کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها

11 خرداد 1398 ساعت 22:00

فارس نوشت: ارتش سوریه امروز (شنبه) مواضع تروریست‌های جبهة النصره را که پیشنهاد آتش‌بس را نپذیرفته بودند، هدف قرار داد.


به گزارش جهان نیوز، درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های «جبهة النصره» امروز نیز در حومه جنوبی استان ادلب ادامه داشت و نیروهای ارتش با حملات توپخانه و مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یگان‌های ارتش سوریه توانستند پس از رصد تحرکات تروریست‌های جبهة النصره، آن‌ها را در مناطق «خان شیخون» و «الهبیط» و نواحی اطراف آن هدف قرار بدهند. 

تروریست‌ها نیز شهرک‌های « ثلعه المضیق» و «کرکات» و «قمحانه» را در حومه شمالی استان حماه گلوله‌باران کردند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه از روز پنج‌شنبه گذشته پیشنهاد برقراری آتش‌بس ۷۲ را داده بود اما از روز جمعه حملات تروریست‌ها و تحرکات آن‌ها دوباره شدت یافته است.

«عمر رحمون» عضو هیأت عالی آشتی ملی سوریه در این خصوص به اسپوتنیک روسیه گفت که پس از حملات شدید تروریست‌ها سخن گفتن از آتش‌بس در حومه حماه و ادلب بسیار دشوار است؛ به‌گونه‌ای که تروریست‌ها تلاش دارند با بحرانی نگه داشتن شرایط مانع از خروج غیرنظامیان از منطقه شوند.

تروریست‌های جبهة النصره صبح امروز (شنبه) نیز حمله شدیدی علیه مواضع ارتش سوریه در حومه شمالی استان حماه انجام دادند که در پاسخ نیروهای ارتش، این حمله شکست خورد و یک خودروی انتحاری نیز منهم شد.

استان ادلب و بخشی از شمال استان حماه آخرین منطقه تحت تسلط تروریست‌های سوری است و این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.


کد مطلب: 688771

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/688771/حمله-ارتش-سوریه-مواضع-تروریست-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com