جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

دفتر رهبری مبلغ فطریه و کفاره را اعلام کرد

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 688875
با نزدیک شدن به عید سعید فطر، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری و دفاتر مراجع عظام تقلید مبلغ زکات فطره و کفاره روزه سال ۹۸ را اعلام کردند.
دفتر رهبری مبلغ فطریه و کفاره را اعلام کرد
به گزارش جهان نيوز، فطریه عبارت است از سه کیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی که به‌عنوان طعام محسوب می‌شوند. بر اساس محاسبات صورت‌گرفته میزان زکات فطره برای یک نفر با محاسبه‌ی سه کیلو گندم، ۸۰۰۰ تومان است و پرداخت این مبلغ به‌عنوان فطریه کفایت می‌کند. اما هم‌وطنان می‌توانند با توجه به برنجی که مصرف می‌کنند، سه کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به‌عنوان فطریه بپردازند. البته در هر صورت پرداخت حداقل ۸۰۰۰ تومان برای هر نفر کفایت می‌کند.

مبلغ زکات فطریه و کفاره برای سال ۱۳۹۸
۱ - حداقل فطریه برای هر نفر ۸۰۰۰ تومان
۲ - کفاره یک روز قضای روزه عذر ۲۵۰۰ تومان
۳ - کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر) ۱۵۰۰۰۰ تومان


 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اعلام این مطالب به صورت جدول و اینگونه صلاح نیست و موجب سوءاستفاده بیمار دلان می شود .
Iran, Islamic Republic of
برنج را دلالان به 25000 تومان به بالا بردند آیا هزینه این دلالی را هم ملت باید بدهندویا نان را که دولت بالا برده به نظرم مردم خود باید اینجا مثل دولت زرنگ که حقوق هارا پایین تر از تورم می دهد گندم وبرنج را دلار 7 تومن 40 سال پیش محاسبه کنندوبه فقرا خود شخصا بدهند...!!!!!!