منفی نبود ما حتی نمی‌گوییم صفر تا صد آقای خاتمی هم منفی بوده به هر حال آقای خاتمی یک ویژگی داشته که شاید بعضی از دیگران نداشتند که از جمله آن ادب و احترام و تواضع ایشان است».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*به صراحت می‌گویم آقای لاریجانی چارچوبش یک فرد اصولگرا است و از بن دندان اعتقاد دارد که حرف آخر را در این نظام رهبری می‌زند. زمانی در هیات رئیسه مجلس آقای لاریجانی خبرهای مربوط به جلسه روسای سه قوه را نگفت و من حواسم به این موضوع بود و بنده از جمله نمایندگانی بودم که در مجلس هفتم و هشتم با روسای قوا بدون رودربایستی بودم. به ایشان گفتم حتما خبری شده ایشان خندید و خواست با آن خنده رد کند و من گفتم خبری شده این را بگویید ایشان فرمود حضرت آقا حرمت شرعی گذاشته‌اند برای اینکه اختلافات روسای سه قوه بیرون نرود. یعنی حتی برای هیات رئیسه مجلس هم صحبت نکرد؛ چراکه می‌خواست آن فرمایش حضرت آقا تحقق پیدا کند در همان زمان شخص دیگری در راس اجرا بود و دقیقا به یاد دارم، مصاحبه کردند که چنین اتفاقی رخ داده و گفتند آیا شکایت برادر را به برادر کنیم؟

*آقای لاریجانی یک ظرفیت است و اما ایشان اشکالاتی هم دارد به عنوان مثال زمان بررسی پالرمو بنده خدمت ایشان رفتم و به ایشان گفتم آقای لاریجانی تا دنیا دنیاست و تا ابد می‌گویند لاریجانی برجام را ۲۰ دقیقه‌ای رای گرفت. گفتم من از شما خواهش می‌کنم اجازه دهید در بررسی پالرمو که شاید بعدها حساسیت بیشتری هم داشته باشد، موافق و مخالف و هر کس که می‌خواهد نظرش را بگوید. به ایشان گفتم شما به نوعی اراده نکن که تلقی شود نمی‌خواهید کسی که منتقد است، حرف بزند. ایشان هم با لطف و محبتی که می‌داند من به جز خیرخواهی چیزی نمی‌خواهم، بزرگواری کردند و قبول کردند در نتیجه وقتی پالرمو مطرح شد در صحن علنی همه نمایندگان حرف‌هایشان را زدند و پالرمو هم با رای ضعیفی تصویب شد دو روز بعد از آن خدمت ایشان رفتم و گفتم آقای لاریجانی الان دیگر نمی‌گویند پالرمو را آقای لاریجانی تصویب کرد بلکه می‌گویند مجلس تصویب کرد.

*بعضی از دوستان ما راه و روش تعامل با آقای لاریجانی را بلد نیستند و از او انتقاد می‌کنند و این درست نیست. همچنین در رابطه با سوال از رئیس‌جمهور سه نفر در مجلس انتخاب شدیم که این کار را مدیریت کنیم. ما دو یا سه نفرمان خدمت ایشان رفتیم و بنده به ایشان گفتم جامعه مدیریت جلسه سوال از رئیس‌جمهور قبلی را در ذهنش دارد جلسه سوال از رئیس‌جمهور فعلی را هم در ذهن خواهد داشت، به ایشان گفتیم شما خودتان به این مساله توجه دارید اما خواهش می‌کنیم به نوعی رفتار شود که کسی در این قضیه احساس نکند که خدای ناکرده شما از رئیس‌جمهور حمایت می‌کنید و ایشان هم گفت مسیر دقیقا همین است در نتیجه ایشان جلسه سوال از رئیس‌جمهور را اداره کرد و این سمت هم مدیریت شد و کسی هم معترض نبود.

*در مورد رئیس‌جمهور قبلی به خاطر تکرر ایرادات و اشتباهاتش به هر جهت دیگر به او امیدی نداریم. البته از خودش امید نداریم اما از خداوند امید داریم که انشاالله همه را مشمول هدایت خودش قرار دهد.

*فرق آقای احمدی‌نژاد با دیگران این است که الان آن دو مجموعه‌ای که در دو دوره ریاست جمهوری‌اش بوده‌اند همه را یک جا جمع کنید و بگویید شما چند درصدتان حاضرید دوباره با او کار کنید یک اقلیت انگشت‌شمار جواب مثبت می‌دهند اما دولت‌های دیگر مثل دولت آقای روحانی و دوره‌های قبل‌تر را جمع کنید به نظر من اکثریت‌شان حاضر هستند (با روسای جمهورشان) دوباره کار کنند.

*در ارتباط با آقای احمدی‌نژاد اگر کسی بگوید ایشان مطرود است و هیچ رایی در جامعه ندارد این حرف غلط است و کسانی که این چنین فکر می‌کنند چشمانشان را بر روی واقعیات می‌بندند؛ چراکه شما الان هم به روستا بروید می‌گویند همین یارانه را هنوز از آن رئیس‌جمهور داریم و این ذهنیت بخشی از جامعه است. صددرصد ویژگی‌های آقای احمدی‌نژاد که منفی نبود ما حتی نمی‌گوییم صفر تا صد آقای خاتمی هم منفی بوده به هر حال آقای خاتمی یک ویژگی داشته که شاید بعضی از دیگران نداشتند که از جمله آن ادب و احترام و تواضع ایشان است که می‌توان آن را مثال زد. آقای خاتمی با اینکه می‌داند من در انتخابات دوم خرداد با تمام قوا از رقیبش حمایت کردم اما وقتی همدیگر را دیدیم بسیار محترمانه لطف دارد و هم من به او احترام گذاشتم.


کد مطلب: 689321

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/689321/صددرصد-ویژگی-های-احمدی-نژاد-منفی-نبود-خاتمی-اهل-ادب-تواضع-دوستان-راه-تعامل-لاریجانی-بلد-نیستند-او-انتقاد-می-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com