پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲۵

گفت‌وگوی ترامپ و ماکرون درباره ایران

پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 689163
رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در جریان دیدار امروز خود، در مورد ایران نیز گفت‌و‌گو کردند.
گفت‌وگوی ترامپ و ماکرون درباره ایران
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و همتای فرانسوی وی امانوئل ماکرون روز پنج‌شنبه در نورماندی فرانسه با یکدیگر دیدار کردند و در بخشی از صحبت‌های خود به مسائل مربوط به ایران پرداختند.

دونالد ترامپ در این نشست مدعی شد: «آمریکا و فرانسه در خصوص ایران با یکدیگر اختلاف ندارند. ما هر دو می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد.»
وی با تکرار ادعاهای واهی اخیر خود مبنی بر تمایل ایران به مذاکره با آمریکا افزود: «من می‌دانم که آنها می‌خواهند مذاکره کنند. اگر آنها می‌خواهند با ما گفت‌وگو کنند، این خوب است و ما نیز گفت‌وگو می‌کنیم اما چیزی که آنها نباید داشته باشند، سلاح هسته‌ای است.»

بر اساس گزارش رویترز، ماکرون در این دیدار گفت که فرانسه و آمریکا اهداف مشترکی را در زمینه ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای دارند، و مذاکرات بین‌المللی جدیدی باید آغاز شوند تا چنین هدفی محقق شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری-تحلیلی هیل، رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه صحبت‌های خود گفت که «من فکر می‌کنم ما هدف مشترکی در مورد ایران داریم». وی «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، کاهش فعالیت‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک، مهار فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و استقرار صلح در منطقه» را به‌عنوان چهار اولویت مشترک فرانسه و آمریکا در مورد ایران برشمرد.

امانوئل ماکرون، ضمن خواستار شدن مذاکرات جدید برای بسط مفاد برجام و دستیابی به اهداف فوق، گفت: «همه بحث‌های دیگر بر سر مسائل فنی است.»

رئیس‌جمهور آمریکا که در هنگام خروج کشورش از برجام شروط متعددی را برای توافق با ایران برشمرده بود، در هفته‌های اخیر چندین بار تأکید کرده است که تنها خواستار جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

ترامپ در حالی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌عنوان نهاد مرجع در این زمینه، طی 15 گزارش متوالی پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را تأیید کرده است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سخنگوی بی ادب وزارت خارجه آلمان جنایتکارحق حرف زدن از توان موشکی ما را ندارد.
آلمان جنایتکار با کمک آمریکا جنایتکار سلاح شیمیایی به صدام می داد.
آلمان که درجنگ به صدام بمب شیمیایی می داد.
اروپایی که به دشمن ما اسلحه می داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند.
Iran, Islamic Republic of
سرنگونی پهپاد ائتلاف متجاوز سعودی در الحدیده

تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵

پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند پهپاد ائتلاف متجاوز سعودی را در جبهه ساحل غربی (الحدیده) سرنگون کرد. این پهپاد از نوع "ام کیو 9" و ساخت آمریکا بود.
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری: همه انتقادات علیه دولت را در ۵ دقیقه جواب می‌دهم/ ولی متاسفانه از 14 اسفند 1397 تاکنون خبری نیست چرا؟!

جهانگیری: همه انتقادات علیه دولت را در ۵ دقیقه جواب می‌دهم/ جناب معاون اول «زنو نابین»!

14 اسفند 1397 ساعت 16:04

همه حرف های که علیه دولت زده می شود را میتوان ظرف 5 دقیقه جواب داد.
United Arab Emirates
آمریکا و فرانسه همچنان حامی گروه تروریستی منافقین هستند.
آمریکا و فرانسه همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا و فرانسه همچنان حامی گروه تروریستی داعش هستند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، فرانسه و گروه تروریستی منافقین برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
دولت باید پاسخ قاطعی به ترامپ بدهد....!!!
Iran, Islamic Republic of
فقط عربستان پولباران نشود!
حالا که حاجیان تمتع و عمره به مکه مشرف میشوند و عربستان را پولباران میکنند نیمنگاهی به سامان دادن نابسامانیهای کشور خودمان هم داشته باشند، چه خوب است اگر دست مستمندی را بگیرند یا پولی برای مدرسهسازی و امثال آن پرداخت کنند. این کارها شاید از ثواب حج هم بالاتر باشد.
United Arab Emirates
نیروهای تروریست آمریکایی به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریسم، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و دیگرگروه های تروریستی در پایگاه التنف سوریه می‌مانند
که نیروهای تروریست آمریکایی به علت کمک، حمایت و پشتیبانی از تروریست های سوریه پایگاه التنف در سوریه را ترک نخواهند کرد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان نيوز ! اينو يادت بمونه كه كى به شما گفتم كه در اينده اى نه چندان دور خواهيم ديد كه تمامى شرط ها يا بعبارتى پيش شرط هاى شيطان بزرگ چطور و با دست چه كسانى در ايران عملى ميشه ؟! ...
United Arab Emirates
وقتی آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2015 تاکنون به همراه فرانسه جنایتکارشماره یک و سایر کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک تسلیحات را در اختیار حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی قرار می دهند که یمنی ها را می کشند، در جایگاهی نیستند که تفسیری خودپسندانه از موشک های ایران مطرح کنند.
United Arab Emirates
پایان بحران منطقه خاورمیانه با خروج نیروهای تروریست آمریکایی و فرانسوی
در صورت خروج نیروهای تروریست آمریکایی وفرانسوی از منطقه بحران خاورمیانه به سرعت پایان می یابد.
United Arab Emirates
مقاومت ملت ایران عامل شکست‌های استکبار جهانی
United Arab Emirates
"نه" به سازش ؛ پاسخ قاطع ملت ایران به آمریکا
استقامت و "نه" به سازش ، پاسخ قاطعانه ملت ایران در برابر تحریم های ظالمانه آمریکاست .
United Arab Emirates
ملت ایران مقابل مستکبران تسلیم نمی شود .
تبعیت نکردن عامل دشمنی آمریکا با ایران
اصرار بر مقاومت و تبعیت نکردن از دلایل دشمنی آمریکا با ایران اسلامی است.
United Arab Emirates
لزوم ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و فرانسه
هیچگاه تسلیم زیاده خواهی آمریکا و متحدانش نخواهد شد.
United Arab Emirates
مسئولان کشور نباید فریب آمریکا را بخورند.
مسئولان کشور نباید فریب فرانسه را بخورند.
آمریکایی ها و اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و مسئولان نباید مانند برجام با مذاکره دوباره ، فریب آنها را بخورند.
Iran, Islamic Republic of
سیاست های نادرست وغلط کشورهای غربی جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون موجب رشد داعش درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان شده است.
Iran, Islamic Republic of
امیرعبداللهیان:
حمایت آمريكا، سعودی و امارات از كشتار مردم سودان محکوم است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه حمایت آمريكا، سعودی و امارات از كشتار مردم سودان محکوم است، بر تشكيل حكومت مدنی برآمده از صندوق رای در این کشور تأکید کرد.

تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵




حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مداخلات آمریکایی، سعودی، اماراتی و حمایت از کشتار سودانی‌ها محکوم است.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: مداخلات آمریکایی، سعودی، اماراتی و حمایت آشکارشان از کشتار مردم متمدن سودان، قویاً محکوم است. حمایت از مطالبات مردم و تشکیل حکومت مدنی برآمده از صندوق رای ملاک اصلی است. تاریخ مصرف توسل به زور، برادرکشی، مداخله خارجی و تجزیه کشور سودان پایان یافته است.
Iran, Islamic Republic of
جا دارد دستگاه دیپلماسی به یاوه‌گویی‌های گاوهای شیرده عرب پاسخ دندان‌شکنی بدهد و از سخنان دوپهلو پرهیز نماید.
Iran, Islamic Republic of
اردوغان: آمریکا ‌ به تروریست‌ها در سوریه سلاح می‌فروشد
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
رئیس جمهوری ترکیه گفت: آمریکا سلاح‌هایی را که حاضر نیست به ما بفروشد به تروریست‌ها در سوریه می‌دهد.‌رجب طیب اردوغان از ادامه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه با سلاح و تجهیزات ابراز تاسف کرد و گفت: این حمایت‌ها کم نیستند و درحالی که ما خواستار خرید همین تسلیحات با پول خودمان هستیم اما آنها حاضر به فروش آن نیستند و در واقع این موضوعی است که باعث می‌شود انسان به فکر فرو برود. اردوغان افزود: مواضع ما ثابت باقی خواهد ماند و ترکیه به مذاکرات خود با تمامی طرف‌های مرتبط با پرونده سوریه ادامه می‌دهد. خبر دیگر اینکه یک فرمانده ارتش سوریه با اشاره به حملات شدید تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در شمال استان حما، تأکید کرد که تروریست‌ها در این حملات از گازهای سمی استفاده کردند. عناصر تروریستی «جبهه النصره» و مهمترین همپیمان آنان یعنی «جیش العزه» در شمال استان حما به شدت به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.
سناتور آمریکایی: ایرانی‌ها برای نبرد با داعش و القاعده، خون داده اند
Iran, Islamic Republic of
سناتور آمریکایی: ایرانی‌ها برای نبرد با داعش و القاعده، خون داده اند
ریچارد بلک، سناتور جمهوریخواه آمریکا ضمن اذعان به حمایت واشنگتن از تکفیری‌ها، تصریح کرد که ایرانی‌ها در نبرد با گروه‌های تروریستی چون داعش و القاعده خون داده‌اند و این ایده که ایران به سران القاعده پناه می‌دهد مرموز است. وی افزود: ما چگونه می‌توانیم چنین ادعایی را مطرح کنیم حال آنکه ایرانی‌ها در میدان نبرد با القاعده می‌جنگند. بلک گفت: ایران به عربستان سعودی و امارات حمله نمی‌کند اما این دو کشور از ما می‌خواهند برای وقوع چنین حمله‌ای توجیه بتراشیم تا بهانه‌ای برای جنگ باشد.
Iran, Islamic Republic of
جنگنده های متجاوز سعودی منطقه مجازه در عسیر را بمباران کردند

تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸

جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی منطقه مجازه در عسیر را در چهار نوبت بمباران کردند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا وفرانسه ازسال 2001 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی ومنطقه خاورمیانه وجهان هستند.
آمریکا وفرانسه عامل اصلی جنگ درمنطقه خاورمیانه هستند.
آمریکا وفرانسه عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان هستند.
Iran, Islamic Republic of
اقدامات داعش در سوریه و عراق در مقابل دیدگان آمریکا صورت می‌گیرد
که" آیا دولت سوریه معتقد است آن چه را که آمریکا در به اصطلاح مبارزه با تروریسم و داعش انجام می دهد کارساز است؟ و آیا خواسته سوریه از آمریکا برای اجازه گرفتن از دمشق به منظور انجام حملات هوایی برضد داعش خواسته ای منطقی است ؟
سوریه معتقد است آن چه آمریکا انجام می دهد کار ساز یا جدی نیست، چه آنچه در عراق صورت می گیرد و چه آن چه در سوریه صورت می گیرد و در خصوص اقداماتی که آمریکا در آسمان و حریم هوایی سوریه انجام می دهد باید بگویم این اقدامات هرگز با هماهنگی با طرف های سوری صورت نمی گیرد و همین مساله میزان کارایی هر اقدامی را در زمینه مبارزه با تروریسم به حداقل می رساند، چرا که این دولت سوریه است که در تحولات میدانی حضور دارد و نادیده گرفتن نقش دولت سوریه بوسیله ائتلاف و آمریکا نشان دهنده جدی نبودن مساله مبارزه با تروریسم است، بخصوص این که آن چه داعش در تدمر و الحسکه و تاکنون در عراق هم انجام داده همه در برابر دیدگان آمریکا است و آمریکا و این ائتلاف در برابر آن هیچ اقدامی به عمل نیاورده اند.
Iran, Islamic Republic of
برخی‌ از ابتدا اعتقادی به آمریکا و کشورهای اروپایی نداشتند
برخی‌ از ابتدا اعتقادی به مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی نداشتند.
برخی‌ از ابتدا اعتقادی به برجام نداشتند.