پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۸

سلاح سری ایران چیست؟

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 688760
روزنامه لبنانی البناء نوشت، یک سلاح سری و بومی ایرانی‌ها، ترامپ را سر عقل آورد و موجب شد دست از مزخرف گویی بردارد و همه پیشنهادهای گروه «ب» برای تشویق وی به جنگ با ایران را دور بریزد.
سلاح سری ایران چیست؟
به گزارش جهان نيوز، روزنامه لبنانی البناء در یادداشتی به قلم «محمد صادق الحسینی» با این عنوان که «سلاح سری ایران که ترامپ را مهار کرد چیست؟»، توسعه طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها و سلاح‌های جنگ الکترونیک ایران را مانع مهم برابر آمریکا برای هر گونه تجاوز نظامی علیه ایران توصیف کرد.

در مقدمه این یادداشت آمده است: بسیاری می‌پرسند سلاح سری ایرانی‌ها چیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آن به مهار هیولای آمریکا و کشیدن دندان‌های آن و بیرون انداختنش از میدان تهدید کرده است، آن هم با وجود پتانسیل نظامی بزرگ آمریکا از جمله ادوات و افراد نیروی هوایی و دریایی خود که در پیرامون ایران مستقر کرده است.

به نوشته البناء، پاسخ  ایرانی‌ها این است که دو نوع سلاح وجود دارد... یک نوع خاص تا زمان وقوع جنگ بزرگ، محرمانه باقی خواهد ماند و نوع دیگر برای قدرت‌های بزرگ شناخته شده است. هر دو نوع سلاح را ایران بومی سازی کرده و با یک تلاش کاملا ملی به دست آورده است.

این روزنامه لبنانی افزود: اما سلاحی که کشورهای بزرگ آن را می‌شناسند و نمی‌دانند ایران به آن دست یافته است، سلاح الکترونیکی  A2 / AD (عدم دسترسی/انکار ناحیه) است.

به عبارت ساده‌تر و آسا‌نتر، این سلاح متکی به مجموعه‌ای از سیستم‌های جنگ الکترونیک است که نه فقط اخلال الکترونیکی، ایجاد می‌کند؛ بلکه قادر است اهداف دشمن را هم به شکل الکترونیکی نابود کند که نام‌های مختلفی در کشورهای صنعتی پیشرفته دارد از جمله در ایران که به ارزیابی آمریکا و نه بر اساس یک تبلیغ سیاسی در زمینه مبارزه با حملات سایبری از پیشرفته ترین کشورهای دنیاست.

«این استراتژی دفاعی (  A2/AD Anti Access/Anti Denial ) سعی خواهد کرد که با هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر آمریکایی با اژدر، موشک‌های کروز و موشک‌های بالیستیک ضد کشتی جلوی ورود آن‌ها به صحنه نبرد را بگیرد.»

البناء در ادامه نمونه‌هایی از بزرگ ترین شواهد ثابت کننده قابلیت و کارایی  سامانه‌های جنگ الکترونیک را بیان کرد و در نمونه نخست آن نوشت: هشت سال پیش یعنی در پنجم دسامبر 2011 یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین فوق پیشرفته آمریکایی به نام RQ-170 که از مرزهای شرقی وارد کشور ایران شده بود، توسط نیروهای جنگ الکترونیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت کنترل درآمد و به صورت سالم به زمین نشانده شد.

این روزنامه لبنانی افزود: اما اتفاق دوم که با همین فناوری جنگ الکترونیک انجام شد حمله الکترونیکی بمب افکن روسی به ناو آمریکایی دونالد کوک در دوازدهم آوریل 2014 در دریای سیاه است. وقتی که ناو آمریکایی، نیروی دریایی روسیه را تحریک کرده بود و سلاح الکترونیکی بمب افکن روسی به سامانه هشدار زودهنگام و سیستم‌های هماهنگی آتش واقع در نوار آمریکا آسیب زده و آنها را کاملا از کار انداخت تا جایی که 27 ملوان سرنشین ناو آمریکایی بلافاصله درخواست دادند ماموریت کاری آنها کلا لغو شود؛ چون پس از اینکه ناو آنها فقط به آهن پاره‌ای رها در آب تبدیل شده بود به شدت شوکه و دست پاچه شده بودند.

اما اتفاق سوم در ایالت آلاسکای آمریکا رخ داد وقتی که  بمب افکن‌های روسی سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا را که مامور دفاع از مقر ساختمان فرماندهی دفاع ژئو فضایی آمریکا موسوم به «NORAD » که علامت اختصاری North American Aerospace Command است، دچار اختلال الکترونیکی کردند و خلبانان روس دستور گرفتند در صورتی که نیروی هوایی آمریکا بخواهد جنگنده‌های خود را برای رهگیری بمب افکن‌های روسی بفرستد مانع برخاستن هر گونه هواپیمای آمریکایی شوند. اتفاقی که کاملا همین گونه رخ داد. بمب افکن‌های روسی سلاح خود را به سمت اهدافی شلیک کردند به گونه ای که هیچ جنگنده آمریکایی نتوانست از سر جایش تکان بخورد و در بیستم آوریل 2017 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این برای اولین بار نبود که آمریکایی‌ها را از این طریق تنبیه کرده است.

البناء نوشت: بنابراین سلاح سری ایرانی‌ها که به گفته کارشناسان نظامی آمریکا مشابه سلاح روسیه است، ترامپ را سر عقل آورده و موجب شد دست از مزخرف گویی برداشته و همه پیشنهادهای گروه «ب» برای تشویق وی به جنگ با ایران را دور بریزد.

محمدجواد ظریف اخیرا در یک مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت که «گروه ب» شامل بی‌بی نتانیاهو، بولتون، بن‌سلمان و بن‌زائد در تلاش‌اند که به تنش‌های ایران و آمریکا دامن بزنند و دونالد ترامپ را «برخلاف خواسته‌اش به سوی جنگ با ایران ببرند».

این روزنامه افزود: از داخل آمریکا آنهایی که اطلاعات و ارزیابی‌های تقریبا دقیقی درباره ظرفیت‌های رزمی ایران دارند  به ترامپ اطلاع دادند هر گونه آزار و اذیتی نسبت به ایران حتی قبل از اینکه حمله‌ای صورت بگیرد موجب می‌شود که این کشور از همه توانمندی خود در زمینه فناوری جنگ الکترونیک برای حمله به ناوگان دریایی و هوایی آمریکا در همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و غرب اقیانوس هند استفاده کند و آنها را کاملا از کار بیندازد به گونه‌ای که همه سامانه‌های مخابراتی، فرماندهی و کنترل را خراب کرده و به آتش می‌کشد... بله همه سیستم‌های رادارهای دریایی و هوایی نصب شده روی همه این ادوات نظامی آمریکا را به آتش می‌کشد و آنها را به آهن پاره‌هایی به درد نخور و غیر قابل تعمیر مبدل می‌کند.

نویسنده تاکید کرد: هر پاسخ نظامی آمریکا به هر اندازه ای، هیچ تاثیری روی ایران نخواهد داشت؛ چون تاسیسات راهبردی ایران چه نظامی و چه غیرنظامی با سیستم‌های الکترومغناطیسی غول پیکری محافظت می‌شوند و مهندسان نظامی می‌توانند بر حسب نیاز میدانی آن را توسعه دهند به گونه‌ای که اهداف و تاسیسات و تجهیزات نظامی و غیرنظامی زیر آن را غیر قابل رویت می‌کند؛ چون هیچ سیستمی در دنیا قادر نیست اختلال در این سامانه‌ها اختلال ایجاد کرده و و مشخص کند  چه چیزی زیر آن واقع است.

البناء نوشت: این یعنی ورود به جنگی نظامی علیه ایران منجر به زیان‌های سنگینی برای آمریکا می‌شود و قدرت آمریکا برای هر گونه آسیب به ایران را از بین می‌برد. آنچه گفته شد دلیل واقعی این قضیه است که بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر دنیا یعنی آبراهام لینکلن و ناوگروه رسمی آن و دیگر یگان‌های نیروی دریایی وابسته به ناوگان پنجم آمریکا در بحرین به هفتصد کیلومتری جنوب شرق ایران عقب نشینی کرد.

به عقیده نویسنده، همین مسائل است که ترامپ را متمایل به صلح کرده و به دنبال میانجیگرانی برای متقاعد کردن ایران به مذاکره می‌گردد تا از این بحران با کم‌ترین زیان و برای حفظ آبروی خود خارج شود؛ اما ایران که همه برگه‌های قدرتی را در اختیار دارد که در بالا به آن اشاره شد هرگز در مذاکرات با دولت آمریکا وارد نمی‌شود و منتظر لحظه مناسب باقی خواهد ماند تا دولت آمریکا تسلیم شروط خاص ایران برای مذاکره شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله حزب الله
ماشاالله شیربچه های حیدر کرار
Iran, Islamic Republic of
ایکاش اقتصاد ما هم به جای حقوقدانها ،دست سرهنگها بود تا ضدضربه شود.
عباس ملازاده
Iran, Islamic Republic of
درست میشه انشااله ... پس از هر سختی اسانی هست ... به خاطر امنیت خیلی شکرگزاریم ... ایران مهد دلیران بیشه شیران است . درسته خیلی در زجر و سختی و گرانی در فشار بیش از حد زندگی میکنیم این هم به خاطر تعدادی از مسولین بی رحم و خدا نشناس است که هیچ کاری برای ملت بزرگوار ایران نمیکنند . دولت هم تحت فشار اقتصادی و شوک اقتصادی است ولی سعی تلاش خود را میکند و مردم هم باید همکاری کنند .
Iran, Islamic Republic of
كو امنيت اقتصادي بازار خودرو و مسكن و شكر دست تروريست هاي اقتصاديست امنيت اقتصادي پايه ساير امنيت هاست
Germany
مرحبا به قدرت تخيل نويسنده !
Iran, Islamic Republic of
تو که تخیل نداری و واقعیت را میبینی بگو چرا عمو ترامپت بعد از اون همه عربده کشی عقب نشست ؟
برو از عمو ترامپت بخاطر این کشفت جایزه بگیر.
انسان های بی رگ و ریشه همیشه اینگونه فکر می کنند
Iran, Islamic Republic of
تخیل واقعی، فیلم های جنگ ستارگان هالیدوودی است که تا به امروز تو را در رویایی قرار داده بود که فکر می کردی آمریکا یک قدرت بدون شکست است.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، در دنیای ما فقط تیزی دندان پلنگ و قدرت شیر حرف می زند. رهبر فرزانه و قبل از ایشان خمینی کبیر به این موضوع پی بردند و امروز ما حاصل چهل سال تلاش و تجربه و شهادت سرداران رشیدی مانند شهید تهرانی مقدم است. جایگاه امروز را دست کم نگیر. البته تنها مشکل کشور دولت پیر و ضعیف است که متاسفانه از لیبرال های خود کم بین و دگر اندیش پر شده و در اینده ای نزدیک این قلیل جاسوسان و ماموران سیا و بزدلان حذف خواهند شد و کشور کلا دست طیف جوان و انقلابی خواهد افتاد. آینده روشن است و نشانه های عقب نشینی دشمن محرز است. در داخل هم در خانه وطن فروشان موش افتاده و هستی آنها را می جود. این لازمه ظهور است که آنهم نزدیک است.
Iran, Islamic Republic of
براي اينكه مطمئن بشي تخيل نيست و حقيقت داره برو از بابا ترامپت و عمو نتانياهوت بپرس تا توجيهت كنن.!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
لابد امریکایی ها هم هیچی ندارند و فقط تماشاگر هستند که ما چجوری انها را نابود و لابد از ما هم حتی یک نفر کشته نخواهد. لابد این ما هستیم که فقط بر روی انها موشک می اندازیم و انها فقط نظاره گر هستند و هیچ واکنشی ندارند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایران بدون بمب هستی =یمن هست
Iran, Islamic Republic of
دروغ
Iran, Islamic Republic of
...
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
عجب خالی بندی!! بابا ای ول!
Iran, Islamic Republic of
...
mohsen
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام و سپاس وتقدیر
وخدا قوت به تمامی سربازان گمنام اسلام و ایران عشق هستید جانم فدای همه شما
یا لثارات الحسین