جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

ربیعی: بطحایی از روز شنبه استعفا داده بود

جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 689188
سخنگوی دولت توضیحاتی را درباره جزئیات استعفای وزیر آموزش و پرورش ارائه کرد:
ربیعی: بطحایی از روز شنبه استعفا داده بود
به گزارش جهان نيوز، علی ربیعی بعد از ظهر امروز در نخستین موضع‌گیری خود به عنوان سخنگوی دولت، در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره دلایل استعفای سید محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای بطحایی از دوستان ما و فردی صادق و وارسته هستند، در ابتدای هفته استعفای خود را به رئیس‌جمهور داده و علت این مسئله را حضور در مجلس اعلام کردند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم ایشان روز سه‌شنبه مجددا به آقای واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور تماس گرفته و با اشاره به مدت زمان قانونی برای استعفا جهت حضور در مجلس، از رئیس جمهور خواستند تا موافقتشان را اعلام کنند و رئیس‌جمهور هم بنابر درخواست ایشان موافقتش را اعلام کردند.

سخنگوی دولت با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره استعفای بطحایی اظهار داشت: من هم گمانه‌زنی‌های مختلف را دیدم. مطالب گوناگون از سوی طیف‌های مختلف مطرح شده بود، ولی آنچه که اتفاق افتاده مواردی بود که من اعلام کردم. متن استعفا روز شنبه قابل انتشار است و منتشر می‌شود.

ربیعی از گفت وگو با تشکل‌های صنفی طی هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: امیدوارم هفته آینده با تشکل‌های صنفی معلمان صحبت کنیم. یکی از مسائلی که در لابه‌لای اخبار دیدم، مسئله رتبه‌بندی بود که در دولت یازدهم این مسئله مطرح شده بود که من در آن دوران عضو دولت بودم. خوشبختانه امسال دو هزار میلیارد تومان با تاکید رئیس‌جمهور برای آن در بودجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در بودجه امسال تصمیم گرفته شده بود که بودجه را از نفت جدا کنیم که نوسانات قیمت نفت روی بودجه تاثیر نگذارد. به رغم این مسئله، رئیس‌جمهور دستور دادند که در این دو هزار میلیارد تومان، هیچ‌گونه کاهشی صورت نگیرد بنابراین این رقم برای قانون رتبه‌بندی اعمال خواهد شد. فکر می‌کنم یکی، دو ماه آینده رتبه‌بندی آغاز خواهد شد و خوشبختانه در دو هزار میلیارد تومان تغییر نخواهد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه من واقف هستم که تحریم‌های اقتصادی بیش از همه بر حقوق بگیران ثابت و بازنشسته‌ها فشار وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما در دولت این است که از حقوق‌بگیران ثابت یا کسانی که درآمدی نداشته باشند، حمایت کنیم. دولت و رئیس‌جمهور تمام هم و غم‌شان این است که فشار کمتری به زندگی مردم وارد شود.

منبع:ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول
Iran, Islamic Republic of
یعنی حرفتو باور کنیم حاج عباد ؟ ....,
بی تدبیری
Iran, Islamic Republic of
اگه شنبه نوشته چرا اجازه دادین چند روز بعد ابتدا تکذیب کنند و بعد با فاصله چند ساعت تایید ؟ آیا این به اعتماد ملت ضربه نمی زند
دبیر
جناب آقای ربیعی فرمودند که آقای بطحایی روز شنبه استعفا داده اند ولی تاریخ امضای استعفا 12 خرداد اعلام شده است که روز یکشنبه است....