جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲۷
یادداشت حسین شریعتمداری؛

چرا مدعیان دولتی و اصلاح‌طلب کلیات ابوالبقاء می‌بافند؟

جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 689202
آقایان اگر در مقابل استدلال علمی و منطقی مخالفان این دو کنوانسیون که بارها به وضوح مطرح شده پاسخی دارند ارائه بدهند و اگر ندارند که تاکنون نداشته‌اند چرا آسمان و ریسمان می‌کنند.
چرا مدعیان دولتی و اصلاح‌طلب کلیات ابوالبقاء می‌بافند؟
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

دیروز مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، سفره کثیف دل خود و دولت متبوع خویش را گشود و برخلاف آنچه تاکنون دولت آمریکا سعی در پنهان کردن آن داشت، با صراحت اعلام کرد که آمریکا به طور جدی خواستار پذیرش کنوانسیون پالرمو و CFT از جانب ایران است! پمپئو اعلام داشته است که « ایران بطور کامل نتوانسته است تعهدات خود ذیل برنامه اقدام FATF که در سال ۲۰۱۶ پذیرفته است را تکمیل کند. به عنوان بخشی از برنامه اقدام، ایران تعهد داده است که دو کنوانسیون پالرمو (مقابله با جرایم سازمان یافته فرا ملی) و کنوانسیون CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) را تصویب کند.

همانطور که ما از اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان انتظار داشتیم، آنها تصمیم گرفته‌اند که این کار را انجام ندهند. امروز من از ایران می‌خواهم که هر دو معاهده را بدون تأخیر و بدون هیچگونه حق شرطی به تصویب برساند»!

اگرچه دیدگاه منتقدان درباره نتایج فاجعه‌بار پذیرش دو کنوانسیون پالرمو و CFT برای جمهوری اسلامی ایران به‌اندازه‌ای مستند و منطقی بوده است که کمترین تردیدی در آن امکان‌پذیر نیست و موافقان تصویب کنوانسیون‌های یاد شده نیز تاکنون هیچ پاسخ قابل قبولی- تاکید می‌شود که هیچ پاسخ قابل قبولی- برای نظر موافق خود نداشته‌اند، ولی اظهارات صریح مایک پمپئو دلیل گویا و سند غیرقابل انکار دیگری بر فاجعه‌آمیز بودن این دو کنوانسیون است.

اما، درپی اظهارات اخیر پمپئو برخی از مدعیان اصلاحات که رشته‌های خود را در این خصوص پنبه شده می‌بینند، زمزمه ناشیانه تازه‌ای آغاز کرده و مدعی شده‌اند از آنجا که آمریکا می‌داند اگر خواسته‌ای از ما داشته باشد آن را به زیان خود می‌دانیم و برخلاف آن عمل می‌کنیم، اصرار می‌کند این دو کنوانسیون را بپذیریم تا ایران از پذیرش آن خودداری کند! بنابراین نفع آمریکا در مخالفت ایران با کنوانسیون‌های مورد اشاره است و نفع ما در پذیرش آن! در این‌باره گفتنی است؛

۱- فرمول یاد شده در مواردی است که آمریکا تظاهر به دلسوزی برای کشورمان می‌کند و نه هنگامی که آشکارا دست به تهدید می‌زند. مثلاً آیا مدعیان اصلاحات بر این باورند که اصرار آمریکا بر جمع‌آوری صنایع موشکی ما نشانه آن است که گسترش صنایع موشکی ایران به نفع آمریکاست! و مصلحت و نفع ما در آن است که از صنایع موشکی خود دست بکشیم؟! و… به قول ملای رومی؛ از قیاسش خنده آمد خلق را…!!

۲- چرا مدعیان اصلاحات به مبنای اصلی این فرمول عمل نمی‌کنند و هرچه آمریکا خواست را بر ضد منافع کشورمان نمی‌دانند؟!

۳- آقایان اگر در مقابل استدلال علمی و منطقی مخالفان این دو کنوانسیون که بارها به وضوح مطرح شده پاسخی دارند ارائه بدهند و اگر ندارند که تاکنون نداشته‌اند چرا آسمان و ریسمان می‌کنند و کلیات ابوالبقاء می‌بافند؟! و...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ناز نفست
لايك داري به مولا
خدا حفظت گنه
Iran, Islamic Republic of
نفس شوم و نالان لایک داره؟؟؟!
...
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
جانا سخن از زبان ما میگویی...
استدلال علمی و منطقی که مال موافقان پیوستن به این دو کنوانسیون است, شماها حرفتان بی منطق است که خواستار تداوم حمایت از برخی گروه ها و جریانات فرا مرزی هستید آن هم حمایت الی الابد.
استدلال شان را بنویس تا ماهم بفهمیم فقط یکی را بنویسی کافی است!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
کدام استدلال علمی و منطقی؟ همین الآن بگویید تا ما هم بدانیم.
این که تعامل با کدخدا خیلی خوبه و نتیجه اش رونق و رفع سایه جنگ و ... ..!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دلیلی ندارند. برجام خسارت محض بود. از فردی مثل ظریف و روحانی که افراد پر سابقه ای بودند بعید بود به امریکا اعتماد کنند. نمی دانم چرا ولی شاید فکر کرده بودند که باهوش تر از طرف امریکایی اند. بهر حال برجام با خسارت محض اش الان وبال گردن ماست و باید این بزرگواران بدون تکبر بی جهت اکنون دست به دامان افرادی که دیروز امروز برجام را پیش بینی کرده بودند بشوند زیرا فردا را اینها بهتر می دانند : حسین شریعتمداری، رسایی، کوچک زاده، فواد ایزدی و .. . من معنی گریه کوچک زاده را از سال پیش فهمیدم و ان گریه بحال فردای وطن بود.
هاشمی: مرگ بر آمریکا
United Kingdom
اصلاح طلبان اگر صداقت دارند چرا با شعار " مرگ بر آمریکا " مخالفت می کنند ؟!
آمریکا اگر می داند هر کار بگوید ما با آن مخالفت می کنیم چرا هیچ وقت به ما توصیه نمی کند که شعار مرگ بر آمریکا بدهیم تا ما به خاطر مخالفت با آن این شعار را ترک کنیم ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خداییش الان بهترین زمان برای اینه که کمک به گروه های خارج از کشور را به همین بهانه کنوانسیون ها قطع کنید و بگین اون همه را لولو برد و شرمنده ایم ایهاالاخوات. چهار ریال هم صرف رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال بشه
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا!
‌کمک به نهضت های آزادیبخش و فلسطین و لبنان کمک به امنیت ملی ما و آرامش زندگی در داخل ایران است
و الا اگر این هزینه ها نبود الان داعش بالای سر ما بود...
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
حیف که جهان نیوز بقیه اش رو سانسور کرد
جان کلام تو قسمت سانسور شده بود
Iran, Islamic Republic of
...
...
...
Iran, Islamic Republic of
مقدار کمکی که به این جریانات میشه در مقابل پولی که در داخل اسراف و حیف و میل میشه صفر هم نیست. جلوی آن ها را باید گرفت.
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت شما که تو کار محاسبه کمک هستی یه مبلغی هم برای کارتن خوابها و گورخوابها و زباله خوارها و کارگران از کار بیکار شده کشور کنار بگذار. اونم کشوری که مدیر نجومی بگیرش میاد و میگه یه عده دنتر جوون با پیرمردها ازدواج میکنن تا مستمری یک میلیون و خرده ای اونا را بعد از فوت پیرمرد بگیرن یا اینکه یه عده از دخترها طلاق سوری میگیرن تا مستمری پدرشون را بگیرن یا.... و با این پدیده ها باید برخورد کرد و نگذاشت کسی پولی از ما بگیره. اما کسی نمیگه این دخترها از شدت فلاکت تن به این کارها میدن
از کی تا حالا لیبرال های شکم سیر به فکر گورخواب ها و گرسنه ها و حاشیه نشین ها شده اند؟!
Iran, Islamic Republic of
دزدی ها و اختلاس های رانتخواران داخلی را متوقف کنید
صدها برابر کمک به جنبش های آزادی بخشی خواهد شد که ورای مرزها باعث امنیت ما شده اند
ب
Iran, Islamic Republic of
...
بن سلمان دوباره ترور نشده؟
راستی پیشگویی حاج حسین این بود که دونالد ترامپ از برجام خارج نشود ابدا
Iran, Islamic Republic of
یعنی صد تا چاقو بسازن یکیش دسته نداره. ...
United States
دمت گرم حاج حسین،بازهم برجک بعضیها را چپه کردی .آفرین بر تو ای سردار قلم وخدا نگهدارت باشد
Iran, Islamic Republic of
...