جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بولتون خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 688620
مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه دولت ایالات متحده خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است، مدعی شد که این مسئله به تقویت ناتو کمک می‌کند.
بولتون خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.بولتون در مصاحبه با روزنامه «دیلی تلگراف» توضیح داد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند ائتلاف نظامی «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) را تقویت کرده و همچنین نشانه احترام گذاشتن دولت به نتیجه همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی با بیان اینکه واشنگتن خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است، تصریح کرد: «ترجیح آمریکا برای بریتانیا این است که مسیر درخواست مردم را دنبال کرده و اتحادیه اروپا را ترک کند. این درسی برای همگان درخصوص پیروزی دموکراسی است».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین افزود: «گمان می‌کنم این امر (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به‌طور خاص به ما در ناتو یاری می‌رساند زیرا یک کشور مستقل و قدرتمند دیگر خواهد بود که در موثرتر بودن کمک می‌کند».

بعد از سه بار رد شدن توافق برگزیت در پارلمان انگلیس، تهدید اتحادیه اروپا به خروج اجباری انگلیس بدون توافق و همچنین استعفای معاون پارلمانی دولت، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته با اعلام استعفای خود گفت که در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسما از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *