جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۲

روایت ظریف از تروریسم اقتصادی آمریکا

سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 689027
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که تروریسم اقتصادی علیه مردم ، غیرنظامیان بی‌گناه ایران را هدف قرار داده است.
روایت ظریف از تروریسم اقتصادی آمریکا
به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر بار دیگر تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا مردم عادی ایران را هدف قرار داده است.
وی در این پیام توئیتری نوشت: تروریسم اقتصادی علیه مردم، غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار داده است. 

ظریف در ادامه به یک فیلم ویدیویی که در توئیترش منتشر کرده اشاره کرد و نوشت: شبیه این پسر کوچک که مادر دل شکسته‌اش نمی‌تواند پروتزهای پای وی را در حالی که بزرگ می‌شود تامین کند. این جنگ اقتصادی دونالد ترامپ است.

وزیر امور خارجه ایران در پایان نوشت: جنگ و گفت‌وگو - با و بدون پیش شرط- نمی‌تواند با همدیگر انجام شود.

وزیر امور خارجه ایران روز گذشته نیز در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت: ادامه روند فشار کنونی علیه ایران ممکن است در بازار معامله املاک موثر باشد اما این روند در تعامل با ایران موثر نخواهد بود.

ظریف که با برنامه «این هفته» شبکه خبری ای‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد گفت در صورتی که آمریکا کارزار فشار اقتصادی خود علیه ملت ایران را ادامه دهد، این اقدام پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران تحریم‌های آمریکا را «تروریسم اقتصادی» توصیف کرد که مردم عادی ایران را هدف قرار داده چون با وجود آنکه غذا و دارو از تحریم‌ها معاف شده‌اند اما تراکنش‌های مالی مربوط به آنها از تحریم ها معاف نیستند.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: اگر هدف رئیس جمهور ترامپ اعمال فشار بر مردم عادی ایران باشد وی قطعا به این هدف دست یافته است اما وی به اهداف سیاسی خود از طریق فشار بر مردم ایران دست نخواهد یافت.

دولت ترامپ سه‌شنبه ۸ می سال گذشته (۱۸ اردیبهشت‌ماه 1397) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران را پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا احیا خواهد کرد.

ترامپ پس از خروج از برجام خواستار مذاکره با ایران درباره یک توافق جدید شده است. وی پنجشنبه گذشته نیز در جمع خبرنگاران گفت اگر ایران خواستار مذاکره باشد من در دسترس هستم.

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز هشدار داد که ادامه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران پیامدهایی به همراه خواهد داشت.

وی گفت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد تا باعث درد و رنج زیادی برای مردم ایران با پیشبرد جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی علیه ایران باشد این اقدام پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.

ظریف هشدار داد: ما تفاوتی میان جنگ اقتصادی و جنگ نظامی قائل نیستیم. آمریکا درگیر جنگی علیه ما است و یک جنگ برای شرکت‌کنندگان در آن دردناک است. ما نظریه بسیار واضحی داریم که در یک جنگ کسی برنده نمی‌شود. در یک جنگ همه بازنده هستند و شکست برخی بزرگتر از شکست دیگران است.

وی در پاسخ به سوال درباره پیامدهای فشار علیه ایران گفت: زمانی که استفاده از زور مشروع باشد تمامی گزینه‌ها روی میز خواهد بود. چیزی که ما می‌گوییم این است که ما از خود دفاع می‌کنیم. دفاع از خود مجاز است. رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که درگیر یک جنگ اقتصادی با ایران شده و ما وظیفه داریم تا از خود در برابر جنگ اقتصادی دفاع کنیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انواع سلاح های ممنوعه ، بمب های خوشه ای و... 27 کشور اروپا، آمریکا و اسرائیل به سرکردگی آمریکا کمک، حمایت و پشتیبانی همه جانبه ازائتلاف متجاوز سعود علیه مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن ازسال 1394 تاکنون درجنگ یمن جواب نداده است!
Iran, Islamic Republic of
هرگز از توان دفاعی و موشکی خود عقب نشینی نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
شعار نمی‌دهیم موشک دوربرد هم داریم و این اقتدار ناموس ما بوده و مذاکره نمی‌کنیم.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا اینگونه می‌خواهد مذاکره کند؟ +عکس
اینجا ایالت کالیفرنیاست. تصاویر را هم دیلی میل منتشر کرده است، نه کیهان. هر وقت این بدبخت‌های آمریکایی را از فلاکت نجات دادید، ما باور خواهیم کرد که زندگی و رفاه انسان‌ها برای شما اهمیت دارد و معنی انسانیت را می‌فهمید.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باید ازمردم ایران عذرخواهی می کرد ولی متاسفانه تاکنون نکرد.
Iran, Islamic Republic of
اگرتروریسم اقتصادی آمریکا مردم بی‌گناه ایران را هدف قرار داده است/ چرا دولت روحانی به دنبال مذاکره با آمریکا جنایتکارشماره یک است.
Iran, Islamic Republic of
دولت آمریکا تروریسم بین لمللی است.
دولت آمریکا داعش جهانی است.
Iran, Islamic Republic of
دشمنی آمریکا مربوط به مسائل هسته ای ایران نمی شود
پشتیبان ایران خداوند متعال است و دشمنی آمریکا نسبت به ایران 38 سال است که وجود دارد و همچنان ادامه خواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهورآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی اگر واقعا دنبال مذاکره است به برجام بازگردد
دولت آمریکا جنایتکارشماره یک اگر واقعا دنبال مذاکره است چرا به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از برجام خارج شده است.
ایران حمایت تروریسم نیست/ باید با عربستان سعودی مقابله کنیم. تروریسم ازسال 2001 تاکنون پیاده نظام رژیم سعودی درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان است خسارات ائتلاف متجاوز سعودی کمترازداعش نیست. داعش ازسال 2011 تاکنون پیاده نظام رژیم صهیونیستی درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان است.
Romania
درپاسخ به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان
درپاسخ به هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان
آلمان درجنگ تحمیلی هشت ساله شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صدام دیکتاتوربوده است.
سران آلمان باید توضیح و پاسخ دهند چرا فرانسه جنایتکارشماره یک ازسال 1357 تاکنون به عاملان شهادت 18000 ایرانی پناه داده است؟
ایتالیا و فرانسه، پایتخت و سایر کشورهای اروپایی و خانه قاتلان 18 هزارشهید ایرانی+ فیلم
Iran, Islamic Republic of
رژیم کودک کش آل سعود مررج اسلام آمریکایی است.
دربرابراشغالگری عربستان سعودی سکوت نمی کنیم.
رژیم کودک کش سعودی فرقی با رژیم کودک کش صهیونیستی ندارد.
رژیم جنایتکارآل سعود ازدایره اسلام خارج است.
عربستان، چهره اسلام را لکه دارکرده است.
عربستان سعودی ثابت کرده است که دشمن درجه یک کشورهای اسلامی است.
Romania
آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی به زورگویی‌هاي خود در قبال دیگرکشورها پایان دهد.