جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چرا همسر گزینه استقلال به ایران بدبین است؟

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 688709
کامران منزوی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت که عده‌ای از داخل ایران عکس‌هایی برای همسر استراماچونی فرستاده‌اند.
چرا همسر گزینه استقلال به ایران بدبین است؟
به گزارش جهان نيوز، کامران منزوی درباره وضعیت استقلال گفت: امسال سال خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس است. مردم فکر نکنند مشکلات این دو باشگاه با خصوصی‌سازی حل می‌شود، بلکه شکل مشکلات عوض می‌شود. قرار است بر اساس مبنای اساسنامه تعریف شده، کارها را پیش ببریم. سوء‌تفاهم پیش آمده که مدیرعامل آب هم بخورد، باید از هیئت مدیره اجازه بگیرد یا انتخاب سرمربی برعهده هیئت مدیره است که اینطور نیست.

وی در مورد بحث انتخاب استراماچونی عنوان کرد: مدیرعامل باشگاه کمیته فنی را تشکیل داد که اعضا به گزینه‌ای به نام استراماچونی رسیدند. مذاکرات اولیه صورت گرفته و قرار است امروز و فردا این مربی پاسخ بدهد. فصل گذشته سرمربی ما ۴ تیرماه بازگشت و تمرینات را آغاز کرد، در صورتی که امسال ۱۱ یا ۱۲ خرداد تکلیف سرمربی مشخص شده و ۲۵ خرداد نیز تمرینات آغاز می‌شود.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در رابطه با عدم ادامه همکاری با وینفرد شفر گفت: حکایت سرمربی قبلی حکایت عجیب و غریبی است. در ایران مُد شده که مدیران فعلی برای تبرئه خودشان، مدیران قبلی را متهم می‌کند. گِله‌ای از مدیران قبلی ندارم، اما شرایط قراردادی که با شفر قرارداد بسته شد، برای استقلال مطلوب نبود. کسب سهمیه برای استقلال مطلوب نیست و هواداران را راضی نمی‌کند. در قرارداد شفر آمده بود که اگر سهمیه آسیا را بگیرید، مبلغ قراردادتان بالا می‌رود.

منزوی در واکنش به این سؤال که خود هواداران استقلال بودند که قصد تمدید قرارداد شفر را داشتند، گفت: نمی‌دانم این مسئله را بشود باز کرد یا نه، اما جریانی در صفحات مجازی راه افتاده که فشار بیش از حد به مدیران اجرایی وارد کند. گفته می‌شود، شنیده می‌شود و سوم شخص مفردهایی که مشخص نیست. همیشه می‌گویند دو نفر مخالف فلانی است و سه نفر موافق. اینها فشاری است که به مدیران وارد می‌شود و استقلال با آن مواجه شده است.

وی در مورد اینکه آیا عدم نتیجه‌گیری استقلال به کانال‌های تلگرامی بازمی‌گردد، گفت: خیر، فضاسازی یعنی اینکه مدیر نتواند تصمیم درستی بگیرد. از ساعت یک بامداد گرفته تا پنج صبح، خبرنگاران با من تماس می‌گیرند و سؤال می‌پرسند. باشگاه‌ها مدیر رسانه‌ای و روابط عمومی دارند و هر بار از باشگاه خبرسازی می‌شود.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا قرارداد استراماچونی قطعی می‌شود یا نه، گفت: امروز یا فردا قطعی می‌شود. نمی‌دانم چرا به خاطر خواسته‌های شخصی، می‌خواهیم کشور بزرگ ایران را تخریب کنیم. متأسفانه عکس‌هایی برای همسر استراماچونی فرستادند که به هیچ وجه نمایانگر فرهنگ اصیل ایرانی نیست. اتفاق‌هایی که در هر کشوری رخ می‌دهد، بدون اینکه سیاه‌نمایی کنند، از آن به راحتی می‌گذرند، اما برای ایران سیاه‌نمایی می‌شود.

امیدوارم این مسائل در تصمیم‌گیری‌های این مربی ایتالیایی تأثیری نداشته باشد. این رفتارها برای تخریب کشور و فرهنگ‌مان چه معنایی دارد؟ آیا همین مسائل باعث نمی‌شود که دو جوان چشم‌شان را در اصفهان از دست بدهند؟ سرباز احمدی را فراموش نکنیم. ما این افراد را شناسایی و از طریف پلیس فتا پیگیری خواهیم کرد.

منزوی در پاسخ به این سؤال که چه کسانی این کارها را کرده‌اند، تصریح کرد: اجازه دهید پلیس فتا آن را پیگیری کند. اینکه چهره مملکت تخریب شود، چه اتفاقی برای آنها می‌افتد؟ برای هر کسی، خانواده‌اش اهمیت دارد. یکی از مشکلاتی که همیشه در فوتبال ایران داریم، مربیان و بازیکنان پروازی است. نمونه‌اش تیام است که همسرش نمی‌خواست در ایران زندگی کند. این هم به خاطر فضاسازی است که اسم خودمان را ایرانی می‌گذاریم و این کارها را می‌کنیم.

وی در واکنش به این موضوع که اگر حضور استراماچونی قطعی نشود، گزینه‌های بعدی چه کسانی خواهند بود، گفت: نفری را انتخاب کرده‌ایم که اجازه دهید اسمش را نگوییم. از طرف ما گفتند که دو نفر در هیئت مدیره رأی به سرمربی داخلی دادند که صحت ندارد. رأی ما به سرمربی خارجی برای قهرمانی است. اگر استراماچونی قطعی نشود، گزینه دوم و سوم داریم. گزینه دوم ما دووکیچ سرمربی اهل کشور کرواسی و گزینه سوم ما مجیدی است. اگر امروز و فردا کار انجام شد، سراغ برنامه‌های بعدی خواهیم رفت.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در رابطه با بحث حضور امیر قلعه‌نویی یادآور شد: برای امیرخان خیلی احترام قائلم، اما در کمال احترام در برنامه‌ای که برای فصل آینده تدوین شده، نام پرافتخارترین مربی لیگ نیست.

منزوی در مورد پرونده‌های بازیکنان خارجی در فیفا عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف استقلال در ۷ سال اخیر که می‌تواند نقاط قوت رقیبش باشد، عدم ثبات در ترکیبش است. ستاره‌های زیادی از داخل و خارج آمده‌اند که نتوانسته‌اند خودشان را نشان دهد و سپس نیم فصل یا پایان فصل جدا شده و هزینه زیادی را روی دست باشگاه گذاشته است.

خریدهای اقتصادی در استقلال بیداد می‌کند، اما اگر جای مدیرعامل باشم به این نتیجه رسیده‌ام که سرمربی گفته بازیکن را می‌خواهد. اینکه پشت پرده گرفتن بازیکن چه بوده را، نمی‌دانم. از گذشته دروازه‌بانی از استرالیا آمده که یک دقیقه هم برای استقلال بازی نکرده و می‌توانست به جای او دروازه‌بان امید ما باشد. بازیکنی بوده که ۱۲ دقیقه بازی کرده و تنها دو گل زده، باید ۳۶۰ هزار دلار خسارت دهیم. باید کمیته فنی تشکیل دهیم و پیشکسوتانی که از فوتبال امروز اطلاعات دارند، درباره سرمربی و نقل و انتقالات نظر دهند.

وی در واکنش به انتشار قراردادهای بازیکنان خارجی گفت: از احمد سعادتمند رئیس هیئت مدیره باشگاه به خاطر جلسه‌ای که در وزارت ورزش و جوانان تشکیل داد، تشکر می‌کنم. آنجا حرفم را صریح زدم. من قراردادها را ندیده بودم، در رسانه‌ها دیدم. وقتی عضو هیئت مدیره قرارداد را نمی‌بیند، یک جای کار اشکال دارد.

از فتحی خواهش کردم و خودم به شدت دنبال می‌کنم که این قضایا تمام شود. ۲۰،۳۰ سال در استقلال کار کرده‌ام و برای اولین بار بود که اعضای هیئت مدیره از قراردادها خبر نداشتند، اما از سوی رسانه‌ها منتشر کردند. کار بسیار زشتی بود و فتحی با توجه به اینکه سال‌ها در کمیته انضباطی بوده، برخورد خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه آیا قراردادها توسط کارمند باشگاه یا بازیکنان لو رفته است، تأکید کرد: بازیکنان این قرارداد را نداشته‌اند و در اختیار تعداد محدودی بوده است. اجازه دهید در کار اجرایی دخالت نکنم. در مورد قراردادهایی که صحبت شده، باید بگویم حرفه‌ای‌تر بود، مثل قرارداد منشا. قرارداد پاتوسی برای یک فصل و نیم است که باشگاه قبلی‌اش ۲۰۰ هزار دلار بیشتر نمی‌گیرد. باید بشینیم و با پاتوسی توافق کنیم.

منزوی در واکنش به اینکه منشا بازیکن دیپورتی پرسپولیس بود و چرا استقلال سراغ او رفت، خاطرنشان کرد: برخی بازیکنان هستند که در تیم خودشان جواب نمی‌دهد و سرمربی قبلی احساس کرد که منشا به درد استقلال می‌خورد. مدیرعامل هم چاره‌ای ندارد.

وی در خصوص اینکه آیا احساس سرمربی قبلی استقلال درست بوده یا نه، گفت: مگر احساس جذب نیومایر، گرو و بویان درست بود؟ به خاطر همین مسائل بود که ورود کردیم.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در رابطه با پرونده شفر عنوان کرد: فتحی دو روز پیش گزارشی داد و قول داده که حداقل خسارت را به شفر داشته باشیم. عددی که باید برای سال آینده به شفر و کادرفنی‌اش بدهیم، رقم بسیار بالایی بود. امیدوارم عددی که باید برای مطالبات پرداخت شود، کمتر از اینها باشد.

منزوی در مورد وضعیت استقلال گفت: همه صحبت‌هایی که انجام دادم، درد دل هواداران است. یکی از هواداران پیامک زده بود و تمام کامنت‌های هواداران تیم‌های قبلی استراماچونی را برای من شرح داده بود. ما وامدار این افراد هستیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه می‌خواهد پاتوسی را بفروشد یا نه، تصریح کرد: پاتوسی تحت قرارداد باشگاه قبلی و خودش است و قصد فروش او را نداریم.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در واکنش به فیلمی که شفر و پسرش از تمرین استقلال گرفتند، گفت: ما قانون کار داریم که اگر مانع کار طرف تحت قرارداد شویم، می‌تواند همه پولش را بگیرد. دوست عزیزی که شفر را راهنمایی کرده بود، این قانون را یادآوری کرده، اما باشگاه نامه تعلیق به شفر داد. به شفر ابلاغ می‌شود که به باشگاه بیایید و تا پایان فصل تعلیق است.

جلوی در باشگاه به او می‌گویند که شما نمی‌توانید سر تمرین حاضر شوید، اما او تأکید داشت که ساعت ۱۱ در زمین تمرین باشد و تیم را تمرین دهد. ورود ایشان باعث برهم خوردن نظم تمرینی و افتضاح دیگری بود.

منزوی در رابطه با بحث قرارداد شفر با تیم بن‌یاس خاطرنشان کرد: اجازه دهید واحد حقوقی باشگاه توضیح دهد، چون عضو هیئت مدیره صحبتی کند، ممکن است از لحاظ حقوقی مشکل ساز شود. وقتی کسی تعلیق باشد، یعنی تحت قرارداد است.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اختلافش با علی فتح‌الله‌زاده گفت: این ماجرا دیگر گذشته است. فتح‌الله‌زاده از دوستان خوب من است، اما همین الان که صحبت کرد و گفت اگر استقلال بودم و کی‌روش را می‌آوردم، فشار دیگری به استقلال وارد کرد. اتفاق بین ما سال ۷۸ بود که نباید می‌افتاد.

وی در پایان در مورد اینکه تکلیف سرمربی استقلال آیا مشخص می‌شود یا نه، گفت: وقتی نداریم و تا قبل از تعطیلات باید وضعیت سرمربی مشخص شود.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *