جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
طالبان:

آمریکا «صادقانه» در مذاکرات صلح شرکت کند

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 688736
رهبر طالبان در پیامی به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر با تاکید دوباره بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تصریح کرد که این کشور «صادقانه» در مذاکرات صلح شرکت کند.
آمریکا «صادقانه» در مذاکرات صلح شرکت کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «هیبت‌الله آخوند زاده» رهبر طالبان پیامی را به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر صادر کرد. رهبر طالبان در این پیام گفت: کابل با مطرح ساختن خود تلاش دارد، جلوی تفاهم طالبان و سیاستمداران افغان را بگیرد، اما طالبان به این تلاش‌های بی‌فایده و مزاحم سیاسی در برابر تفاهم بین الافغانی، هیچ اعتنایی نمی‌کند. اگر شما از همکاری با اشغالگران دست بکشید برادران ما هستید.

وی با تاکید بر خروج نظامیان آمریکا از افغانستان افزود: این گروه برای مذاکره آماده است.آخوند زاده ادامه داد: طالبان برای ایجاد یک توافق میان کشورهای همسایه و منطقه به نفع خود تلاش می‌کند و حضور نمایندگان این گروه در نشست مسکو  که نمایندگان 12 کشور در آن شرکت کرده بودند، نمونه‌ای از این مورد است.

وی خواستار وحدت و هماهنگی میان افغان‌ها برای پایان دادن به اشغال و تقویت یک نظام اسلامی شد و خاطرنشان کرد: طالبان در تلاش برای انحصار قدرت نیست، بلکه می‌خواهد همه افغان‌ها نقش واقعی خود را در «دولت» ایفا کنند.

آخوند زاده از آمریکا خواست تا «صادقانه» در مذاکرات صلح شرکت کنند و طرح معقول اسلامی امارات اسلامی را قبول کنند تا این روند به پیش برود. طالبان، در 7 دور مذاکره با آمریکا، خواست اصلی خود را خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان عنوان کرده و آن را شرط اصلی پایان جنگ در افغانستان دانسته است.

در دومین نشست میان سیاستمداران افغانستان و طالبان که از 2 پیش تاکنون ادامه داشت، امروز طالبان بار دیگر بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تأکید کرد و مادر تمامی مشکلات کنونی در افغانستان را، اشغال افغانستان از سوی خارجی‌ها دانست.

به گفته مقامات آمریکا، مسائل کلیدی که بین آمریکا و طالبان در دوحه مورد بحث قرار گرفت، خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تضمین مبارزه با تروریسم، آتش بس و مذاکرات مستقیم با ​​دولت افغانستان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *