پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

صادق خرازی: حرف زدن با روحانی فایده‌ای ندارد

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 689213
صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت خردمندان اصلاحات، نیروهای مسئله‌دار اصلاح‌طلب را حذف کنند.
صادق خرازی: حرف زدن با روحانی فایده‌ای ندارد
به گزارش جهان نيوز، این دیپلمات سابق و اصلاح‌طلب درباره وضعیت انتخاباتی طیف متبوع خود به روزنامه سازندگی گفته است: در حال حاضر برگ برنده‌ای وجود ندارد. واقعیت این است که من جریان اصلاحات را فاقد هدف و برنامه می‌دانم. این مردم بودند که اصلاحات را انتخاب کردند اما برنامه‌های اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه دلیل حمایت مردم از آنها نبوده است.
 
در دوره‌ای که آقای خاتمی به قدرت رسید و نماد اصلاحات شد، صحبت‌های ایشان برای مردم قابل توجه آمد چون تا آن زمان اصلاحاتی وجود نداشت. در دور دوم ریاست جمهوری، او انفتاحی در جامعه به وجود آورد و مردم هم از ایشان دفاع کردند اما در پایان دور دوم، دولت اصلاحات نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند و نهایتاً دولت دیگری را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه روحانی هیچ‌گاه اصلاح‌طلب نبوده، می‌افزاید: بهترین سناریو و راه حل این است که اصلاح‌طلبان بنشینند و صادقانه با مردم حرف بزنند و بگویند که ما اشتباه کردیم. هیچ ایرادی ندارد که بگوییم کجاها راه خطا را رفته‌ایم. چه اشکالی دارد خردمندان اصلاحات حذف نیروهای مسئله‌دار اصلاح‌طلب را خود بر عهده بگیرند؟

(این راه خطا چه بوده است؟ حمایت از آقای روحانی؟)
یکی از اشتباهات، حمایت غیرمشروط اصلاحات از آقای روحانی بود، ما به ایشان چک سفید دادیم. این شد که هر وقت آقای روحانی به اصلاح‌طلبان نیاز دارد، به آنها رجوع می‌کند و هر وقت نیاز ندارد به راحتی از اصلاحات عبور می‌کند اما اینکه آقای روحانی و دولت ایشان می‌تواند بهتر از این عمل کند یا خیر دو مقوله متفاوت است. به نظر من دولت آقای روحانی دولت ضعیفی است اما شخص آقای روحانی از لحاظ فکری قوی است.

خرازی می‌افزاید: من صحبت‌هایی با روحانی داشته‌ام. من در جلسه آخری که در ماه رمضان برگزار شد شرکت نکردم چون فکر می‌کنم این جلسات دیگر نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. نهایتاً آقای روحانی اعلام می‌کند که امکانات و ظرفیت و اختیاراتش همین است. در صورتی که زمان انتخابات وقتی می‌خواست رأی بگیرد این حرف‌ها را نمی‌زد. به هر حال شرایط این‌گونه است و صحبت کردن فایده‌ای ندارد.

وی در ادامه گفت: ما در حزب معتقدیم که جریان اصلاحات دچار اشتباهاتی شده و این اشتباهات شوک جسمی را بر پیکره آن وارد کرده است. ما مشکلاتمان را به خوبی می‌فهمیم و معتقدیم که با روش فعلی، بی‌اعتمادی به جوانان تزریق می‌شود.

وی همچنین می‌گوید: بین آقای خاتمی، مشاوران او و عمق جامعه فاصله زیادی افتاده است.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برخی‌ از ابتدا اعتقادی به آمریکا و کشورهای اروپایی نداشتند
برخی‌ از ابتدا اعتقادی به مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی نداشتند.
برخی‌ از ابتدا اعتقادی به برجام نداشتند.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما باید فقط دست بوس دکتر احمدی نژاد باشید تا به شما ها آموزش کشور داری بدهد.