جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چگونه یک وب سایت موفق برای آژانس مسافرتی خود داشته باشم؟

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب: 689006
"ارزش هر منبع به میزان تلاشی است که برای به دست آوردن آن می کنیم! و معمولا منبعی که راحت و ارزان به دست آمده، قدرش را نمیدانیم!"
چگونه یک وب سایت موفق برای آژانس مسافرتی خود داشته باشم؟
فرانگر در این مقاله توصیه هایی کاربردی برای راه اندازی یک آژانس هواپیمایی آنلاین ارائه می هد. نکات ارائه شده بر اساس تجربیات این شرکت در خصوص پیاده سازی و سرویس های در حوزه گردشگری آنلاین برای وب سایت ها می باشد. قبل از شروع بحث کسب و کار آنلاین نکاتی را بیان می کنیم.


ایده ای نواورانه داشته باشید و متد ناب را پیاده سازی کنید.
قرار نیست همه آژانس ها دنباله رو بقیه باشند و مانند دیگران مثلا فلایتیو، قاصدک24، مستربلیط و دیگر آژانس های معروف در ابتدا به فروش بلیط داخلی سپس بلیط خارجی، هتل تور و.. بپردازند! ایده ای نواورانه داشته باشید، نیچ مارکت خود را پیدا کنید و از متد ناب استفاده کنید. متد ناب در کتاب LEAN STARTUP یا نوپای ناب اورده شده است که بیان می دارد برای شروع هر کسب و کاری باید یک مینیمم پروداکت یا حداقل محصول پذیرفتنی با حداقل هزینه را آماده کرد به بازار عرضه کرد و بازخورد آن را گرفت . در صورتی که بازخورد مثبت بود می توان آن را گسترش داد و درصورتی که بازخورد مناسب نبود باید چرخش کرد!

بیان دو نقل قول!
مدیر پروژه وردپرس بزرگترین پروژه اپن سورس دنیا می گوید که: اگر محصولی را به بازار عرضه کردید و همه از ان راضی بودند بدانید شما خیلی خیلی دیر شروع کرده اید!!

بسیاری از کمپین های بازاریابی به این دلیل شکست می خورند که اصلا محصول و خدمتی با ارزش را پیشنهاد نمیدهند!!

ارزش آفرینی کسب کار شما چه میزان است؟آیا در زمان مشتری صرفه جویی می کنید؟ آیا خدمات ارزان ارائه می دهید؟ مزیت شما جور بودن خدمات و انجام کامل کار می باشد؟ کیفیت و عملکرد محصول و خدمت شما چگونه است؟ آیا ارزش پیشنهادی شما سهولت استفاده از است یا نوآوری در ارائه خدمات؟ در خصوص روش های ارائه ارزش به مشتری مطالعه کنید!

مدیریت ارتباط با مشتری را جدی بگیرید!
به طور خلاصه مهم ترین نکات در این حوزه را بیان می نماییم!

هزینه جذب مشتری جدید 5 برابر نگه داشتن مشتری فعلی است.

مشتری راضی خدمات ما را به دیگران معرفی می کند که با توجه به وجود ابزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی می تواند این تعداد از یک نفر تا میلیون ها نفر نیز متغیر باشد!

بجای این که هزینه بسیار زیادی برای تحقیقات بازار و فهمیدن نیازهای آنان بکنیم بهتر است از آنان فقط بپرسیم که چه کاری انجام دهیم راضی تر خواهند بود! مشتریان دلیلی برای پنهان کردن نیازها و خواسته های خود ندارند!

این شعار معروف در جهان که می گوید" زنده باد مشتری ناراضی" را در خاطر بسپارید! این مشتریان منبع اصلی دریافت ایده های بهبود برای کسب و کار ما هستند.

داده های خود را منظم سازید و به صورت ویژه و کاستومایز شده با مشتریان ارتباط بگیرید! بسیار پیش امده که مشاهده می کنیم آژانسی هر هفته SMS تبلیغ به یک مشتری میفرستد! در صورتی که این مشتری هرهفته خرید خود را دارد، او ممکن است دانشجو باشد و هرهفته به آن شهر سفر کند نیازی به تبلیغ  SMS هرهفته نیست!!

کسب و کار وقتی معنا دارد که یکسری مشتری داشته باشد که هرچند وقت یکبار از ان خرید کنند! برخی به ضرب تبلیغات گوگل و.. هرروز مشتری جدید به آژانسشان می آورند! و توجهی به تکرار خرید او ندارند! تصور کنید روزی نتوان از این سرویس استفاده کرد! از مشتریانی که قبلا از شماه خرید می کرده اند و در حال حاضر خرید نمی کنند پیگیری کنید و علت را جویا شوید.

این کار را به عنوان یک فرایند هرماهه برای کانترهای خود تدوین کنید.

بین مشتریان خود تفاوت بگذارید! کسی که هر شش ماه یکبار از شما خرید می کند، یا به مبلغ زیاد خرید می کند قطعا باید نزد شما تفاوت داشته باشد با مشتری که سالی یک بار شاید گذری از شما خرید کند!

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک مفهوم است و نه یک نرم افزار!، مدل IDIC را در گوگل جستوجو و مطالعه کنید! سپس اگر لازم بود نرم افزاری تهیه کنید!

فروش مشاوره ای را سرلوحه کار خود قرار دهید!
کارمندان فروش  آژانس شما باید تکنیک فروش مشاوره ای را بکارگیرند!

فروشنده سنتی اگر فقط قاشق داشته باشد و بداند شما چنگال میخواهید، باز هم می کوشد شما را قانع کند قاشق مشکلتان را رفع میکند. اما در فروش مشاوره ای حتی اگر شما چنگال بخواهید و فروشنده هم چنگال داشته باشد ابتدا می کوشد مطمئن شود چنگال دقیقا می تواند نیاز شما را رفع کند!

 - اگر در گفتگو با مشتری، سهم بیشتری از زمان در اختیار شماست و او کمتر حرف می‌زند، خیلی بعید است که سبک شما، فروش مشاوره‌ای باشد. لطفاً با توجیه‌های مختلف، خودتان را فریب ندهید.

-فروشنده‌ی سنتی، در پایان هر جلسه، در پایان هر روز، در پایان هر هفته و ماه، به تعداد فروش‌هایی که انجام داده و جلساتی که به پرداخت پول منتهی شده فکر می‌کند. اما فروشنده مشاوره ای موفقیت خود را بر اساس تعداد رابطه هایی که ساخته می‌سنجد.

در پایان هر جلسه فروش از خود بپرسید:

آیا اگر دفعه‌ی بعد، محصول مشابهی بخواهد، یا اینکه لازم باشد به دوستی، یک فروشگاه یا فروشنده را مشخص کند، آیا من در فهرست انتخاب‌ها و توصیه‌هایش خواهم بود؟

- در فروش مشاوره ای، فروشنده نقش معلم را بر عهده دارد. او اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری وی را در اختیارش قرار می دهد. مشتری باید با تمام وجود حس کند که انتخاب نهایی را خودش بر اساس آموخته هایش انجام داده است.

خدمت خود را از نگاه مشتری به او معرفی کنید!

مشتری منفعت ها را میخرد و نه ویژگی ها را به عبارتی مشتری ، سوراخ شش میلیمتری می‌خرد و نه مته‌ی شش میلیمتری را. برای مشتری از منفعت های خدمت خود بگویید.

مثال:
-صحبت از ویژگی: یک هفته مسافرت به کشور X، معادل … میلیون تومان هزینه دارد.
 
-صحبت از مزیت: اگر با مسافرت به کشور y مقایسه کنید فقط …٪ گران‌تر است که به نسبت هزینه‌ی خرید در آنجا، در کل برای شما (بسته به میزان خریدی که در ذهن دارید) بین … تا … صرفه جویی به همراه دارد.

 -صحبت از منفعت: مهم‌تر از همه اینکه، دیدن یک کشور جدید را تجربه می‌کنید. جایی که تا به حال نرفته‌اید.

در قسمت اول بحث را از ویژگی شروع کرده‌ایم.در قسمت دوم، تلاش شد مزیت این انتخاب (در مقایسه با سایر گزینه‌ها) توضیح داده شود.در قسمت نهایی، در مورد منافع حاصل از انتخاب این گزینه برای مشتری صحبت شده است.

برای شروع کسب و کار آنلاین در ابتدا یک نام دامنه خوب انتخاب کنید.
برای شروع کسب و کار انلاین خود ابتدا باید نامی مناسب انتخاب کنید! در انتخاب نام دامنه نداشتن امکان اشتباه تایپی نکته مهمی است. موضوع مهم دیگر این است که بهتر است نامی را انتخاب کنید که تصویر سازی داشته باشد به عنوان مثال کلمه "خلاقیت" کلمه ای انتزاعی است و تصویری به دهن ما نمی آورد ولی "گیلاس" نامی است که تصویر سازی دارد. اگر نامی را بیاید که به حوزه گردشگری و سفر نیز مربوط باشد نیز امتیاز ویژه ای برای شما خواهد بود.

توصیه هایی برای انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات آنلاین!
برای طراحی سایت آژانس مسافرتی خود می توانید به شرکت های مختلفی مراجعه کنید! نکات مهم در انتخاب شرکت را خلاصه وار بیان می کنیم!

از شرکت مورد نظر نمونه کار بخواهید، رزومه آن را بررسی کنید!

کیفیت خدمات پشتیبانی آنان را جویا شوید.

از بین نرم افزارهای موجود نرم افزاری را انتخاب کنید که حداقل 95% از نیازهایی را که قبلاً مدنظرتان بوده است را برآورده کند، اگر این درصد کمتر باشد بعدها با اضافه شدن نیازهایتان به مشکل خواهید خورد.مطمئن باشید هیچ نرم افزاری 100% نیازهای حال و آینده شما را برآورده نخواهد کرد بنابراین از بین شرکت های ارائه دهنده نرم افزار گردشگری شرکت هایی را برگزینید که پشتیبانی و خدمات پس از فروش نزدیک به 100% داشته باشند.

سعی کنید اگر حتی برای شما هزینه اضافه ای دارد، ترجیحاً از فروشنده ارائه دموی حضوری بخواهید نه دموی اینترنتی، CD و یا توضیحات تلفنی! این امر مسائل مفیدی را برای شما روشن خواهد کرد. (از آنجا که معمولاً شخصی که دمو را ارائه می دهد، مسلط ترین کارمند شرکت به نرم افزار است، شمای کلی از دانش کارمندان شرکت را بدست خواهید آورد. سعی کنید برای تمام سوالات و ابهاماتتان پاسخ بگیرید. اگر شرکت برای دموی نرم افزار حضوری اعلام آمادگی کرد امتیاز مثبتی برای او می توانید قائل شوید. چون دموهای غیرحضوری معمولاً در بهترین حالتی که نرم افزار کار می کند تهیه و به شما عرضه می شود)

 عقلتان را پشت چشمتان پنهان نکنید و گول ظواهر را نخورید. ملاک هایی نظیر بزرگی مکان شرکت، تبلیغات بیشتر، حضور گسترده در نمایشگاه ها، رتبه شرکت و سایت پر زرق و برق و ... را تنها در صورتی قید کنید که از بین نرم افزارهای مدنظرتان، چندتایی با یک امتیاز بالا پیدا کرده باشد (این قبیل ملاک ها تنها هزینه شما را زیاد می کند)

 تکمیل بودن خدمات آن شرکت نکته مهمی است ممکن است در آینده بخواهید کسب و کار خود را گسترش دهید نباید این شرکت مانعی برای شما باشد. بررسی کنید که این شرکت تمامی خدمات وب سرویس پرواز، وب سرویس رزرو هتل، وب سرویس فروش بلیط قطار، وایت لیبل ، اپلکیشن فروش بلیط و... را داشته باشد.

بازاریابی دیجیتال بهترین و ارزان ترین راه کسب مشتری!

خلاصه مطالب حوزه بازاریابی دیجیتال ویژه آژانس در ادامه ارائه شده است!

بیان یک جمله قدیمی در بازاریابی ولی مهم!

"برای ماهی گیری به محل تجمع ماهی ها برو!"

امروز محل تجمع ماهی ها فضای آنلاین هست! رفتار آنلاین مردم همه روزه بیشتر می شود!

یکی از خطاهای رایج در مدیریت منابع!

"ارزش هر منبع به میزان تلاشی است که برای به دست آوردن آن می کنیم! و معمولا منبعی که راحت و ارزان به دست آمده، قدرش را نمیدانیم!"

شبکه های احتماعی رایگان هستند و رایگان خواهند ماند! به این جمله و جمله بالا دقت کنید! مبادا به دلیل رایگان بودن و سهولت دسترسی به این منبع دچار منبع سوزی بشوید!!!

سئو راهکاری است که بیشترین ROI یا بازگشت سرمایه را در بلند مدت برای شما خواهد داشت! تیم سئو فرانگر می تواند با هزینه ای بسیار کمتر از سایر شرکت های موجود این خدمات را ارائه دهد!

بیشترین هزینه بازاریابی شرکت ها در دنیا بر روی بازاریابی محتوایی و سئو می باشد!

اگر شما قصد فروش یک شیرینی را داشته باشید به راحتی می توانید قسمتی از آن را به مشتری ارائه دهید، تست کند و در صورت تمایل خرید کند! در حوزه خدمات این امکان پذیر نیست!

در حوزه خدمات بیشتر افراد (بیش از 90 درصد!) برای خرید به نظرات دیگران توجه می کنند! بازاریابی افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ را جدی بگیرید! تجربه نشان داده است با توجه به فرهنگ کشورمان بازاریابی دهان به دهان تاثیر گذار ترین نوع بازاریابی در ایران می باشد، مشتریان خود را نه تنها راضی بلکه مشعوف کنید!

تبلیغات بنری، ریتارگتینگ و نیتیو که آژانس های تبلیغاتی از جمله یکتانت، ای نتورک و.. ارائه می دهند برای معرفی (مرحله Awareness) خدمات شما می تواند مفید باشد.

اگر از ارزشی که توسط خدمت خود به مشتری ارائه می دهید مطمئن هستید، کد تخفیف را امتحان کنید! ریسک خرید را برای مشتری کاهش دهید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بازاریابی دیجیتال خدمات گردشگری، به وب سایت آکادمی فرانگر مراجعه کنید. کتاب هایی با این موضوعات به صورت رایگان برای شما تدوین شده است. برای یادگیری خود وقت صرف کنید، پیشرفت در کسب و کار خود را هرروز تجربه کنید!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *