کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شلیک آخر

حسین شیخ‌الاسلام

11 خرداد 1398 ساعت 15:03

مردم عصر حاضر دیگر باور نمی‌کنند که دولتی دم از کلیدداری کعبه بزند و درعین‌حال، خود را حامی شماره یک اصول و ارزش‌ها جلوه دهد.


جهان نیوز - حسین شیخ‌الاسلام: روز قدس، روزی است که نهال آن را امام راحل (ره) در مرداد سال 58 کاشتند و امروز پس چهار دهه به درخت تناوری تبدیل‌شده که شاخه‌های آن در سراسر جهان گسترده شده است. اگر آن روز، راهپیمایی روز قدس فقط به ایران اسلامی اختصاص داشت، امروز در همه کشورهای مسلمان این تجمع عظیم برگزار می‌شود و به سنگ محکی برای وفاداری و پایمردی آن‌ها در دفاع از اولویت‌ها و آرمان‌های جهان اسلام مبدل شده است.
 مردم عصر حاضر دیگر باور نمی‌کنند که دولتی دم از کلیدداری کعبه بزند و درعین‌حال، خود را حامی شماره یک اصول و ارزش‌ها جلوه دهد. شاقولی که امروز به برکت روز جهانی قدس به دست مسلمانان جهان افتاده، عبارت است از سنجش ادعاها با تطابق پایبندی‌ها به مسئله فلسطین.
در روزهای منتهی به یوم القدس، شاهد تکاپوی‌ عربستان سعودی  برای تشکیل نشست‌های به‌اصطلاح اضطراری در سه سطح «اتحادیه عرب»، «شورای همکاری خلیج‌فارس» و «سازمان همکاری اسلامی» بودیم که در آن‌ها نه‌تنها تأکید و تصریحی بر حمایت از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین مشاهده نشد، بلکه میزبان این جلسات به همراه امارات و بحرین ، خود در صف فروش آرمان قدس از طریق دست یاری دادن به صهیونیست‌ها در معامله قرن ایستاده‌اند. این صف‌بندی کذایی زمانی تماشایی می‌شود که مقارن با برگزاری نشست مکه، فریاد حمایت از مردم فلسطین در روز قدس در اطراف و اکناف جهان بلند بود. یک‌طرف، صف حامیان رژیم صهیونیستی و در سوی دیگر، آحاد ملت‌های دنیا در هواداری و هواخواهی یک ملت تحت ظلم.
علیرغم بیش از 70 سال دسیسه و جنایت علیه ملت فلسطین اما بر اساس تحلیل‌هایی که نیاز به موشکافی چندانی هم ندارند، مسلم است که معادلات منطقه به برکت روز قدس به سمت تقویت آرمان فلسطین تغییر کرده است. صهیونیست‌ها روزی که خاک فلسطین را اشغال کردند، از حمایت بزرگ‌ترین ابرقدرت‌ها بهره‌مند بودند و مدرن‌ترین سلاح‌ها را در اختیار داشتند. امروز این حمایت‌ها به شکل غیرقابل مقایسه‌ای افزایش‌یافته و اشغالگران ادعا می‌کنند که پیشرفته‌ترین تسلیحات آفندی و پدافندی را آماده نبرد دارند ولی در عین حال، بزرگ‌ترین نقطه قوت آن‌ها به پاشنه آشیل صهیونیست‌ها تبدیل‌شده است. در هجمه حدوداً یک ماه پیش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت با شلیک تقریباً 600 موشک، اسرائیل را به زانو درآورد و موجب شد که نتوانند بیشتر از 48 ساعت در برابر موشک‌های حماس و جهاد دوام بیاورند.
 خب، اگر واقعاً صهیونیست‌های بزدل آن‌طور که ادعا می‌کنند، دست برتر را دارند، چرا دست از جنگ کشیدند و تن به خفت مذاکره دادند؟! دیروز جهاد اسلامی اعلام کرد که چنانچه تل‌آویو دست از پا خطا کند، موشک‌باران خواهد شد و صهیونیست‌ها به‌خوبی می‌دادند که این تهدید، عملی است چراکه طبق برآورد روزنامه «اسرائیل هیوم»، هزینه رهگیری هر موشک فلسطینی توسط سامانه گنبد آهنین، 80 هزار دلار آب می‌خورد و هزینه دفع هزاران موشکی که به سمت اهداف حیاتی در سرزمین‌های اشغالی نشانه گرفته شده‌اند، بالغ بر میلیاردها دلار می‌شود که از توان این رژیم سرکش و یاغی خارج است.
نکته دیگر اینکه شکی نیست که جمهوری اسلامی، مهم‌ترین مانع اجرای معامله قرن و روحیه بخشی به جریان‌های مقاومت است، لذا حملات دو روزه امسال و سال گذشته به نوار غزه، آزمایشی برای توانمندی‌های محور مقاومت در دفاع از ایران به شمار می‌آید؛ از این رو دیدیم که بعد از آن‌همه رجزخوانی و پس از نمایش غرورآفرین رزمندگان جهاد و حماس، حالا در چرخشی آشکار می‌گویند که اصلاً قصد حمله یا براندازی نظام اسلامی را ندارند! به‌بیان‌دیگر، حمایت قاطع از آرمان قدس شریف، ضریب امنیت ملی کشور را افزایش داده و هرگونه تعدی و تجاوز به خاک کشور را از مخیله دشمنان بیرون کرده است.
از طرفی، مقاومت برای اولین بار در طول تاریخ باعث شد که ارکان سیاسی صهیونیست‌ها به لرزه درآید. در جریان نبرد دو روزه اسرائیل با غزه در پائیز سال گذشته، «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ این رژیم بر سر نحوه تقابل با مقاومت با «بنیامین نتانیاهو» به اختلاف خورد و استعفا کرد. کناره‌گیری او، دومینویی از بی‌ثباتی‌ها را شکل داد که حداقل تا شهریور ماه (موعد برگزاری انتخابات کنست) ادامه دارد.
 به‌بیان‌دیگر، صهیونیست‌ها، هم در جبهه خارجی به‌شدت آسیب‌پذیر شده‌اند و هم در عرصه داخلی به فلاکت افتاده‌اند که این پدیده‌ها حاکی از زوال اشغالگران است. افزون بر این، نباید فراموش کرد که این رژیم جعلی، سرزمین‌های اسلامی را از «بحر تا نهر»، ملک طلق خود می‌داند و دو خط آبی در پرچم اسرائیل هم حاکی از این دو محدوده آبی است، حال‌آنکه امروز در شرایطی قرار دارند که در مرزهای فلسطین و لبنان به دور خود دیوار کشیده‌اند و حتی از فلسطینی‌های غیرمسلح حاضر در راهپیمایی بازگشت
 وحشت دارند.
به خاطر همین ضعف تاریخی است که آمریکایی‌ها از طریق «معامله قرن» به دنبال دادن تنفس مصنوعی به صهیونیست‌ها هستند اما باید بدانند که سرزمین‌های اشغال شده، ملک ابدی فلسطینی‌هاست و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را به نیابت از صاحبان اصلی‌شان معامله کند. روز قدس امسال به دلیل خیز جدید و البته ناکامی که برداشته شده، رنگ و بوی دیگری داشت و همه مسلمان، دیروز یکپارچه علیه این توطئه مضاعف فریاد زده و فاتحه معامله قرن را خواندند. ندانم کاری‌های ترامپ و دوستانش پیروزی مقاومت فلسطین و غیرممکن بودن خرید و فروش این سرزمین مقدس را به نقطه بدون بازگشت رسانده و شلیک آخر بر پیکره صهیونیست‌ها و اقامه نماز روز قدس در مسجدالاقصی را بیش از هر زمان دیگر ممکن ساخته است. 
منبع:حمایت


کد مطلب: 688747

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/688747/شلیک-آخر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com