جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تیم امید برای مسئولان بی‌اهمیت است

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 689128
کارشناس فوتبال ایران،‌گفت: این بلاتکلیفی تیم امید در فوتبال ما تازگی ندارد. تیم امید برای مسئولان ما اهمیت ندارد.
تیم امید برای مسئولان بی‌اهمیت است
به گزارش جهان نيوز، ابراهیم قاسمپور در مورد وضعیت تیم فوتبال امید ایران و عدم انتخاب سرمربی برای این تیم، گفت: این مسئله در فوتبال ما تازگی ندارد. تیم‌های پایه و امید بسیار مهم هستند اما برای مسئولان ما خیلی اهمیت ندارد. به این تیم‌ها خیلی اهمیت نمی‌دهند و همیشه می‌گذارند زمان که گذشت سرمربی انتخاب می‌کنند و در اکثر اوقات هم این اتفاق نتیجه‌ای جز ناکامی نداشته است.

وی در مورد اینکه چه راه حلی برای تیم امید دارد، تصریح کرد: پیشنهادات ما تاثیری ندارد اما باید هر چه سریع‌تر سرمربی انتخاب کنند. تیم امید تکمیل کننده تیم بزرگسالان است. بیش از ۴۰ سال است که به المپیک نرفتیم. به دفعات ناکام شدیم و صعود نکردیم اما چاره‌ای نمی‌اندیشند. در این پنج ماه چطور می‌توانند سرمربی انتخاب کنند. مربی خارجی که شناختی ندارد و مربی ایرانی را هم که دوستان قبول ندارند. این داستان مثل گذشته همچنان ادامه دارد و تبدیل به قصه حسین کرد شبستری شده است.
 
وی در مورد اینکه نام مربیانی مثل عباس چمنیان و عبدالله ویسی مطرح شده است، تصریح کرد: اگر به مربیان تیم امید در ادوار مختلف نگاه کنید کمتر پیش آمده افراد بر اساس تخصص و تجربه‌ای که داشتند برای حضور در این تیم انتخاب شده باشند. اکثر مربیان تحمیلی و بر اساس ارتباطات و پارتی بوده است. بیش از ۹۵ درصد مربیان این وضعیت را داشتند. کار بدتر این است که به این مربیان زمان کافی را نمی‌دهند و بعد از اولین ناکامی اقدام به تغییر می‌کنند. زلاتکو کرانچار بر چه مبنایی انتخاب شد. او در سپاهان نتایج خیلی درخشانی نگرفت. آیا این مربی اصلاً تجربه کار در تیم امید و پایه را داشت. افردی که این انتخابات را می‌کنند خیلی فوتبالی نبودند باز هم می‌گویم خیلی از انتخابات در تیم امید سفارشی بوده و همین مسئله باعث شده این تیم سال‌ها نتیجه نگیرد. اگر به دنبال نتیجه هستیم باید یک انتخاب اصولی و درست داشته باشیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اولین دیدار تیم ملی بزرگسالان با هدایت مارک ویلموتس که فردا مقابل سوریه برگزار می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم حضور او مثمر ثمر باشد. کنار او وحید هاشمیان انتخاب شده است. فکر می‌کنم به دلایل مختلف هاشیمان بهترین انتخاب مسئولان فوتبال در این چند سال بوده است. این مسئله چند دلیل دارد. اول اینکه هاشمیان در سطح اول فوتبال بازی کرده و آموزش مربیگری دیده است. زبان آلمانی بلد است و می‌تواند با ویلموتس ارتباط برقرار کند. مهمترین مسئله هم سالم بودن او و دوری از زد و بند است. در حال حاضر ویلموتس شناختی از فوتبال ایران ندارد و قطعاً نفرات انتخاب شده بازیکنان مدنظر او نیستند چرا که این مربی هنوز به شناختی از این تیم نرسیده است. این دو بازی دوستانه می‌تواند به شناخت بیشتر او از فوتبال ایران کمک کند و بعد از آن باید منتظر روزهای آینده بمانیم تا مشخص شود شرایط تیم ملی چطور است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *